כותרת
> C;
1/1
נהריה

כל מי שנכנס לקניון נהריה לא יכול לפספס את עינת מיטרני גדיש (49), מנהלת השיווק של הקניון

נהריה נהריהפורסם: 03.12.19 , 12:58ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

מדובר בדמות תוססת, נמרצת ואנרגטית שמתרוצצת ממקום למקום, צוחקת עם כולם ויודעת לדבר לכל מבקר בגובה העיניים. לתושבת קיבוץ ראש הנקרה סדר יום עמוס במיוחד, עם לא מעט אתגרים, אבל החיוך, שהפך לסימן ההיכר שלה, לא נמחק מפניה.

מיטרני-גדיש, אמא לתאומים בני 12, גדלה בקיבוץ כבת משק, עזבה לתל אביב לתקופה לא מבוטלת של מעל 20 שנה, שלאחריה החליטה לשוב לצפון. הקיבוצניקית לשעבר כבשה יעדים קרייריסטיים בעיר הגדולה ועסקה בענף הנדל"ן, כשכיהנה כמנהלת שיווק ברשת התיווך הארצית אנגלו-סכסון. "כשחזרתי צפונה, חיפשתי משרה בתחום השיווק ומיד השתלבתי באתר התיירות ראש הנקרה. עבדתי כמנהלת השיווק של האתר במשך שבע שנים וזה היה כיף ומאתגר. לעומת המרכז, הרגשתי מחסור גדול באירועי תרבות, מוזיקה ובמקומות בילוי בכלל, וזה מה שהביא את הרעיון לפסטיבלים ולסיורים המיוחדים. הבאנו מוזיקאים מהשורה הראשונה והיינו בין הראשונים שפתחו את הצפון להופעות חיות ומיוחדות, באתרי תיירות. אני מאוד קריאייטיבית באופן העבודה שלי. לא אלך למקום עבודה שלא מאפשר לי להביא לידי ביטוי את היצירתיות שלי ולהביא רעיונות חדשים. באופיי אני אופטימית, אוהבת את האווירה טובה, ומאוד חשוב לי שאנשים ייהנו. מעבר לכל, אני לויאלית לתהליך וחשוב לי שכולם יהיו מרוצים ושיהיה טוב לכולם".

כשהחליטה לעבור לאתגר הבא, החלה לעבוד כמנהלת השיווק בקניון נהריה, בדיוק בזמן שנפתח קניון חדש בעיר, בסמיכות של קילומטר לקניון נהריה, אבל את מיטרני גדיש זה לא הרתיע, להיפך, היא רצה לעבר המטרה. "נכנסתי לעבודה בקניון נהריה בתקופה לא פשוטה בענף הקמעונאות בעולם בכלל ובארץ באופן ספציפי, כששתי מגמות הלכו והתפתחו, ומשפיעות עד היום. מדיניות השמיים הפתוחים מאפשרת לאנשים לטוס לחו"ל במחירים מצחיקים, ושם הם עורכים מסעות שופינג, מה שפוגע באופן עקיף במכירות של החנויות בישראל. בנוסף, טרנד הרכישות באינטרנט תופס תאוצה גם בקרב הישראלים, שממהרים לאמץ שינויים טכנולוגיים ומחפשים חוויות רכישה חדשניות. לכן, היה צורך לשנות את החשיבה האסטרטגית של הקניון ולחשוב מחוץ לקופסא. הבנו שאנחנו משנים אסטרטגיה לבילוי ופנאי, סביב אירועי משפחה והפכנו את הסלוגן: ל"מרגישים במשפחה", ועל זה ביססנו את האסטרטגיה שלנו. זאת גם מתוך הבנה שהישראלים מאוד אוהבים להיפגש , אם זה דייט שישי בבוקר עם הסידורים או שופינג ובראנץ' של חברות ובילוי משפחתי בכלל".

מיטרני-גדיש הבינה שהקניון לא יכול להישען על חנויות האופנה, אלא למצוא עוגנים חזקים שיסייעו בכניסות גדולות יותר לקניון. אז איך היא עשתה זאת? המהלך הכי גדול עליו עמלה במשך תקופה ארוכה, הוא הכנסת משרד הפנים לתוך הקניון. "שילוב משרד רשות ההגירה והאוכלוסין כחלק בלתי נפרד מהקניון, מוכיח את עצמו כבר מהרגע הראשון. מהלך בשיתוף פעולה עם ראש העירייה החדש, רונן מרלי ומנכ"ל העירייה הקודמת דני חמיאס. ראש העיר מרלי הבין את חשיבות המהלך לטובת התושבים מבחינת הנגשת השירות, המקום המרווח והמכבד והחנייה בשפע. צריך להבין שמדובר כאן בחשיבה אסטרטגית שונה לחלוטין ממה שמכירים בקניונים, משרד כזה היה ממוקם בדרך כלל בקומת המשרדים, אבל בחרנו למקם אותו דווקא בקומה מסחרית, ואף סמוך למתחם האוכל. זהו מהלך חדשני וחשוב, כי הקהל שמגיע לקבלת השירות נהנה ראשית מחנייה נוחה, שירות מהיר באופן משמעותי מבעבר בשל משרד חדש,עדכני ומרווח ונותר לו זמן לטייל בחנויות וליהנות מבתי הקפה והמזון בקניון". הקניון נהנה מצוות מוחות ואנשים מוכשרים במיוחד, יש לציין שהקניון בבעלות חברת כלל ביטוח ומנוהל על ידי פרו-מול, החברה הגדולה בישראל לניהול ושיווק קניונים.

בנוסף למשרד הפנים, אחד העוגנים החשובים בקניון הוא מתחם הקולנוע "הוט סינמה", פעילות אהובה על הקהל שיזמה בשת"פ עם "הוט סינמה" הינה ה"סינימה קידס" הקרנת סרט חדש בכרטיס מוזל הכולל פופקורן ושתייה ב-35 ₪ בלבד – הרעיון היה להנגיש את הקולנוע לכל חתכי האוכלוסייה לבילוי משפחתי במחיר המתאים לכל כיס. בקרוב, אף תושק פעילות סינמטק, במטרה למשוך קהל חדש ולהכניס תכנים חדשים. כשבמתחם מתקיימים גם אירועים פרטיים. "לאחרונה התקיימו במתחם הקולנוע אירועים של קבוצות "השוות של הגליל המערבי" וה"גימלים". כניסה מאסיבית של קהל לקניון משפיעה תמיד לטובה על המסחר בחנויות ורואים את זה גם בפידיונות. היא מוסיפה "בכל תפקיד שאני עושה, תמיד אנסה להביא ערך מוסף שלא קיים עדיין ולהתאים אותו לממדים ולאוכלוסייה. גם כאמא, וכאישה, אני חושבת מה הייתי רוצה שיהיה בקניון, ככה גם הוספתי את קירות לוח הגיר שהתקנו לאחרונה לטובת הילדים בקניון, מאוד אוהבת בנסיעותיי לחו"ל לאסוף רעיונות מקניונים בעולם ולהתאימם לקניון נהריה.

"בשנה האחרונה , לקחתי על עצמי גם את כל תחום המסחר, כלומר, השכרת החנויות לשוכרים. אני מרגישה שיש לכך ערך מוסף. אני רואה בשוכרים שלנו שותפים לדרך. יש לי אחריות כלפיהם וכשאני מעניקה להם יחס הוגן ושקוף, התוצאות הן הרבה יותר טובות. אני דואגת לחבר אותם לקהילה, ומייצרת הרבה אירועים. לדוגמא, שת"פ עם שירותי בריאות כללית ומרכז צעירים נהריה "בית חולים לבובות", אירוע מלמד וחשוב להורים ולילדים שנערך השנה בקניון. בשורה התחתונה, אחוז הפדיון של החנויות עלה באופן כללי, וזו בשורה. כרגע יש לנו לא מעט עסקים חדשים: קסם הטבע רשת חנויות טבע צפונית, סלקשיין, רשת אופנת לואו קוסט דרומית דרומית שנפתחה בצפון, אטרקציה של קליעה למטרה, חנות של רשת הום סטייל, שמוכרת במחירים זולים ואטרקטיביים, שהגיעה כחנות כפופ אפ והחליטה להישאר, בדיוק כמו החנות פיתויים, רשת הלבשה תחתונה ופיג'מות, שהתחילו כפופ אפ ונשארו איתנו ובימים אלו נפתחת חנות פופ אפ נוספת של המותגcelio לגברים, שתהיה למעשה האאוטלט היחיד של המותג באזורנו".

"אני מכירה ומזהה כמעט את כל הלקוחות שמגיעים לקניון. עד כדי כך אני מעורבת ואוהבת את העבודה שלי. משוחחת איתם ונהנית לשמוע מהם כמה הם מחוברים לקניון ומרגישים כאן בית, על כך שהמקום חם, משפחתי ונעים, מקשיבה לרעיונות שלהם ואם הם ישימים ומתאימים מבצעת גם.

צילום RITVO PHOTOGRAPHY
צילום RITVO PHOTOGRAPHY
 
 
 
 
צילום RITVO PHOTOGRAPHY
 
 
 
 
צילום RITVO PHOTOGRAPHY
 
 
 
 

משמאל לימין: עינת מנהלת השיווק של קניון נהריה, ניסן פיינמן מנכ"ל הקניון וגולי קולבייב

צילום RITVO PHOTOGRAPHY