כותרת
> C;
1/1

אשכול רשויות גליל מערבי ערך 2 סמינרים לילדים ונוער

נהריה פורסם: 21.08.22 , 13:43ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

אשכול גליל מערבי מקדם תרבות מוסיקלית בגליל המערבי

אשכול גליל מערבי קיים בפעם הראשונה סמינר מוזיקה רב תרבותי של ילדים

והשבוע קיים סמינר של נוער בגליל המערבי, במתנ"ס מטה אשר.

בשבוע שעבר התקיים סמינר בן 3 ימים בקונסרבטוריון תרשיחא. בסמינר השתתפו 34 נגנים נגנים צעירים יהודים וערבים אשר אותרו מרשויות האשכול אשר התאגדו בסמינר לכדי תזמורת הילדים של הגליל המערבי. הילדים ניגנו על כלים שונים והציגו רב גוניות לא רק בכלי הנגינה אלא בשפתם וברמת נגינתם. בעזרת צוות מורים מנוסה במהלך שלושת הימים הגיעו תלמידי התזמורת להישגים מרשימים ביותר, מעבר לעבודה קשה על העיבודים אשר נכתבו במיוחד עבור תזמורת האשכול. ר

שבוע אחר כך קיים סמינר למוסיקה רב תרבותי לנוער של כ 35 בני נוער עם מורים צעירים בגליל המערבי, המייזם מאד מוצלח כאשר הוא מקדם את המצויינות באזורינו.

החל משנת 2019 אשכול גליל מערבי מקדם ומטפח מצוינות בתחום המוסיקה בתמיכה ובשיתוף משרד החינוך ומפעל הפיס לכלל יישובי האשכול, על ידי פעילות ענפה ומתן מסגרת מקצועית לתזמורת נוער אזורית רב תרבותית. זאת כדי לאפשר לכישרונות הגדולים של הגליל, בדומה לתזמורות בערים הגדולות, ללמוד במסגרת מקצועית אשר תאפשר להם להיות חלק מתזמורת גדולה.

לאורך השנה האשכול פועל במספר יוזמות בתחום המוסיקה ביניהן הבאת מורי נגינה בכירים לאזור, קיום השתלמויות מורים, קיום כיתות אומן, סדנאות והופעות לקידום תלמידי הנגינה ובנוסף, האשכול מלווה רשויות המעוניינות לפתח את התחום בשטחן.

לאור התרחבות התחום הקימו באשכול את תזמורת הילדים כתשתית צעירה יותר אשר תוביל את ההתפתחות המוסיקלית של תלמידי המוסיקה המחוננים לאורך זמן. לצורך כך קם מיזם תזמורת יהודית-ערבית של ילדים מכיתות ד'–ז' מ-8 רשויות האשכול: מזרעה, פסוטה, מטה אשר, נהרייה, שלומי, מעלות תרשיחא וירכא.

במסגרת הסמינר, צפו המשתתפים בהופעה של רביעיית ערן זמיר, נגן העוד, אשר ניגנו מוסיקה ערבית קלאסית וסדנת אוברטונים של המוסיקאי שיר סופר. הסמינר הסתיים בחזרה פתוחה להורי התלמידים בהצגת תוצרי היצירות אשר נלמדו.

בימים אלה מתקיים סמינר של הנוער של אשכול רשויות גליל מערבי במתנ"ס מטה אשר, הם עובדים בקבוצות עם מורים מקצועיים מתכוננים היטב יחד על היצירות, כאשר אחרי ארוחת הצהריים הם מתקבצים יחדיו ומחברים את שעשו בבוקר בכלי מיתר, עוד, קאנון, כינורות, צ'לו, נשיפה, אפילו אקורדיון, הם עובדים יחדיו על קונצרט שייצג את האשכול בעתיד בנסיעה לחו"ל עם יצירות מדהימות , ומגוונות הן באנגלית, ערבית וקלאסיקה עם שתי נערות בעלות קול מיוחד, תענוג לאוזן. בהובלת אלון שטרן מנהל תחום המוסיקה באשכול ומנחם גרודזינסקי מנהל אולפן למוסיקה מטה אשר יחד מוציאים מהתלמידים את המיטב עם המורים הנפלאים.

אורי צ'רלס פרידלנד מנהל המחלקה לפיתוח חברתי: "קונצרט התלמידים הינו חלק מסיכום שנה של פעילות בית ספר מנגן של החינוך המוסיקלי ברשויות. בשנה הקרובה נחזק את התשתית לאחר איתור המצטיינים שעשינו בקיץ ונבנה עבורם, יחד עם הרשויות, את המעטפת שתביא אותם להישגים גבוהים"

אלון שטרן מנהל תחום המוסיקה: "התלמידים סיימו שלושה ימים אינטנסיביים של התפתחות מוסיקלית, חברים חדשים וחוויות בחיוך גדול ! אין ספק כי זוהי תחילתה של מסורת חדשה אשר נפתחה בגליל המערבי".