כותרת
> C;
1/1

גננות החמ"ד למען המרכז רב שירותים לעיוור בנהריה.

נהריה פורסם: 07.03.23 , 22:15ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
צילום תמונות: Ritvo photography

גני החינוך ממלכתי דתי בנהריה ובשלומי במסגרת שבוע החסד פועלים למען המרש"ל.

בכל ימות השנה פועלות הגננות למעשים טובים . לקראת יום המעשים הטובים בוחרות גננות החמ"ד לפעול למען הקהילה. השנה בחרו גננות החמ"ד מנהריה ושלומי יחדיו לערוך משלוחי מנות לקראת פורים, למען המרש"ל בנהריה .

כ 50 גננות נפגשו במסגרת מפגש אשכול ומפגשי פיקוח, משמעותי וערכי ביום ראשון במרש"ל -מרכז רב שירותים לעיוור. בהובלת אודליה בנישטי גננת מובילה של האשכול ונטע טורם מפקחת גני החמ"ד משרד החינוך.

באותו מעמד קיבלה תמי ואנונו, תעודת הוקרה על הזכייה של גן נופר בפרס חסד ארצי .

הילדים בכל גני החמ"ד הכינו ציורים וברכות אספו כל מיני תמרוקים ודברים טעימים מהמשפחות בגנים, כל גן עשה משלוח ענק למרש"ל ובמפגש מלאו את החדר במשלוחי ענק.

ענת כהן מנהלת המרש"ל ואחראית על קשרי הקהילה במרכז רב שירותים לעיוורים‏ ב-‏עיריית נהריה קבלה את הגננות בהתרגשות מרובה ועשתה להם סיור במתחם.

המפגש היה יום השיא לשיתוף הפעולה בין הגננות והמרש"ל. באחה"צ של פעילות חסד משולבת בן הגננות. בתחילת האירוע הוצגה מצגת על ילדה שיש לה לקות ראייה ועל תפקודה ביום יום וההתאמות שהיא מקבלת במסגרת הגן או בית הספר. המפגש סבב סביב הנושא שעיוור שלמרות הלקות הוא ניכן בקישורים ‏וביכולות ויכול לבצע כמעט כל דבר.

למפגש הוזמנה טובה אליה ,סבתא גן שמתנדבת בגן רמב"ם של הגננת בתי (בת שבע)פילו , בחדווה ספרה על העזרים לעיוורים מהמקל, ועד המשחקים כמו שחמט כאשר היא לוקחת חלק בתחרויות, ספרה שהיא מצליחה לאפות אפילו עוגה מובן שזו לא תהיה עוגה כמו של כולם אבל זו תהיה העוגה שלה ועל זה היא גאה. בהומור ספרה על שיש לה כרטיס חופשי בתחבורה הציבורית וגם למלווה שלה, בסיכום דבריה היא מרגישה שזכתה והיא אינה מתלוננת על שהיא עיוורת, היא רואה זאת כזכות גדולה.

ענת כהן מנהלת המרש"ל מספרת על המרש"ל המתמחה במתן טיפול לעיוור וללקויי ראיה. המרכז נותן שירות אזורי ליישובי הגליל המערבי. המרכז מעניק שירותים שיקומיים, חברתיים ומקצועיים לעיוורים וכבדי ראייה בכל הגילאים, עולים חדשים וותיקים. שירותי שיקום תרבות ופנאי. המרש"ל פועל תחת מחלקת הרווחה בעיריית נהריה. מתבצעות בדיקות ראייה על ידי מכון לשיקום הראייה. השירות ניתן ללקויי ראייה הסובלים מראייה ירודה, אשר בדרך כלל לא ניתנת לתיקון באמצעים רגילים.

ד"ר אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון :יום המעשים הטובים השנה חל בסימן " חושבים טוב, מדברים טוב, עושים טוב". מחוז הצפון מקדם פעילויות התנדבותיות בקהילה לאורך כל השנה, מחנך לערכים של נתינה ועזרה לזולת ומעודד יוזמות חברתיות. אני מברכת את גננות החמ"ד על העשייה המבורכת ועל שיתוף הפעולה הפורה למען מטרה זו.