כותרת
> C;
1/1

הלך המצבר? מה עלייך לדעת כשאתה קונה מצבר לאופנוע

נהריה פורסם: 30.08.22 , 09:08ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

כמו שהגוף שלנו עובד בזכות הלב, כך רכבים ממונעים זקוקים למצברים. כל מערכות החשמל וההנעה נשענות על המצבר ובלעדיו, אין תועלת לאופנוע.

מה זה מצבר

מצבר הוא סוללה המזרימה חשמל בעיקר לרכבים ומכשירים ממונעים אשר נטענת מעצם פעולתה באמצעות תגובה כימית הנוצרת בשילוב של לוחות מתכת ותמיסה של חומצה. המצבר קיים כבר מאות שנים ועבר שכלולים עם השנים. ישנם מצברים בגדלים שונים המתאימים למנועים שונים. ככל שעובר הזמן התמיסה הופכת למהולה יותר, צפופה פחות ויכולת ההטענה שלה והעברת הזרם החשמלי שלה הולכת ופוחתת.

הייחודיות ברכיבה על אופנוע

אופנוע הוא רכב דו גלגלי שעליו יכולים לרכב נוסע אחד או שניים. נסיעה באופנוע נקראת רכיבה מכיוון שהיא מדמה את הרכיבה על סוס, כשרגליו של הרוכב פשוקות על המרכב והשליטה וההיגוי מתבצעת באמצעות כפתורים הממוקמים על ידיות הכידון. ישנם סוגי רבים של אופנועים לנהיגת שטח, כביש, הרים, שלג ומים. כמו כן ישנם גדלים שונים של אופנועים הנבדלים בעיקר בגודל המנוע וביכולות המהירות של הכלי.

המערך החשמלי של האופנוע

אופנוע, כמו רכבים ממונעים אחרים, מונע באמצעות מערכת חשמלית שמקבלת את זרם החשמל מהמצבר שמורכב בו. לכל אופנוע יש מצבר בגודל ובנפח המתאים לגודלו וחשוב להקפיד להתאים את הגודל בצורה נכונה. ישנם שני סוגים עיקריים של מצברים כשהישנים יותר הם מהסוג השקוף, מצבר פתוח, שמצריך תחזוקה שוטפת, הוספת מים למצבר ובדיקה לגבי מצב הסוללה ויכולת ההתנעה שלה, ומצברים אטומים שלהם אין צורך להוסיף מים ואין צורך לתחזק אותם.

ברכישת מצבר חשוב מאוד לבדוק כי החברה המייצרת היא חברה מוכרת בתחומה, שאפשר להיות בטוחים במוצריה ואשר מעניקה תקופת אחריות ארוכה לתקינות המצבר. מצבר באיכות נמוכה עלול לגרום לתקלות ובעל האופנוע שרכש מצבר מחברה ללא אחריות, עלול למצוא את עצמו תקוע בשעת לילה, במקום שכוח אל וללא שום פתרון.

מצבר של חברה בעלת מוניטין

אחרי שמבינים כמה מצבר לאופנוע הוא חשוב לפעילות האופנוע, אפשר להבין עד כמה חשוב לרכוש את המצבר במקום אמין ובטוח. כדאי לקבל המלצה על חנות או על אתר מקצועי שיש בו היצע נרחב של מצברים איכותיים ולרכוש את המצבר המתאים מבחינת נפח המנוע של האופנוע.

תקינותו של המצבר

כדי להימנע ממצב שבו אתם ללא מצבר תקין ופעיל באופנוע, מומלץ לבדוק מעת לעת את מצבו של המצבר ואם ההערכה המקצועית היא שהוא יתרוקן בקרוב, כדאי לרכוש מבעוד מועד מצבר חדש. איש המקצוע ישלוף את המצבר הישן ויתקין במקומו מצבר חדש. בדרך זו בעל האופנוע יכול להיות רגוע שיש לו עוד פרק זמן ארוך ליהנות מהמצבר האיכותי. כיוון שקיימת סבירות גבוהה שהוא לא ייתקע עם האופנוע.

pixabay