כותרת
> C;
1/1

מטמנת עברון עם הפנים לקהילה

נהריה פורסם: 21.02.23 , 06:58ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

פרויקט נטיעות מטמנת עברון למען הקהילה

מטמנת עברון בשיתוף פעולה עם מחלקת איכות הסביבה במועצת מטה אשר וקבוצת כדורעף הפועל מטה אשר עכו למען הסביבה והגליל המערבי.

מטמנת עברון המטמנה בגליל המערבי עם הפנים לקהילה.

המטמנה נוסדה בשלהי 1960 כאשר החלה כמחצבה ומאז עברה שינויים רבים , הצוות התרחב, וכיום מעניקה את פתרון לטיפול בפסולת במרחב הצפון. בשבוע שעבר לקראת ט"ו בשבט חג האילנות מחלקת איכות הסביבה, מועצת מטה אשר, קק"ל חילקו את העצים, והמטמנה הוסיפה עצים נוספים.

לאחר מספר חודשים ושיח במטמנה בהובלת אסי רוטביין מנכ"ל המטמנה , בר ליבני אחראית קשרי קהילה וסביבה , אבי אובנטל מנהל פיתוח עסקי בשיתוף פעולה עם ילדי קיבוץ עברון, קבוצת כדורעף הפועל "גליל" מטה אשר עכו, ומחלקת איכות הסביבה במטה אשר , כולם יחד נרתמו לפרויקט נטיעות עצים ב'טיילת הירוקה' צפונית למטמנת עברון.

במחלקת איכות הסביבה מטה אשר , בקק"ל ובמטמנה חושבים חשיבה רחבה למען הקהילה ואיכות הסביבה. אסי רוטביין מנכ"ל המטמנה ציין באירוע כי: "המטרה היא להטמיע בילדים מגיל צעיר ערכים סביבתיים של שמירה על הטבע והירוק ולהשקיע בחינוך סביבתי בכל הגילאים על מנת לשמר ולשפר את הירוק והדאגה לסביבה בגליל המערבי בכלל ובסביבת מטמנת עברון בפרט".

אסי רוטביין הציג לילדים כי בסוף השנה הנוכחית צפוי להיפתח מפעל מיון הפסולת בקיבוץ עברון בתמיכת המשרד להגנת הסביבה אשר ישנה מהותית את דרכי הטיפול בפסולת באזור הצפון. המפעל צפוי להפריד את החומרים ברי מחזור ובכך להפחית באופן משמעותי את כמויות ההטמנה לשנים הבאות. בנוסף החומרים שימשיכו להטמין בעברון יהיו רק שאריות המיון היבשות מהמפעל שאינם בעל השפעה סביבתי גבוהה לעומת החומר האורגני שיופרד במפעל וישונע לאתרי טיפול מורשים בארץ.

במפעל מתוכנן לקום מרכז מבקרים סביבתי אשר יקבל את פניהם של כל מי שחפץ ללמוד ולהיחשף לשוק הפסולת בישראל ויציג את האמצעים אשר משתמשים אנשי המטמנה והמפעל בעברון על מנת לטפל בפסולת בצורה המיטבית לסביבה.

העצים שנטעו באירוע נבחרו בקפידה: חרובים, שקדיה, אקליפטוס מסוג טורלי עץ ירוק עד גבוה הנפוץ בישראל בגינון הציבורי. ומתאים לקרקעות רבות. כל העצים נבחרו על פי התפרחת שתיתן מענה לקהילת הדבורים בכל האזור שגם לקחנו בחשבון אומרת בר ליבני אחראית קשרי קהילה וסביבה. כמוכן אמרה בר אנו קוראים לכביש 'הטיילת הירוקה' .

ומטפחים אותה למען רווחת תושבי הסביבה עם פינות נוי ופסלים הבנויים ברובם מחומרים בשימוש חוזר .משה דוידוביץ ראש המועצה הגיע אף הוא ונטע עם הילדים . קבוצת הכדורעף ' הגליל' מטה אשר עכו הגיעו והשתתפו הלכה למעשה בהובלת נועם כץ המאמן האגדי ואלכס אוסוקין ושחקני הקבוצה הנערצים שהילדים חיכו לנטוע איתם. כל ילד קיבל לוחית שעליה חתם את שמו עם השחקן או החבר וביחד צרפו את הלוחית על העץ לתזכורת על הנטיעה. עוד השתתף בנטיעות נדב מורג חבר קבוץ עברון פעיל חברתי אשר מקדם ומדגיש את חשיבות ההשקעה בסביבה ועוקב בצורה חיובית על פעולות המטמנה והתקדמות המפעל.