כותרת
> C;
1/1
אירועים

חמישה טיפים להכנת עוגת יום הולדת קלה שכולם יאהבו

נהריה אירועיםפורסם: 26.01.23 , 08:33ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

יום הולדת של הילד, בן הזוג או אפילו של עצמכם, הם תמיד סיבה טובה למסיבה. מזמינים אורחים, מכינים כיבוד, מחליטים על פעילות מדליקה שתלהיב את האורחים, הגדולים או הקטנים ומסיימים כמובן בהכנת עוגה שעליה יונחו הנרות כמספר שנותיו של בעל השמחה.

עוגת יום ההולדת אינה חייבת להיות מורכבת, מסובכת וכזו שדורשת רשימת מצרכים מפוארת וחצי יום עבודה, היא יכולה להיות קלה, פשוטה ובעיקר טעימה.

אז איך מכינים עוגת יום הולדת ללא מאמץ? איך מרשימים את כל האורחים גם עם עוגות פשוטות וקלות? כל הטיפים בשורות הבאות.

עוגה בחושה תמיד מצליחה

לבחור קערה גדולה, להניח בה את כל חומרי המתכון, לערבב ולאפות – זה כל מה שנדרש כדי להכין עוגה בחושה. כמעט כל סגנון של עוגה ניתן להכין בצורה כזו, והטכניקה כמובן חוסכת זמן והתעסקות.

גם אם רוצים עוגת שוקולד עשירה, עוגת גבינה קרה, עוגת תפוזים, עוגת שיש וכדומה, כל שצריך הוא לבחור את המתכון המועדף, לערבב הכול יחד ולאפות. עוגה בחושה היא הדרך הטובה ביותר להכין עוגה ללא מאמץ ולקבל תוצאה טעימה, ריחנית ומוצלחת בכל פעם מחדש.

קרם מבריק ועשיר לשדרוג המראה

קרם שוקולד קטיפתי, עשיר ומבריק ניתן להכין בקלות על־ידי המסת חמאה וקוביות שוקולד במיקרוגל לכמה שניות. מזיגת הקרם על העוגה באופן אחיד אשר יכסה את כולה בשכבה חלקה ואחידה ולסיום קירורו עד שיתייצב, כל אלו יעניקו לכל עוגה מראה מרשים ומושקע הרבה יותר מכפי שהיא באמת.

הקרם מכסה על הפגמים, על סדקים, על א-סימטריות ומוסיף כמובן גם עומק נוסף על הטעמים הקיימים. את הקרם ניתן כמובן לעטר עם סוכריות צבעוניות, סוכריות דמויות אבנים, פרוסות תותים, פרחי קצפת ועוד.

הפתעה מדליקה על העוגה

דרך נפלאה להקפיץ את עוגת השוקולד הבחושה היא להניח על העוגה מרשמלו חמש דקות לפני תום האפייה. המרשמלו המומס אינו נוזלי ונשפך אלא משחים מעט ונותן תחושה של מדורה. כל ילד שיקבל פרוסת עוגה שוקולדית נפלאה ועליה מרשמלו חרוך אחד, יתלהב מהשילוב וילקק את האצבעות.

הטיפ מתאים גם אם עושים מתערובת העוגה קאפקייקס אישיים. מניחים על כל גבעה קטנה מרשמלו אחד במרכז ומחזירים לתנור לחמש הדקות האחרונות של האפייה. מתקבלת עוגת קאפקייק ועליה כתר מרשים וטעים.

עוגות בכוס בחמש דקות

מקובל לחשוב כי עוגת יום הולדת היא עוגת שוקולד עשירה, נימוחה, אוורירית בתבנית עגולה או מלבנית, שעליה קרם שוקולד נוזלי מעוטר בסוכריות קטנות. אך ניתן להפתיע את המוזמנים בעוגות אישיות בכוסות, שאותן מכינים בכמה דקות במיקרוגל.

ההכנה הפשוטה והמהירה מאפשרת אפילו את הכנת העוגות האישיות ביחד עם הילד החוגג יום הולדת. ניתן גם להפוך את הכנת העוגה לפעילות יום ההולדת עצמה שבה משתתפים כל הילדים המוזמנים.

צמת שמרים ונוטלה בקלי קלות

יש מי שאוהב להכין דווקא עוגות שמרים, כאלה שיש צורך להכין תחילת את הבצק, להתפיח אותו ורק אז ליצור ממנו כל מה שרוצים. גם עוגת שמרים מרוחה בנוטלה, שוקולד, קינמון וסוכר או כל ממרח אחר, יכולה להיות עוגת יום הולדת נפלאה, בייחוד עבור חוגגים מבוגרים יותר.

לאחר הכנת הבצק ותפיחתו, כל שנשאר הוא לרדד ממנו עלה מלבני גדול, למרוח קצה אחד שלו בנוטלה ולגלגל. את הגליל הארוך שמתקבל יש לחצות לחצי לכל אורכו כך שמתקבלים שני חצאי גליל ארוכים שניתן לראות את השוקולד המרוח בתוכם.

שני חצאים אלו מלפפים זה בזה לצורת צמה קלועה, שאותה מניחים בתבנית או שתיים של אינגליש קייק, מתפיחים שוב ואופים. הבצק שתפח ונפתח בזמן האפייה מציג לראווה את המילוי וריח השוקולד נישא בכל רחבי הבית ומזמין את כולם להתקבץ סביב השולחן.

לסיכום, נראה כי ניתן בהחלט להכין עוגת יום הולדת בקלות וללא מאמץ מיוחד ואין צורך להרגיש כי מדובר במשימה שעדיף להימנע ממנה ולהשאיר אותה לקונדיטוריה הקרובה או להישאר עם המתכון הקבוע, המוכר ואהוב של עוגת השוקולד הפשוטה. כמה טיפים פשוטים ועצות מועילות יכולים להפוך את עוגת יום ההולדת ואת ההכנה שלה, לפעולה מלהיבה ומדליקה, שלא כדאי לוותר עליה גם תמורת עוגה קנויה ממאפייה שנראית אינסטגרמית וייצוגית להפליא.

קרדיט תמונה: freepik