כותרת
> C;
1/1

יום האישה הבינלאומי המרכזי בהיכל התרבות אולם FRIENDS

נהריה פורסם: 15.03.23 , 11:12ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

יום האישה הבינלאומי המרכזי בהיכל התרבות, FRIENDS נהריה 23

איזה ערב זה היה...
מאות נשים נהרו והתכנסו לחוג את יום האישה הבינלאומי . במרחב גליל מערבי יום האישה הבינלאומי כבר מזמן הפך לחודש האישה בניצוחה של עופרה אלקיים כהן יו"ר נעמת מרחב גליל מערבי ומנכ"לית היכל התרבות, אולם
FRIENDS.

יו"ר נעמת במרחב גליל מערבי עופרה אלקיים כהן ויו"ר ההסתדרות החדשה אשר שמואלי הצליחו להפוך את היכל התרבות נהריה בשיתוף, עיריית נהריה והעומד בראשה רונן מרלי וצוותו הנאמן לימור בן חיים מנהלת מחלקת תרבות וקרן אטיאס בובליל למקום מיוחד למראה עם מייצגים ודמויות מהסרטים. במבואה חיכה להם מזנון של שמפניה ותותים, ומטעמים מעשה "פאי הוגשו ע"י מלצריות כיאה לאירוע חגיגי. כל אחת קבלה סיכה בה היה רשום, 'תעופי על עצמך' מגנט ושוקולד. כבדו בנוכחותם רונן מרלי ראש עירית נהריה ועידית רעיתו, סימה רוזבאום יו"ר יד לבנים, יעל רון בן משה חברת הכנסת לשעבר, מירב בן שימול מנכ"לית אשכול גליל מערבי, שמעון גואטה, ראש מועצת מעלה יוסף ורעייתו. עוד בקהל יכולתה לראות נשים מכל רחבי הקשת מורות, גננות, מנהלות, אימהות וסבתות. האולם היה מלא עד אפס מקום.

עופרה אלקיים כהן הנחתה את הערב בחן, הודתה למועדון החברים FRIENDS ולמנכ"ל יוסי וולף וליו"ר ההסתדרות ארנון בר דויד אשר מביאים את ההופעות הטובות ביותר לכולנו.

לרונן מרלי ראש העיר על שיתוף הפעולה לקרן אטיאס בובליל מעמד האשה ולימור בן חיים מנהלת מחלקת תרבות, עיריית נהריה. באופן מיוחד הודתה לאשר שמואלי שנותן לה רוח גבית מלאה. לכל האורחים שהגיעו מקרוב ומרחוק.

ובנאומה אמרה: השיח הוא לא של העצמה נשית אלא על עוצמה נשית, לא עוד שיח על הזכות להשתלב אלא הוכחת היכולת ליזום, להוביל ולנצח. אמנם, יש לנו עוד כברת דרך להמשיך בה כדי לעמוד ביעדי שוויון מלא, מניעת הטרדות מיניות במקומות העבודה, צמצום פערי השכר ועוד.
הפעם, מאבק זה מתנהל לאחר שהוכחנו כולנו מה אנחנו שוות, מה כוחנו, יכולותינו וכישרונותינו. לא ממקום של נחיתות לא מבקשה להכרה אלא מהוכחת עוצמתנו.

ביום האישה שנת 2023 אני בוחרת להפנות זרקור על כל אחת ואחת מכן, אין גאה ומאושרת ממני לצפות בכן כאן ביחד באולם הזה." כמו כן אלקיים כהן החמיאה לנשים הזוהרות כל אחת באור המיוחד שלה אשר מפרנסות, משתתפות ומשמיעות קול.

בימים אלו נחתם הסכם שכר במגזר הציבורי ובדגש על שיפור שכרן של הסייעות.
אני יודעת כי המלאכה עוד מרובה ומבטיחה כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לא ישקוט עד אשר יחיל את ההסכם גם על עובדות נעמת ויצו ושאר הארגונים.

השנה באופן מיוחד, אנו נקראות כנשים אל הדגל. אל משימה שאין חשובה ממנה. משימת איחוד השורות. כוחנו, עוצמתנו, השפעתנו ותרומתנו בחברה, הם כוח. כוח מאחד ומגבש. כוח יוצר שיח וגשר בקיטוב הנורא המאיים לקרוע אותנו זה מזה. יש לנו כוח לייצר שיח סובלני ומכיל ולקרוא להידברות. יש לנו כוח ויכולת, לקרוא לאחדות. יש לנו מה לתרום
ויש לנו תפקיד, להגן על הארץ הזו במלחמה הכי קיומית שלה.
יש בנו יכולת לבנות גשרים, לייצר חיבורים, לדעת איך מקרבים , להפגין חמלה ולהושיט יד. יש לנו חובה! מוסרית, לאומית , חברתית . ואין לנו, אין לנו ארץ אחרת. יחד ורק יחד נמשיך לעמוד על זכיותינו, על גופנו לחיים ללא אלימות, לייצוג שוויוני ולנראות במרחב הציבורי. יש לנו קול וביחד נשמיע אותו

רונן מרלי ראש עיריית נהריה אורח הכבוד נשא דברים ואמר:" אני מאמין גדול בנשים ואתן הנשים חזקות, יפות ,חכמות הרבה יותר מאתנו הגברים. אתם מוכיחות זאת פעם אחרי פעם. אני לא ארבה לדבר . אך ברצוני להודות להלל ולשבח את עופרה אלקיים כהן על פועלה למען נשות נהריה והמרחב כולו, כמו כן תודה ענקית לאשר שמואלי שביחד מוביל את הגליל המערבי להיות מקום טוב יותר אין ספק שבראש מעייניהם של אשר ועופרה זה אתן העובדות והעובדים בכלל. הם אכן דואגים לכם בכל עת ".

כן תודה ענקית לאשר שמואלי שביחד מוביל את הגליל המערבי להיות מקום טוב יותר אין ספק שבראש מעייניהם של אשר ועופרה זה אתן העובדות והעובדים בכלל. הם אכן דואגים לכם בכל עת ".

חתם את נאומים אשר שמואלי יו"ר ההסתדרות במרחב שהודה לעופרה אלקיים כהן על הערב הנפלא והדגיש את הכוח הנשי שפועל. יום האישה הוא יום של חג, יום בו מציינים את ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של הנשים בעולם כולו.

כבר בתקופת האבות הייתה האישה עמוד התווך ועל כך נאמר "אשת חיל מי ימצא" ההסתדרות ונעמת שמו להן למטרה לקדם את מעמד הנשים ולהשיג שוויון מגדרי במקומות העבודה.

תפקידנו לסייע לנשים לממש את הפוטנציאל הטמון בהן, הנשים בחברה הן "הון אנושי" יקר ערך והן משפיעות בכל תחומי החיים.

בתוכנית אחת האומניות המשפיעות והמצליחות. יוצרת ומלחינה.

אחת האהובות שרית חדד ולהקתה.

שרית שרה את השירים המוכרים כאשר הקהל הגדול ליווה אותה ואפילו יצא בריקודים.