כותרת
> C;
1/1

לרוץ ביחד מרוץ 3 מזרעה

נהריה פורסם: 03.10.22 , 11:45ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

מרוץ רצים ביחד ה- 3 במזרעה.

ביום שבת התכנסו במזרעה כ500 רצים מגיל הגן ועד הגיל השלישי, למרוץ 'רצים ביחד' השלישי. למרוץ הגיעו רצים מג'וליס, ג'ת, ינוח, ג'דידה, עכו, משמרות, נצרת, נהריה, עברון ,כישורית, מעלות, כפר הורדים, גדרה, אפילו ירושלים ולכיש, מהכפר המארח ועוד. מרוץ רצים ביחד הינו מרוץ חברתי, ערכי שמטרתו ליצור חיבורים ושיתופי פעולה רב תרבותיים בין ערבים, יהודים, דרוזים ונוצרים. חלק מהפסיפס האנושי הגלילי.

הוגה מרוץ מזרעה הוא שגיא שלו שהקים את הגן הדו לשוני בעברון, הפועל מספטמבר 2018.

שגיא שלו:" הקמת הגן הדו לשוני נועדה ליצור חיבור יומיומי בין שכנים ובין תרבויות ודתות שונות כך שנוכל להכיר זה את זה, לחזק זה את זה, להסיר פחדים ומחסומים, לייצר קרבה וכבוד הדדי ולגדל את ילדינו לתוך מציאות מקבלת, סבלנית וסובלנית יותר.

בתוכנית האומנותית הופיע להקת בנות הדבקה של מזרעה.

את המרוץ פתחו שגיא שלו ושרונה שלו מאייר מנהלת המרוץ בתדרוך קצר . המרוץ הוזנק בשתי השפות ע"י פואד עווד ראש מועצת מזרעה, משה דוידוביץ ראש מועצת מטה אשר ושותפים נוספים אורלי גבישי סוטו, מנכ"לית ניקוז נחלים גליל מערבי, אשרת זהבי מנכ"לית עמותת תיירות אשכול גליל מערבי, סעיד גדבאן מנהל מחלקת הספורט, ראדה גדבאן , מחמוד טג'א מנהל בי"ס היסודי, סמי חיג'אזי ופאדי חליל אחים ומדריכים קליניים מהמחלקה הקרדיולגית מרכז רפואי לגליל ואחרים."

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר לפני הזינוק אמר "המרוץ החשוב הזה הפך למסורת ואני יותר משמח על כך. הוא מהווה הזדמנות לגשר בין כולנו כאן בגליל המערבי. מרוץ שמחבר בין כפר לקיבוץ, בין ערבים ליהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, אבל יותר מכל בין בני אדם שרוצים לחיות יחד ורוצים לרוץ יחד למען עתיד טוב יותר. אנו נמשיך במשימה שהצבנו לעצמנו בחיים משותפים כאן בגליל ונעשה זאת בשותפות והדדיות. אני מברך את כל הרצים שהגיעו היום מוקדם בבוקר וטרחו כי זה חשוב להם ולהן".

הרצים יצאו לדרך לשלושת המקצים ,עברו באתרי תיירות ייחודיים כמו אמת המים ובקיבוץ עברון וגם בסמוך לגן הדו לשוני הראשון באזורינו. לשלושה מקצים עשרה ק"מ ,חמישה ק"מ ושני ק"מ -המסלול של המשפחות והילדים הצעירים.

כחלק מהקשר ההדוק עם הקהילה, הוצבו במהלך המירוץ ובסיומו דוכנים מטעם המרכז הרפואי לגליל, בהשתתפות צוותים רפואיים וסיעודיים, בעיקר מהמערך הקרדיולוגי. בין המשתתפים היו מנהל המערך, פרופ' שאול עטר; מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר צפריר אור; אח אחראי של המחלקה, מג'די סוסאן, והמפקחת הקלינית דיאנה קלישר.

בדוכנים, שכללו 5 תחנות שונות, חולקו פלאיירים ונערכו הדרכות והסברים בנושא אורח חיים בריא. בין השאר היו תחנה לביצוע בדיקות לחץ דם ובדיקה לגילוי מחלות כלי דם, תחנה לתרגול החייאה ותחנה בנושא תזונה נכונה, בהובלת דיאטנית מהמרכז הרפואי. כמו כן ניתן היה לחתום על כרטיס "אדי". לראשונה במרוץ צוין חודש המודעות לסרטן השד, הפעילויות מטעם המרכז הרפואי אורגנו ע"י סמי חיג'אזי ופאדי חליל, אחים ומדריכים קליניים מהמחלקה הקרדיולוגית, שאמרו: "כעובדי המרכז הרפואי, חשוב לנו לתרום לקהילה ולעודד אורח חיים בריא. מאות משתתפים ומלווים עברו דרך הדוכנים והשתתפו בפעילויות השונות".

לפני חלוקת הפרסים פואד עווד ראש מועצת מזרעה נשא דברים מהלב ואמר:" בעוד חודש יתקיימו בחירות במדינת ישראל, הקול השפוי חייב להישמע בכדי לשמור על הפסיפס הייחודי של מדינת ישראל; יהודים וערבים. כל אחד מאתנו אמור להשפיע ביום הבחירות בכדי שתצא תוצאה המשרתת את כל האוכלוסייה. חשוב מהכל למנוע מכל הקצונים כמו בן גביר וסמוטריץ להגיע לעמדות השפעה במדינת ישראל, כי אם חס וחלילה יגיעו כולנו נסבול. החיים המשותפים באזור הגליל המערבי מהווים מודל לחיקוי במדינת ישראל , אני קורא לכל מקבלי ההחלטות לבוא וללמוד מאתנו. צריך לדאוג לפעילות חברתית משותפת אם זה בספורט, מוסיקה, או פעילות תרבות ולעודד חיים משותפים בגליל המערבי."

המרוץ לא יכול היה להתקיים ללא מועצה מקומית מזרעה, מועצת מטה אשר, והצוותים שנתנו ימים ולילות להצלחת האירוע, מתנ"ס מזרעה , מתנ"ס מטה אשר, מספנות ישראל שתרמו את הגביעים היפים, מטמנת ומפעל המחזור עברון שתרמו את החולצות למרוץ , עמותת גלילה, עמותת תיירות גלילי מערבי, רשות הניקוז נחלים גליל מערבי, הפועל, רוזן חב' ביטוח, הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול, משרד התרבות והספורט, מרכז הרפואי לגליל- המערך הקרדיולוגי, יעקב טלמון שניהל את החלק הלוגיסטי בצורה מושלמת ואחרים.

בסיום המרוץ חולקו פרסים לכל הקטגוריות לפי גילאים . שרונה שלו מאייר בהתרגשות רבה ציינה את הבנות של 'גם אני ' שרצו 5 ק"מ ואת החברה של כישורית. שרונה הודתה לכל הבאים מקרוב ומרחוק והזמינה את כולם להגיע בשנה הבאה.