כותרת
> C;
1/1

הנהריינים מצדיעיים לאירווזיון

נהריה פורסם: 04.05.23 , 18:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

הנהריינים מצדיעים לאירווזיון

בתחילת השבוע באולם יד לבנים התכנסו תושבי נהריה וחבורת הזמר בהובלת אייל גלבוע המעבד, המנצח והקלידן, לחגוג את האירוויזיון. עופר שפריר הבמאי והמפיק ספר את הסיפורים מאחורי הקלעים על השירים. השירים שהיו מועמדים, השירים שנבחרו, אילו שזכו ומה שבינהם. הסיפורים על הזמרים שעשו זאת ועל הכותבים והמלחינים. השנה מדינת ישראל מיוצגת באירוויזיון אחרי 50 שנה ובדיוק בסוף שבוע תייצג נועה קירל עם השיר יוניקורן את ישראל, כמה היה נעים להיזכר ברגעים המתוקים מפעם.

עופר שפריר במאי ומפיק בעל ניסיון רב, שהעמיד המון מחזות זמר, הצגות ילדים, להקות, הפיק סדרות וקלטות ילדים והופעות רבות באירוויזיון בעולם.

עופר איש מצחיק בחן סיפר את הסיפורים על השירים בחירתם , העמדה, ביגוד ומה שביניהם. השיר 'אי שם' שהגיע למקום ה-4 של אילנית עם גומות החן והשמלה של משכית,

'אמן" של ליאורה שהם בחרו אהיל מיוחד עם נרות מיוחדים ועבר תלאות רבות עד שהגיע לדבלין והבימאי לא הסכים שיעלה,.

ספור השמלה השמלה של דנה אינטרנשיונל, ב1998 הוא ביים את דיווה של צביקה פיק ז"ל ודנה אינטרנשיונל וספר שהכל ספרו לו , רק לא איזה שמלה היא תלבש עד היום האחרון כאילו היה זה סוד מדינה. , הבגדים של ירון מינקוסקי שאז היה סטודנט בשנקר שעיצב לדץ ודצה. עופר לא יכול היה שלא להזכיר שהנהריינים היממו אותו עם התלבושת שמזכירה את הביגוד של דץ ודצה בשיר מ1991 'כאן נולדתי'. על שיר הבטלנים שהגיע למקום השביעי, על ירדנה ארזי שאף פעם לא הגיע לארויזיון והייתה אמורה לשיר את הללויה וויתרה בשביל ההנחיה באירוויזיון בזכות שידעה צרפתית.

וב2005 בהתלהבות ספר על שירי מימון ואיך הדריך אותה לגבי השיר, על השמלה המהממת שלה ועל הבמאי שיתאהב בה ,כמה מדויקת ומקצועית הייתה וכמעט איבדה את קולה בגלל שבכל מקום שרה את התקווה , היה מרתק.

תושבי נהריה הנכם מוזמנים להופעה הבאה של תלמה אליגון –רוז כתבה הרבה שירים מאד ידועים שגדלנו עליהם :'לאבא שלי יש סולם', 'גשם בעיתו', 'ארץ הצבי', ועוד רבים אחרים . כתבה ספרי ילדים . בהחלט הערב מתאים גם לילדים ובני נוער .

הסיפורים מאחורי שיריה 2.7.23 ביד לבנים בשעה 20:00 כאשר במבואה יחכה לכם כיבוד קל של החבורה , 20:30 מתחילים להתראות במופע . הנהריינים חותמים 21 שנות פעילות נשמח לראותכם.