עיריית נהריה הטמיעה לאחרונה מערכת ממוחשבת שמאפשרת מעקב מקצועי ומתקדם, אחר מערך הרכש העירוני. מדובר בחלק ממימוש החזון העירוני בתחום הנגשת השירות לתושב שכוללת פיתוח מערכות ניהול מידע, הקמת מאגר נהלים והגברת השימוש ברשתות חברתיות ובשירותים דיגיטליים.
במשך שנים רבות התנהלה העירייה באמצעות מערך הזמנות ידני בלבד של מחלקת הרכש עבור המחלקות וכן, לפרויקטים ומיזמים. הדבר הוביל בחלק מהמקרים לעיכוב משמעותי ביישום של הליכים, בין השאר בשל טפסים שאבדו או בשל בירוקרטיה מיותרת וסחבת שגרמה לשינוי עלויות, תוך כדי המתנה לקבלת המוצר שנרכש.
עם כניסתה של הנהלת העיר החדשה לתפקידה, הוחלט על הליך הטמעה של מערך ממוחשב עבור הזמנות הרכש, לצד פעילות מואצת להטמעת מערכים חיוניים לתושבים והנגשתם בצורה דיגיטלית ומתקדמת, תהליך שעדיין נמשך בימים אלה. המערכת החדשה מאפשרת בקרה איכותית ופיקוח על תהליכים, שוויון, וכן הרחבה של מעגל הספקים נותני השירות.
ראש העיר, רונן מרלי: "הצוות המקצועי בעירייה בראשות המנכ"ל, מנהל הרכש וצוות היחידה למערכות מידע ומחשוב, קיימו מספר מפגשים וסיורים ברשויות אחרות בארץ, כדי ללמוד את המערכות שהוטמעו בהן ויצרו בעקבות זאת, תוכנית מתאימה למערך שלנו - בעיריית נהריה. לא ייתכן שבשנת 2019 עדיין עובדים עם אישורים ידניים ודפי קופי שכבר לא נמצאים כיום במערכות מוניציפאליות, דבר שהקשה לקדם נושאים בוערים ויוצר עיכוב בלוחות זמנים לביצוע".
לאחר שהוטמעה מערכת מתאימה החל הליך במסגרתו כל מנהלי המחלקות בעירייה עברו הכשרות מקצועיות להפעלת המערכת הממוחשבת והוחלט על תאריך יעד בו עברו כלל המחלקות ויחידות העירייה למערך הממוחשב, תוך בקרה קפדנית להטמעתו. "אנחנו רואים ומרגישים כבר היטב שינוי וייעול של המערכת העירונית בתום רבעון של פעילות המערכת שהוטמעה. ניכר היטב כי קיימת בקרה, פיקוח והגברת ערכים של שקיפות העירייה, בכל הקשור לעבודה עם ספקים במגוון תחומים. בנוסף המערכת מאפשרת לנו לייעל תהליכים משמעותיים רבים בתחום הרכש והלוגיסטיקה בעירייה", הוסיף ראש העיר, רונן מרלי.
בימים אלה נבחנים ומוטמעים תהליכים חשובים נוספים כחלק מהמעבר לעידן הדיגיטלי, בין השאר בפעילות המוקד העירוני 106, היחידה לפניות הציבור, הרחבת פעילות תיק תושב.