כותרת
> C;
1/1

פסטיבל הגאורגי הגדול ביותר בצפון

נהריה פורסם: 02.01.23 , 08:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

פסטיבל הגאורגי הראשון בנהריה ובגליל המערבי.

ביום חמישי בחג החנוכה התקיים פסטיבל גאורגי.

העדה הגאורגית שחלקם עלו לארץ בשנות ה70 ובנו את ביתם בנהריה, הביאו מורשת ומנהגים: מאכלים, ריקודים, שירים . תרבות.

לראשונה בהיכל התרבות זכו לערב מדהים ובלתי נשכח.

אייל אטלי שגדל והתחנך בנהריה , בבי"ס יסודי ע"ש בגין, ובתיכון בשחקים בי"ס למנהיגות ומצוינות. הוא בן של רינה ומשה אטלי. סיים את שרותו הצבאי כספורטאי מצטיין בזכות הצלחותיו בארץ ובעולם בריקודים סלוניים שהוא רוקד מגיל 9 ומחזיק בתואר אלוף ישראל עד היום. ייצג את ישראל ונהריה בתחרויות הגדולות בעולם.

במקביל לא ויתר והמשיך לרקוד ריקודים גיאורגים שאותם רוקד מגיל 3. היום ממשיך לנהל את להקת קאזבגי אשר אותה הקים לפני 6 שנים.

אייל ספר:" תמיד היה לי חלום להפיק ערב גאורגי, על טהרת התרבות הגרוזינית. ריקודים, מוסיקה ושירה. הגיע הרגע הנכון בזמן קצר החלטתי להפיק ערב תרבות לקהילה הגיאורגית בנהריה ובצפון .

מאות הגיעו להיכל התרבות. כבדו בנוכחותם את האירוע רונן מרלי ראש עיריית נהריה.

ראש העיר הביא תמיכה ואהבה לקהילה שלנו, בדבריו ציין והחמיא ללימור אוצ'רי בן חיים מנהלת מחלקת תרבות עיריית נהריה אשר שיכת לקהילה הגאורגית כמו כן הוסיף בנסיעה לגרמניה לימור ספרה על המורשת שלה בגאווה, ואף היא נכחה באירוע.

הרב הראשי לקהילת יהודי גיאורגיה צפון אברהם אדג׳יאשוולי אשר בירך את כל הקהל שהגיע מכל רחבי הארץ . ואחרון חביב עו״ד משה אליק שלקח חלק נכבד בערב זה ונתן לנו את ברכתו .

איר הכל התחיל?

"אני מחובר מאד לעדה הגיאורגית, לשורשים שלי. אני גאה להיות חלק מהעדה הגיאורגית. הרגשתי שבתקופה האחרונה האירועים לקהילה שלנו בצפון הארץ ירדו מהפרק .

היה לי חלום לעשות ערב תרבות לקהילה הגיאורגית עם אומנים ונגנים גדולים וכמובן עם הופעה של הלהקה הפולקלור הגיאורגית שאני מנהל.

שיתפתי את הורי בחלום שהפך לרעיון לעשות ערב חנוכה לקהילה הגיאורגית. הורי שלאורך כל הדרך הם תומכים נלהבים, עזרו לי בכל . בנימה זו ברצוני להודות לאומנים

שי גל, מריו צור ששרו והקפיצו את העולם. אורי טור שהפליא לנגן על קלרינט. נתנו שלושתם ביצועים נהדרים, להקת הפולקלור הגיאורגי קאזבגי, המונה 20 ילדים והיא הלהקה הייצוגית מיזה 6 שנים מנהריה שהצעיר הוא בן 6 והבוגר הוא בן 25 היא להקה ברמה מקצועית שפועלת ומתאמנת רק פעם בשבוע. למרות הזמן הקצר נתנו הופעה מדהימה עם בגדים אוטנטיים והראו בגרות ומקצועיות על הבמה במיוחד בתנועות המדויקות. רחל רוזן הנחתה את הערב בצורה מרשימה.

תודה מיוחדת להורי היקרים שללא עזרתם לא הייתי יכול לקיים את הערב הזה.

ואני הכי שמח שהיתה לנו הופעה מוצלחת ויוצאת מן הכלל באותו הערב !

החזון שלי זה להמשיך לשמור העדה הגיאורגית ועל המסורת שלנו בכבוד ולהמשיך ליזום וליצור אירועים כאלו למען העדה שלנו

"אם אנחנו לא נשמור על המסורת הזאת אף אחד לא ישמור"

אייל אטאלי הוסיף ואמר:" כשפתחתי את הלהקה לראשונה המטרה שלי הייתה אחת ויחידה לשמור על המסורת של העדה הגיאורגית בצורה הטובה ביותר. הלהקה שראיתם היא להקה מיוחדת של ילדים מיוחדים כל ילד והספור שלו, הריקוד הם החיים שלהם ילדים שרוקדים כרגע אומנם פעם בשבוע כל פעם שעתיים וחצי אך מתאמנים בין לבין ומגיעים בשמחה ובכף, הוריהם מבינים את החשיבות של הריקוד, תומכים ועוזרים לשמור על הלהקה ללא תקציב, ולא רק מבחינת כושר ובניית הגוף אלא לשמר את המסורת. אני גאה בכל אחד מילדי הקבוצה שכל אחד מביא ללהקה את האופי שלו, יחד הם מראים לקהילה עד כמה חשוב להם לשמור על מנהגי העדה הגיאורגית. אני מרגיש שאנחנו ממש כמו משפחה קטנה. אנחנו מזמינים את הנהרינים להיצטרף וללמוד את סודות הריקוד הגיאורגי .