כותרת
> C;
1/1

יום מאבק נגד אלימות נגד נשים בנעמת

נהריה פורסם: 21.11.22 , 15:15ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

נעמת מרחב גליל מערבי ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.

ביום א השבוע 500 נשים וגברים מנהריה ומהגליל המערבי מלאו את אולם היכל התרבות בנהריה. לאירוע שפותח את המאבק למניעת אלימות בנשים, בשיתוף מועדון פרנדס. במבואה של היכל התרבות הודלקו נרות ליד שלט ענק שמזכיר לנו את הנורא מכל 'די לאלימות כלפי נשים' אמא ,בת, אחות, לרגליו היו מונחים ורדים ונרות כמניין הנשים שנרצחו ע"י בן זוגם.

את המעמד כיבדו אשר שמואלי יו"ר ההסתדרות מרחב גליל מערבי ,אירית לזוב מנהלת מחלקת הרווחה

קרן אטיאס בובליל , היועצת לקידום מעמד האישה ברשות.

עופרה אלקיים כהן יו"ר נעמת מרחב גליל מערבי פתחה את נאומה: נעמת פועלת למיגור התופעה בכל ימות השנה הן בטיפול ובסיוע לקורבנות האלימות במשפחה והן בהגברת המודעות הציבורית.

עשרות אירועים ,הרצאות, מיצגים וחלוקת חומרי הסברה בשיתוף הרשויות בגליל המערבי ובמקומות העבודה המאורגנים בכדי להציף את הנושא הקשה על פני השטח.

ככל שיותר אנשים ,נשים וגברים כאחד יהיו מודעים למאפיינים, לסימנים ולהשלכות התופעה הקשה של האלימות במשפחה ,כך יוכלו להיות שותפים ושותפות במתן תמיכה ובסיוע לזקוקים לו.

מתחילת שנת 2022 נרצחו 22 נשים ,נתונים מזעזעים ומצמררים וקשה לעבור לסדר היום מבלי לזעוק ולפעול יחד כולנו כחברה למיגור התופעה.

השנה נעמת בחרה להאיר בזרקור את תופעת האלימות השקטה , הסמויה מין העין.

" גזלייטינג, -סוג של אלימות נפשית". חתירה תחת תפיסת מציאות של אדם אחר באופן שיטתי ומתמשך במטרה להשתמש בו כאובייקט עבור צרכי הפוגע .

מאפייני הגזלייטינג הם מחיקה, שקרים, הסתרות, סיפוח והשתלטות על נפשו של אחר. למרות חומרת האלימות המופעלת ,קשה להבחין בה מבחוץ ,ולעיתים גם מתוך היחסים עצמם. הקושי בזיהוי לא תואם את הפגיעה המשמעותית וההרסנית לנפש של הנפגעת גזלייטינג יוצר טראומה והרס נפשי של הקורבן.

האדם המתעלל בקשר בו יש גזלייטינג לא תמיד מודע למשמעות מעשיו, אך בין אם הוא מודע ובין אם לא, כאשר מאמתים אותו עם מעשיו הוא מגיב בזעם ובהחרפה של הדפוס המתעלל, אינו לוקח אחריות ומאשים את הקורבן. אם את מתלבטת לגבי מערכת היחסים שלך ,צרי קשר עם מוקד נעמת *9201

מרכז אלומה –04-6108486 וכמובן במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות.

אחריה נשא דברים אשר שמואלי יו"ר ההסתדרות ששבח את עופרה על העשייה לא רק ביום המאבק הבינלאומי אלא כל ימות השנה. ואל התמיכה וההכרה בתופעה האיומה הזו. דיי לאלימות כלפי נשים.

בתוכנית המרכזית הוזמנה שירה איזקוב שהפכה בעל כורחה לסמל המאבק באלימות נגד נשים.

שירה ספרה לקהל איך הכל התחיל , לא היו שום סימנים מקדימים, הינו זוג נורמטיבי ללא בעיות פרנסה, גוללה את שעברה עד שבעלה חבט בראשה ודקר אותה לצד בנה הפעוט. ספרה עליו על המערכת בינהם ענתה על שאלות. עדות מצמררת קשה לשמיעה והבנה." אצלי לא היו נורות אדומות, אף אחד לא חשד, הוא תמיד היה הכוכב של הערב. גם אב השנה ובעל השנה ליד אנשים אחרים. היה קשה לזהות את זה. אצלי היתה תקופה מאוד ארוכה שחוויתי אלימות נפשית ובכלל לא ידעתי שזו אלימות, כי לא הייתה אלימות פיסית, לא היו קללות, אבל היו עקיצות וניסיונות להקטין אותי ולפגוע בשמחת חיים שלי.

שירה נפצעה קשה אך שרדה בזכות כח הרצון העז להמשיך ולחיות !!! שירה בסיפורה מעבירה את המסר ושזה יכול לקרות לכל אחת ואחת, מכל רקע סוציואקונימי, אנשים מלומדים ופשוטים.