כותרת
> C;
1/1

בי"ס ממד תורני אבן שוהם

נהריה פורסם: 07.11.22 , 08:47ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

בי"ס ממ"ד תורני "אבן שהם" בטקס זכר למעמד הקהל

ביום ששי התכנסו בהתרגשות באולם הספורט של אבן שוהם כל תלמידי אבן שוהם וילדי גן רעים, לטקס מיוחד וחגיגי זכר ל'מעמד הקהל' שנערך אחת לשבע שנים בתום שנת שמיטה. זכר למעמד שנערך בזמן שבית המקדש היה קיים, אז נקהלו במוצאי שנת השמיטה כל ישראל, אנשים, נשים וטף. ברבות הימים נהגו לאסוף בכותל המערבי את הקהל הרב במעמד נשיא המדינה, רב הכותל המערבי רבנים וגדולי תורה.

לאחר התכנסות מאות התלמידים והצוות בחגיגיות באולם שלבש חג וקושט בהתאם למעמד, קבלו מאות התלמידים והצוות בקימה, וקבוצת תלמידים עם חצוצרות תרועה בשער את המרא דאתרא( הוא הסמכות ההלכתית הקובעת במקום), הרב ישעיהו מייטליס, הרב הראשי של נהריה, הרב חיים ענזי מפקח על רבני בתי הספר, הרב חנניה בירדוגו רב בית הכנסת "יצחק ירנן", הרב אביחיל גרינוולד רב בישיבת ההסדר נהריה, רונן מרלי, ראש העיר ,אילן וקנין ראש מנהל חינוך וקהילה. ברקע נשמעה שירה של הפייטן אלחי לגריסי. את הטקס הנחה הרב יגאל אלימלך והכל בהובלתה של רכזת התחום התורני בביה"ס נירית סרי שהפיקה את האירוע.

גב' שמחה טולדנו מנהלת ממ"ד תורני "אבן שוהם" קיבלה את כל המכובדים, ואת גן רעים שהתארח ופתחה את האירוע, הודתה לכל הצוות על שיתוף הפעולה, לילדים המקסימים ששקדו ועל המעמד המרגש והגדול הזה. והדגישה, "יחד אנו מחזקים את הקשר היציב והאיתן בין העם הנבחר ליושב במרומים. כוחנו באחדותנו זוהי דרכנו, להפיץ תורה, ערכים ומידות טובות ולחזק בלב כל אחד= אמונה בה' אחד".

עוד בן המברכים חיים גבאי, מחמ"ד מחוז צפון ששלח את ברכתו המצולמת והודה לצוות בי"ס על עשייתם הברוכה בהגדלת התורה בחינוך הממלכתי דתי.

התאטרון התורני של בי"ס הופיע בקטע התארגנות לבוקר 'הקהל' עם נציגי כיתה ה 1והעברת ספר התורה עם כתה ו 1 בהובלת רב ביה"ס, הרב חגי רטנר .

בזה אחר זה עלו המכובדים לנאום ולברך את הקהל הרב, כבוד ראש העיר נשא דברים וברך את מנהלת בי"ס החדשה שמחה טולדנו אשר נכנסה לתפקיד והחליפה את בטי בוקריס אשר נכחה באירוע, ואמר לכל הבאים על שזכו במעמד הקהל וברך לשנה מוצלחת ופוריה. אילן וקנין מנהל אגף חינוך וקהילה בעיניים מאירות הודה לכולם על המעמד המרגש.

הרב ישעיהו מייטליס קרא מתוך ספר התורה. כל שכבה דקלמה בע"פ פסוקים, משנה ומזמור תהילים: כיתות א' וב' קראו קריאת שמע.

כיתות ג' וד' שיננו את מסכת אבות פרק א' בניגון אחיד שנלמד. כיתות ה' -ו' אמרו את מזמור קכ"א בתהילים, "שיר המעלות אשא עיניי"-.

לאחר מכן, ערך הרב חיים ענזי קבלת עול מלכות שמים והזמין את כל הבנים לרקוד עם ספר התורה. בסיום הטקס שרו כל התלמידים והקהל את שירת "אני מאמין" ו"התקווה". בתום הכינוס, יצאו לתהלוכה תלמידי ביה"ס והורים בסדר מופתי עם דגלי ישראל שופרות ותופים. כאשר הגיעו לחוף סוקולוב יצאו במחולות עם תופים ודגלי ארץ ישראל. מצד אחד של הכביש רקדו במעגלים הבנים ומעברו השני רקדו הבנות עם תופים .

יהי רצון ונזכה להגדיל תורה ולהאדירה ונתפלל לבניין בית המקדש במהרה בימינו, אמן.