כותרת
> C;
1/1
נהריה

בתהליך: מיתוג ושפה עיצובית חדשה לנהריה

נהריה נהריהפורסם: 15.08.19 , 09:34ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

בימים אלה, מתקיים תהליך מיתוג מחדש לעיר נהריה, ההליך יבטא עם השלמתו, את השינויים שעברה העיר במרוצת השנים מאז הוקמה ב-1935. נהריה מצטרפת לעשרות ערים בארץ ולאלפי ערים ברחבי העולם שביצעו מיתוג מחודש שיצק לתוכו ערכים, נושאי ליבה וחדשנות כחלק ממיצובן.

תהליך המיתוג ויצירת השפה העיצובית החדשה, מתבצע במסגרת הסכם הגג וכלל בחירה במכרז של חברה בעלת ניסיון בתחום. חברת +A משרד לעיצוב ומיתוג, קריאייטיב ווידאו, מנוהלת על ידי שני תושבי העיר לשעבר. אמיר פרץ, שגדל והתחנך בנהריה, בגיל 24 החל את לימודיו בבצלאל - אקדמיה לעיצוב בירושלים, ובהמשך למד ב- Massart בבוסטון ארה"ב. הוא עבד בסטודיו מוביל למיתוג בארץ מול לקוחות גדולים מהתחום המוניציפאלי ומתחום התרבות. בין השאר הוביל עבודה של 3 שנים בתחום המיתוג של עיריית חולון כעיר הילדים. דין קריספל, שגדל בנהריה, הינו בעל ניסיון במגוון הפקות בתוכניות ששודרו בערוצי הטלוויזיה המובילים בארץ.

אמיר פרץ: "מטרתם של תהליך מיתוג ויצירת שפה עיצובית היא להעביר את הבשורה על סדר יום חדש בעיר, שמשמעותו שינוי ופיתוח. בשלב הראשון הוגדרו המטרות המרכזיות למיתוג. כלפי פנים שמנו כערך עליון להחזיר את תחושת גאוות היחידה לתושבי העיר, ולצקת בהם תקווה לעתיד. כלפי חוץ, המטרה היא למצב את נהריה כעיר אטרקטיבית יותר במגוון תחומים. מעבר לכך, מושם דגש גדול מאוד על הנגשה של שירותי העירייה בפרסומים שלה. משם המשכנו לשלב האסטרטגיה, אנחנו - כתושבי העיר, ביחד עם טימור הררי, אחת האסטרטגיות המובילות בארץ, שעמדה בראש התחום במשרדי הפרסום הגדולים בארץ, עם ניסיון רב במיתוג ערים בישראל".

חברת המיתוג ערכה במשך מספר חודשים מחקר מקיף על ההיסטוריה של נהריה, על השינויים שהיא עברה, נתונים דמוגרפיים, שיחות ומפגשים עם תושבי העיר מכלל השכונות ותושבי חוץ, כדי להבין איך נהריה נתפסת כיום בעיני הציבור. בנוסף, התקיים שיתוף פעולה נרחב עם צוותי החשיבה בתחומי מיתוג ותיירות שהקים ראש העיר, רונן מרלי עם תחילת כהונתו.

"לאחר בחינת הנכסים של העיר, החלטנו לשלב בין הים הפתוח לכל אורך העיר, תחושת הנופש שיש בעיר, לבין הרצון למצב את נהריה כמקום שטוב לגדול בו, מקום למשפחות צעירות. עכשיו עם הגידול הצפוי בעיר כחלק מהסכם הגג, המטרה להפוך לעיר המשלבת מגוון תחומים: תיירות, חינוך, מגורים ותעסוקה", הוסיף אמיר פרץ.

שורת המיצוב של נהריה תהיה כזו שתתאים לעיר בצמיחה, עיר שעוברת שינוי ברגעים אלו ממש, מיצוב שהוא מצד אחד ספציפי, ומאידך, מספיק רחב כדי להכיל מגוון היבטים ולהתפתח במגוון תחומים: בחינוך, בתרבות, בעסקים, בספורט, בים, בגיל הזהב, ועוד.

בסיום השלב האסטרטגי הוגדרו המאפיינים, הטון והסטייל לשלב העיצובי: אופטימיות וחיוביות שתתבטא בצבעוניות פסטורלית וחמה, דינמיות ואנרגטיות, ביטוי לחופש בצורת הים והשמש שיופיעו בסמל העיר החדש, כאשר הסמל הישן יישמר וישתלב בלוגו החדש. בנוסף, ייעשה שימוש בדימויים אנושיים, כדי להביא לידי ביטוי את החום האנושי שכל כך מאפיין את הנהריינים. לצד כל אלה, הושם דגש על ידי צוות חברת המיתוג על ערך של פתיחות, חופש והנגשה, סמל העיר החדש לא יהיה תחום בצורה, אלא יהיה פתוח ומקבל.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "מיתוג העיר מחדש מהווה חלק מהחזון העירוני, שמציב את נהריה בקדמת הבמה כבית לכל החיים. נהריה היא עיר מחוז, עיר קיט ונופש בירת הגליל המערבי המהווה פלטפורמה מרכזית בצפונה של מדינת ישראל. יש גידול במספר התושבים, לצד פיתוח מיזמים רבים בחינוך, בתעשייה, בתיירות, בתרבות ובנושאים חשובים נוספים. אני מאמין כי בתקופה הקרובה תשלים חברת המיתוג את ההליך, ונוכל להציג לציבור את התוצרים המלאים".