כותרת
> C;
1/1

אירוע הצדעה לחיילים הבודדים בקאנטרי גן עברון

נהריה פורסם: 22.08.22 , 07:54ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

אירוע הצדעה לחיילים הבודדים בהובלת ארגון אח"י, בקאנטרי גן עברון

ביום שלישי שעבר נפתח מרכז תיירותי עסקי ייחודי בקאנטרי גן של עברון -להכשרה ניהולית ותעסוקתית ראשונה מסוגה לחייל הבודד המשוחרר. בהתרגשות מלאה נערך ערב הצדעה של נאמני אח"י לחיילים הבודדים ובכלל זה הצדעה לחמישה חיילים בודדים שנפלו במערכות ישראל.

קרן אח"י – מנהיגות בעשייה , במורשת סא"ל אמיר מי - טל וסרן עודד חי ז"ל , היא מיזם חברתי ארצי מוביל שינוי ומטרתו השבת וחיזוק הערבות ההדדית והאחדות האזרחית בישראל.

מספר עודד סרוקה מיסד ומקים המיזם: מהות המיזם – הובלת שינוי באמצעות ליווי אישי מלא ומשלים לכל החיילים הבודדים באשר הם לפני הגיוס , במהלך השרות ולאחר השחרור- בהגיעם לפרנסה יציבה. ארגון אח"י מסייע בבניית יכולת השתלבות ועמידה עצמאית על הרגליים, תוך רתימת גופים עסקיים שרוצים את הזכות לקלוט אותם ולהכשיר אותם לשוק העבודה העכשווי המגוון ,שכל כך חסר בו כח אדם בכל תחום במשק, לטובת החזרת ערכי הנאמנות והטווח הארוך בשוק העבודה.

" קאנטרי גן עברון בחר להוות עוד חוליה בשרשרת ענפה של גופים וחברות שכבר נרתמו למאמץ ונכנסו תחת האלונקה" מספר עודד עם ברק בעיניים.

כיבדו בנוכחותם אריה מועלם סמנכ"ל משרד הביטחון ראש אגף הנצחה ומשפחות וכן מודי סעד ראש מועצת ינוח ג'ת הגיע עם אחותו של טופאן ספדי החייל הבודד הדרוזי שנפל בלבנון ב- 1982. אשרת זהבי מנכ"לית עמותת תיירות גליל מערבי, ומנהל התיירות באשכול גליל מערבי.

בגליל המערבי כבר נרתמו 'מתחת לאלונקה' החברות המובילות בגליל, ברמד, מעברון, חברת פורמקס תעשיות עץ בע"מ למטבחים, מגדל תפן, חברת יבולי הקורן, מחניתה, חברת מילופרי, ובמישור הארצי - חברת הדלק 10, חברת התיירות אמסלם טורס, חברת האומנות באבן של חן וינקלר, חברת My Desk , חברת פלקסטרוניקס, חברת אמרל , חברת Pesos Winwin וחברות נוספות ,וכן ארגון של"מ שבו מאוגדים מתנדבי נהריה , ואחרים.

האירוע שהיה מלווה בהרבה שמחה והתרגשות, הראה את שיתופי הפעולה בו דואגים לחיילים הצעירים חסרי העורף המשפחתי הן מהארץ והן מחו"ל גם לאחר שחרורם, לאחר שמלווים אותם מלפני התגייסותם ועד השתלבותם העצמאית בחיים במדינת ישראל או בתפוצות לפי בחירתם.

בטקס הובילה נורית גיא ( שאיבדה את בנה שחר במלחמת לבנון הראשונה ויום לאחריו את בנה המאומץ , צבי וולף חייל בודד מפלורידה). היום מנהלת "יד לאח"י " – מרכז ההנצחה והמורשת של כל החיילים הבודדים שנפלו במערכות ישראל – גם הצדעה לחמישה חיילים בודדים שנפלו :

דוד מיכאל (מיקי ) מרכוס , אלוף ראשון בצה"ל שהיה חייל בודד מניו יורק – שנענה לקריאת בן גוריון להגיע ולסייע מנסיונו העשיר בהקמת צבא ההגנה לישראל ונפל 11.6.48, במהלך מלחמת העצמאות .

הדסה למפל, ניצולת שואה שעלתה בגפה במסגרת "ילדי טהרן" , התגייסה לפלמ"ח , ולמרות פקודה מפורשת שלא להצטרף לכח הלוחם , התייצבה כאלחוטנית בזחל"ם מפקד הכוח בחטיבה 7 מבצע 'בן נון ב' שפרץ לחצר משטרת לטרון . הכוח נתקל באש כבדה ספג נפגעים ונאלץ לסגת . בקרב זה נפלה ב -30.5.48. השאירה בעיזבונה ציורים מדהימים .

אחותה ואמה לא זכו לראותה והגיעו ארצה שלושה חודשים אחרי שנפלה בקרב.

ליאופולד( לאצי) ברגמן מצ'כוסלובקיה 'נצר אחרון שאיבד את כל משפחתו הגרעינית בשואה,

התגייס לקורס טייס של חיל האויר בצ'כיה ובמלחמת השחרור לטיסת אימון כאשר הוקם חיל האוויר הישראלי , וביום האחרון לקורס הטייס , נהרג בגיחת האימון האחרונה . צוערי קורס טייס בשיתוף נאמני אח"י פועלים מול ראש אכ"א להתאים לליאופולד שקבור בהר הרצל בדרגת טוראי – את הדרגה המתאימה- דרגת סג"מ.

טופאן ספדי – חייל בודד בן העדה הדרוזית מהכפר ינוח שבגליל, התייתם מאמו ואביו עזב את הבית והתחתן עם אשה אחרת בכפר אחר. לאחר שגם אחיו הבכור עזב את הכפר – נותר טופאן

בן ה15 וגידל את ארבעת אחיו הקטנים ודאג לפרנסתם. רגש התבונה והאחריות הפכו אותו לבוגר בטרם עת. התגייס מערבות הדדית ונפל בלבנון במלחמת שלום הגליל ב 19.8.82 .

דוד בוגייביץ' – חייל בודד ניצול שואה שאיבד שם את אביו, עלה באקסודוס , הדריך במעברת עפולה והתגייס לסיירת גולני באוגוסט 54' . נפל בקרב בגבול מצרים ב- 4.11.55.

זכינו בהופעה אומנותית מרשימה של דאשה החיילת הבודדה שלנו מבית אח"י , ולשירת התקווה עלו על הבמה כל החיילים הבודדים שנכחו בטקס כולל אשלי מקזבלנקה, לוחמת גדוד לביא הבקעה שמאז שחרורה עובדת בחברת "האח"ים של יבולי הקורן" מחניתה.

עוד נכח בטקס נאמן אח"י אריה איתמר מעפיל אקסודוס שסיפר על הערבות ההדדית שהייתה על האניה , ובין 4500 הפליטים ניצולי השואה, ללא ההבדל בן דתיים לחילוניים, ספרדים לאשכנזים, היה גם צבי חטקביץ שהיה בבטן אימו על האקסודוס . צבי שנולד בכ"ט בנובמבר במחנה המעצר בהמבורג לשם הובלה הספינה העניק את מדליית אקסודוס לאריה, ולנציגי בוגייביץ בטקס.

נאמני אח"י ניצלו את ההזדמנות והפתיעו את יוכי דוברצקי מובילת של"מ בנהריה – אשר נכנסה זה מכבר מתחת לאלונקה לסייע לרחל ישראלי, היצירתית, המדהימה מקיבוץ סער בניהול בית אח"י ודירות אח"י בנהריה- והעניקו גם לה את מדלית אקסודוס על היותה בת שנתיים על הספינה.

קרן אח"י היום אכן דואגת לחייל הבודד דרך מיזמים משותפים כמו הקפטריה בקאמטרי עברון שהמוצרים בה הם בין השאר מוצרי אח"י, שהבודדים יוצרים ומשווקים, ומנהל הקפטריה הוא חייל בודד משוחרר, אשר במקביל פותח 'פוד טראק' של "האח"ים" בו תוכל להנות לאחר השחייה והוצאת האנרגיה לאכול ולהיות שבע.

קרן אח"י דואגת הלכה למעשה לסל כלים לתפקוד מלא של החייל הבודד בחברה הישראלית והכל בזכות נאמני אח"י שמצטרפים ופועלים ימים כלילות למען המטרה החשובה, וכל זאת לאור מורשתם של החיילים הבודדים שנפלו על הקמת המדינה.