כותרת
> C;
1/1

פינגווין לפני שמככבים את האורות

נהריה פורסם: 21.12.22 , 15:45ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

פינגווין לפני שמכבים את האורות

מאות הגיעו מקרוב ומרחוק להיפרד ביום שלישי השבוע עם פתיחת התערוכה במסעדת פינגווין לאחר 82 שנים של פעילות עם כ70 מציגים, חגיגה לעיניים, לכל גיל באיחוד בחג החנוכה.

ביוזמת מרים שטרן אתי גנור בריטברד, חנה מינסטר, מאיה שטרן נרקם הרעיון להקים תערוכה בחג החנוכה.

הנשים, פנו לאילן אופנהיימר ושיתפו אותו ומיד הוא נרתם לרעיון לתת במה לאומני נהריה חובבים באשר הם. ציירים, צלמים, נגרים, חרש ברזל, אנשים העוסקים בקרמיקה, עבודות פסיפס.

היפה היה שלא שכחו לתת במה לאומנים שנפרדו מאתנו ואינם עוד. כמו חמי גל ז"ל המורה המיתולוגי למלאכה בבי"ס ויצמן, בן ברגר ז"ל שהיה איש ארגון ושווק מעולה ונרתם לעזור בימיה של נהריה ולימים היה רכז והכל בהתנדבות מלאה, מיכל אדלר ז"ל האדריכלית המוכשרת והצעירה שנפטרה באופן מפתיעה והיא חסרה לכולנו מאד. אמה יהודית אדלר ודודתה אביבה נהרי הגיעו לכבד את פתיחת התערוכה. כמו כן לזכרם של אלי כהן ז"ל וחנה כץ לוינשטיין ז"ל. בין הבאים יכולתה לראות צעירים ווותיקים. נראה כאילו פינגווין הוא המרכז.

את האירוע הנחה בחן יורי הירשפלד. בחלק האומנותי הופיע דולי מודעי מרגבה בליווי צביקה שרה משירי ארץ ישראל. הפתעה הייתה לאילן כאשר הוזמנה עדנה חן שריר שכתבה שיר לאילן על פינגווין של תושבי נהריה שעברה מלחמות ושיטפונות ותישאר בלב תמיד.

רונן מרלי ראש העיר הדליק את הנרות וברך ובקצרה אמר כמה הוא נרגש להיות נוכח לראות את כל הרבים שהגיעו להנות מהיצירות של האומנים המקומיים. מרלי הודה על היוזמה לארבעת הנשים המדהימות שארגנו את כל האירוע הזה.

לאילן ואמיר אופנהיימר ראש העיר מעל הבמה פנה באופן אישי, דעו לכם שהיזם שלקח את הפרויקט הבטיח שבקומה התחתונה יהיה בתוכנית מקום למסעדה שתוכל להזכיר את פינגווין , לתשומת לבכם.....

מרים שטרן היוזמת והאוצרת של התערוכה ספרה שהיוזמה החלה בגלל שהיא הרבה זמן חולמת שיהיה מקום שבו שוחרי אומנות יוכלו להתכנס להנות ולחלוק דעות, לשתות קפה או לסעוד באווירה תרבותית. היא רקמה את הרעיון והוציאה אותו לפועל עם האוצרות אתי בריט ברד וחנה מינסטר , מאיה שטרן כלתי מיד קפצה על העיניין והיא זו שעיתבה את ההזמנה.

אתי בריטברד שפניתי אליה , אמרה :"הערב עדיין לא נגמר והעונג מרחף לו והאדרנלין בשמיים, ערב שמוקדש לפרידה ממסעדת פינגווין ולהעצמת אמני העיר נהריה. יש אמנות ואמנים בעיר נהריה שרוצה לצאת לאור גדול.

תודה רבה מקרב לקהל תושבי נהריה שכיבדו את האמנות הנפלאה הקיימת בעיר נהריה ובאו לפתיחת התערוכה הססגונית "לפני שמכבים את האורות" ולפרידה מפינגווין.

אתם מוזמנים להמשיך לפקוד את התערוכה וליהנות מאמנות מדהימה ואת המסעדה עד לנעילת התערוכה במוצ"ש בתאריך 24.12 בשעה 18:30 בה ניפרד בשירה בציבור בהנחיתו של משה רוזנברג.