כותרת
> C;
1/1

ביקור כבוד וסיכום תקופה לנציגת הגליל בכנסת

נהריה פורסם: 16.01.23 , 11:31ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

ביקור כבוד וסיכום תקופה לחברת כנסת לשעבר , הנציגה של הגליל בכנסת.

בבקר ראשון, למרות שבליל שבת השתתפו בהפגנות לשמירה על הדמוקרטיה בתל אביב ובירושלים, הגיע הפמליה לגליל המערבי והחלה את האירוע לכבוד חברת הכנסת לשעבר יעל רון בן משה בנוף ילדותה, בבית לוחמי הגטאות ובהמשך לביתה בגעתון ולנקודות נוספות. ביקור מרגש, ערכי , חשוב ומשמעותי.

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר ח״כ בני גנץ, שר התרבות לשעבר ח"כ חילי טרופר, חברי כנסת נוספים ובכירי המפלגה, הגיעו לגליל המערבי ליום לכבוד סיכום תקופת שירות למזכ״לית המפלגה הפורשת חברת הכנסת לשעבר יעל רון בן משה, בת וחברת קיבוץ געתון. היום כלל ביקור במוזיאון בית לוחמי הגטאות, ביקור בקיבוץ געתון ובמסגרתו ביקור בכפר המחול בגעתון וביקור במבשלת בירה מלכה בתפן.

בבית לוחמי הגטאות אירחו את הקבוצה יו״ר הועד המנהל נגה בוטנסקי והמנכ״ל יגאל כהן ובמסגרת הסיור הציגו את ספר התנ״ך של המשורר והמחנך יצחק קצנלסון, שלימד בעזרתו תנ"ך בסתר במחנה הריכוז, וכעבור כמעט 80 שנים הוקרא ממנו במשכן הכנסת מזמור התהילים בטקס השבעת חברי הקבוצה לכנסת ה-24.

בכפר המחול בגעתון, ביתה של חכ״ל יעל רון בן משה, נפגשו עם רמי באר מנהלה האמנותי של הלהקה ואמירה תאומי מנכ"לית הלהקה, צפו בסרט המספר את סיפורה של מקימת הלהקה יהודית ארנון ז"ל, צפו בחלק מיצירתו החדשה של באר "גרסת הבמאי" ואף התנסו בתרגילי מחול.

בהמשך הגיעו למכשלת בירה מלכה בתפן ושמעו על מבשלת הבוטיק, על יזמות בגליל וקיימו סיור במקום עם המנכ״ל גלעד דרור ומנהלת השיווק מיכל גרוסמן.

במהלך היום הקריא גנץ לרון בן משה את מילותיו של טשרניחובסקי: ״האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו״. הודה לה על תקופתה בכנסת וכמזכ״לית המפלגה וציין כי הדרך המשותפת נמשכת.

רון בן משה הודתה למשתתפים על תקופה משמעותית בה פעלו ביחד וציינה שבספר חייה יישמר פרק מיוחד לבני גנץ שפתח בפניה את הדלת לפוליטיקה הארצית, נתן אמון מלא וגיבוי מלא והיה והינו שותף אמת.