כותרת
> C;
1/1

התיעלות, חיסכון, חשיבה להרגלי צריכה לקראת השנה החדשה.

נהריה פורסם: 27.08.23 , 16:31ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

בתחילת השבוע התקבצו בפאב הפרה בשבי ציון, מרחבי הגליל המערבי אנשים בעלי מקצועות חופשיים מאשכול רשויות גליל מערבי, ממטה אשר, נהריה , כברי , חניתה . לחשיבה משותפת ולחידוד החשיבה של שינוי בהרגלי צריכה צמצמום חשבונות החשמל והמים תוך שיפור איכות האוויר והאווירה. צעד ראשון בקיימות תוך התסגלות לשינוי האקלים.

דווקא היום כשהריבית עולה ובמיוחד לצעירים שמתקשים לסיים את החודש ומשבר האקלים בעיצמו, חשוב לשמוע כיצד להתייעל ובכך לחסוך ולהתגבר על המצב הקיים, ולגלות שהכל אפשרי. החל מכביסה שלא כדאי שתעבור 40 מעלות, מסתבר שהחומרים כבר לא פעילים ומתפרקים למלח ולא יעשו את העבודה, ובכך בכל כביסה יש חיסכון משמעותי של אנרגיה, שימוש במים בצורה מבוקרת יותר, כמו הורדת המים בשירותים בחצי כמות . אפשר להיות יעילים יותר אפילו בנסיעה ברכבים, בהליכה למכולת, ברכישות של דברים מיותרים, בהפעלת המזגן, אסוף המים ושימוש חוזר להשקייה. לפני שעוזבים את הבית, או בלילה לבדוק אילו 'צרכני רפאים' יש לנו . לכבות את המחשבים ולנתק כל מיני מטענים למינהם. בשעות החשכה עדיף להשתמש בתאורה צהובה.

כל משפחה יכולה לצמצם בשליש את הוצאות החשמל והגז עם התנהלות נכונה.

המחיר של החשמל איננו בשליטתנו אך הצריכה באחריותנו.

בהרבה מקומות בגליל המערבי מחממים את המים בגז יקר, מסוכן ( לא בטיחותי) ומיותר. אנרגיית השמש היא בחינם.

"בתרבות השפע יכולים לעשות הכל אחרת " אומר עופר קרן.

עופר קרן מייסד ומנכ"ל קרן אנרגיה, המובילה לשינוי תרבות הצריכה וניהול משאבי אנרגיה. בעל ניסיון של 35 שנה בתחום התייעלות אנרגטית בתעשייה ואירגונים מגוונים במשק הישראלי, משתמש בידע שצבר, מקצועיות, והרבה חשיבה יצירתית למציאת פתרונות שגרתיים והתאמתם לכל ארגון. היפה הוא שגם בביתו הוא מקיים הלכה למעשה את משנתו ומנסה ללמד את האחרים להתייעל. חבר אליו תמיר אלחיאני מאייר ואנימטור מוכשר מקבוץ חניתה. את הדברים של המנחה והקהל העלה באיורים משעשים למרקע בזמן אמת.

עופר קרן :"חוויה נפלאה של ניצחון שכאשר אני מצליח לחסוך בדלק, בחשמל, בהוצאות השוטפות. זה מרגש ונותן לי ולנו דחיפה לעשות צעדים נוספים. במיוחד חשוב ללמד את דור המשך שלנו שהאקלים הוא לרעתנו אם לא נדע כיצד להתייעל מולו."

לדוגמא:" קנינו לדודה פרחים לחג, הם יחזיקו מעמד שבוע, קנינו לה נורת לד צהובה יעילה לסלון - הדודה תברך אותנו בכל יום ותחסוך את תקציב הפרחים לשנה הבאה."

תמונה של תמיר המאייר והאנימטור 

תמונה של תמיר המאייר והאנימטור