כותרת
> C;
1/1
טיולים ותיירות

דני פרידמן טס לבורגאס - עיר תיירות ציורית, מוקפת הרים ונהרות

נהריה טיולים ותיירותפורסם: 01.08.14 , 09:17ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
   ננצל את הפסקת האש וימי הקיץ החמים, וננסה להפליג בדמיון. דני פרידמן טס לבורגאס ומממליץ בחום. שעתיים טיסה ואתם נוחתים בעיר בורגאס, עיר תעשייתית, השוכנת בדרום מזרח של המדינה.

שדה תעופה קטן, שנדמה כי צר לו מלהכיל את הרכבות האוויריות המגיעות לצדה המזרחי של בולגריה במיוחד בחודשי הקיץ עמוסי התיירים. שדה התעופה מרוחק מבורגאס העיר בכ-10 ק"מ צפונית מזרחית ומשרת את רוב באי המלונות בצידה המזרחי מרכזי של המדינה.

בורגאס העתיקה

בורגאס שוכנת דרומית מערבית מהים השחור, ומהווה יעד זול ומועדף להמוני התיירים הפוקדים אותה במשך עונת הקיץ, בורגאס היא בירת מחוז 'בורגאס' והיא העיר הרביעית בגודלה בסביבת החוף הים השחור, עם כ-228.000 תושבים אחרי הבירה, סופיה, פלובויד וורנה.

דירה כפרית טיפוסית

בורגאס מוקפת הרים ונהרות, והנמל שלה הינו הגדול והחשוב ביותר בבולגריה, נסיעה של חצי שעה,כ-20 ק"מ צפון מזרח, תביא אתכם לעיירת קייט במפרץ נסבאר המוכרת בפי כל כ-נסבאר, הנוף הנשקף מחלונות האוטובוס שיסיע אתכם לאזור המלונות הוא בגוון ירקרק ומזכיר במעט את נוף הגליל שלנו. לאורך כל הדרך תוכלו להתרשם מהבנייה המתקדמת של בתי מלון ובתים פרטיים.

מבנה אופייני בולגרי-בורגאס העתיקה

נסבר על קצה המזלג
נסבר מחולקת לנסבאר הישנה ונסבאר החדשה, נסבאר החדשה מאופיינת בארכיטקטורה מודרנית, בתי המלון הפזורים על קו החוף, בתים פרטיים הבנויים על פי צווי האופנה העכשוויים של אירופה. מצפון לדרום נמצאים החופים הארוכים ודיונות החול, שיחד מהווים את צורתו של מפרץ נסבאר וכמובן את סאני ביץ' Sunny Beach. נסבאר הישנה עם היסטוריה ארוכה של קרבות, שוכנת נסבאר העתיקה, בתוך מתחם סלעי המחובר ליבשה ע"י כביש צר, כאן נשמרים עד היום פסלים חשובים מכל התקופות, חלקי מבצרים, חלקי החומה שהגנה על העיר מפני הרומאים, וחלקי מונומנטים עם הבנייה המיוחדת בצורת קשת המזוהה עם בולגריה. נסבאר הישנה היא אחת הערים העתיקות באירופה, הדבר הכי חשוב בעיר, הינו מספר רב של כנסיות שנשמרו באותו מצב עד עצם היום הזה. העיר העתיקה נמתחת לאורך של 850 מטר ורוחב של 350 מטר, עקב שינויים ימיים, העיר העתיקה יותר קטנה היום פי שניים מהיותה בעבר.

נסבאר החדשה

סאני ביץ' ממוקמת כ-36 ק'מ מבורגאס וכ-90 ק'מ דרומית מוורנה, זהו קו החוף עם המלונות הכי ארוך בים השחור, כ-6 ק'מ של חוף ים ובו מעל 100 מלונות המציעים עצמם לתיירים המגיעים לכאן לרוב בין מאי עד ספטמבר. אנחנו התאכסנו במלון IFA Beach Nessebar bay השוכן דרומית, במרחק של 2 ק'מ מנסבאר הישנה וכ-4 ק'מ מסאני ביץ, למלון יש חוף ים פרטי, ספורט ימי, סירות, בריכה, משחקי מים לילדים ופעוטות, המלון מוקף עצים, צמחיה המשרה אוירה פסטוראלית, בכניסה למלון יש מוניות, שישמחו לקחת אתכם לנסבאר תמורת סכום סמלי.

מבט אל סאני ביץ'

מומלץ לפני כניסתכם לעיר העתיקה לקחת סיור 'ימי' עם דייג מקומי ,וכך תוכלו להבין מהים איך הכל נראה, הסיור אורך כחצי שעה, בו הדייג מסביר באנגלית פשוטה ביותר על המקום ולמה הים השחור נקרא כך. בסמטאות נסבאר הישנה, יש שפע של חנויות מזכרות, עם הדברים שמזוהים עם המקום, דברי נוי, פסלים העשויים ביד, כדי חרס, פרטי לבוש, שרשראות. תוכלו לשבת במסעדה או בבית הקפה המקומי ואם יהיה לכם מזל, איזה נגן 'עוד בולגרי' יצוץ משום מקום כדי להנעים את שהייתכם, באחת מסמטאותיה בטיילת של סאני ביץ'. אחרי העיר העתיקה תוכלו לטייל בטיילת זו, המציע מסעדות, גלידריות, פינות ישיבה מוצלות, חוף ים וגשר בו ניתן לעלות עליו ולצלם תמונות נחמדות מהמקום, יש להיזהר מכייסים, לרוב הינם צועניים וניתן לזהותם על פי מראם בלבד, יש להחזיק את התיק קרוב ככל האפשר לגוף.

דייגים יוצאים לדייג מוקדם

היום השני
ביום השני מומלץ להשכיר מונית בעלות של 30 דולר, לכל היום, ולטייל בהרים, על מנת לראות את חיי המקומיים בגובה העיניים, אנחנו קבענו יום קודם עם נהג מונית מקומי בכניסה למלון וסיכמנו לצאת מהמלון למחרת בשעה 10:00 בבוקר. ביקשנו מהנהג לקחת אותנו ל- Pomorie עיירה די נחמדה, טובלת בירוק, אנשים נחמדים. שימו לב שהנהג לא ייקח אתכם למקום שאתם נדרשים לשלם בסוף הסיור, זה קרה לנו בהתחלה, הוביל אותנו לבית בולגרי טיפוסי, עם חווה, תרנגולות, דברי מלאכה שבעלת הבית מוכרת, סבונים, מי ורדים, חדר ובו כלי עבודה ישנים ובגדים מסורתיים, מין מוזיאון תקופתי, כשיצאנו נדרשנו לשלם 'מס מעבר', הדבר לא סוכם עם הנהג, לכן תשאלו ותדעו לאן לוקחים אתכם, למקום הזה קוראים Cozichino זהו כפר בן למעלה ממאה שנה. אם אתם עם ילדים, מומלץ לעשות סיבוב עם עגלה וסוס באזור, תמצאו כמה בדרך, פשוט יורדים מהמונית, עולים על העגלה הנהוגה בידי מקומי, ויעשה לכם סיבוב בעיירה. נחמד.
מומלץ מאוד לאכול אצל המקומיים, לכן בקשו מהנהג שייקח אתכם לאנשים המארחים בביתם, כך עשינו ומצאנו את עצמנו בבית של סירו Ciro בעיירה נחמדה בשם Gorica. האירוח היה פשוט מושלם, מנה ראשונה ,איך לא המרק המיוחד, מנה שנייה 'באניצה' מין בורקס בולגרי עם יוגורט, לחם, שתייה קלה ויין, ליווי של Ciro ביין (!) ואשתו כשהם שרים 'שיר פולקלור מקומי' עשו את שהייתנו לחוויית  אנינת טעם, נפרדנו מ- Ciro ואשתו ,לא לפני שציידו אותנו בלחם המיוחד שלהם לדרך.


אנה מפנקת אותנו במאכלים בולגריים אוטנטיים

מומלץ לסיים את הטיול בתצפית על סאני ביץ' ממרפסת של מסעדה בשם חאנסקה-שאטרא, הממוקמת צפונית לנסבאר, לא מומלץ לאכול בה, האנשים כאן ממש לא נחמדים. מכאן תוכלו לראות את החלק הישן והחדש של העיר, את כל בתי המלון (100% של צד זה של העיר הינם בתי מלון). בשיחה עם הנהג שלנו, סיפר קצת על בולגריה: 35% אבטלה וזה באופן לא רשמי, זאת אומרת שכנראה קיים עוד 10% לא מדווח, בכל אופן הם מחכים בקוצר רוח לראות מה הכניסה לאירו תעשה להם.

היום קצר והמלאכה מרובה

סיכום  
נסבאר שבבולגריה מקום די נחמד להעביר 3-4 ימים לא יותר.
מזג האוויר די דומה לארץ, שהינו שם במאי והיה נעים לא מדי חם - 27 מעלות.
מיתוס יישבר כאן, אבל -" אין על הגבינות הבולגריות בישראל", כנ"ל שמן זית.
אם מזדמן לכם, כדאי לקחת אופניים מהמלון ולנסוע לנסבאר הישנה, תאמינו לי, שיא הכיף בבוקר מוקדם כשהדייגים מגיעים עם שללם מהים.
אל תבנו על ה-דיוטי פרי בשדה התעופה של בורגאס.
בקנותכם פריט זהב או כסף, עשו זאת בחנות העוסקת אך ורק בזה ושנותנת אחריות.
מנסבאר אפשר לנסוע יום אחד לוורנה, אישית לא נסעתי, אבל הבנתי שזה לוקח בין שעה לשעה וחצי להגיע בכבישים לא כל-כך מפותחים והמרחק כ-100 ק"מ.

נסבאר העתיקה
קישורים:
מפת תלת-מימד של המקום

 http://www.sunnybeachmap.com/sunny_map_eng/3d_map_eng.php

לאוהבי פארקי מים

http://www.aquaparadise-bg.com/

אתר שדה התעופה של בורגאס

http://www.bourgas-airport.com/

אתר של בורגאס ברשת

 http://www.bourgas.com/

Guide-Bulgaria:

 http://www.guide-bulgaria.com/SE/Bourgas/

עיריית בורגאס

http://www.burgas.bg/en