כותרת
> C;
1/1

שבי ציון למען לי קורזיץ ה-1

נהריה פורסם: 09.08.22 , 12:18ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

שבי ציון למען לי קורזיץ מספר 1

ארץ ישראל הטובה והיפה. ביוזמת קהילת שבי ציון החל גיוס כספים בו גיסו 150 אלף שקלים על ההתחלה . לפני כשבוע 27.7.22 הצטרפה ורד בוסיקילה שייטת עבר, עו"ד וחברתה הטובה וביחד פתחו את גיוס ההמונים למען לי קורזיץ אלופת עולם 4 פעמים , אישה מיוחדת במינה.

ביום חמישי בחוף ימה של שבי ציון , ליד מועדון השייט התקיים ערב חברים בסימן 'חזקה מהרוח', 'מחבקים את לי קורזיץ', ערב תרומה לכבוד לי.

התבשרנו שכבר עברנו את היעד הראשון של 700 אלף השקלים.

בנוסף בערב חמישי נמכרו כ 250 חולצות לבנות אשר על גבם היה כתוב 1111 ISR (מספר המפרש) KORZITS L. ובקדמה היה מיתוג של 'חזקה מהרוח'. היום בקמפיין גיוס ההמונים עברו את המליון אך שמדובר בתרופות והתערבות רפואית הכספים אף פעם אינם מספיקים.

הגולשת לי קורוזיץ נכנסה לחיים של ילדי שבי ציון ותושביה אוהבי הים ב 2014 , ובאה להתגורר בשבי ציון לפני כ8 שנים, אז נכתב ב עיתונים 'מבט והגליל המערבי' ו'זה אשר' "הרוח הצפונית של לי והדי". לי קורזיץ אז חזקה מן הרוח עם אופי מיוחד. 'עשתה עלייה לגליל המערבי' אך המחלה וקשיים אחרים החזירו אותה למרכז. הנחה את הערב עופר אגוזי שיחד עם סטפני ורבים אחרים הרימו את הערב המרגש.

את האירוע כיבודו בנוכחותם : מיקי קורזיץ אמא של לי, תום קורזיץ גולש אלוף, אחיה.

גדי מינץ אלוף ישראל בשנות ה-80 בגלישת רוח, גור שטיינברג גולש עבר, מאמן נבחרת ישראל, ושותף למדליות אולימפיות, נמרוד משיח אלוף ישראל ואלוף עולם ב2009 , ביבי קליגר שייטת , ארנוןן דגן גולש רוח מיקצועי ונמצא בטופ העולמי, ורבים אחרים מכל הארץ ובפרט משבי ציון ונהריה.

עופר אגוזי פתח את האירוע בתודות לכל האורחים הרבים, ספר כמה הוא נרגש וכמה מרגש לראות את ההירתמות הכלל ארצית למסע הזה.

בקצרה ספר על ההיסטוריה של המקום שהוציאה לא מעט אלופים ולימים המועדון המפואר הפך למחסן ציוד עד שהגיע לי. לי אדם פתוח, כן, אמיתי ואוהב אדם וים.

לי שגדלה במכמורת, הקימה מועדון בשבי ציון שמטרתו לחבר וללמד ילדים ומבוגרים כאחד לחיות את הים להבין את הכוח והעוצמה שלו, ובאמצעותו להעניק ערכים חשובים להמשך ההתפתחות האישית והחברתית הכלל מושבית.

במועדון סדנאות גלישה ממוקדות לנשים גברים וילדים. גלישה ואימוני כושר באווירה של טבע, ים ושלווה. כתוצאה מהקמת המועדון קם דור המשך שלם של גולשי רוח שגדל במושב, התחנך על ברכיה של לי קורזיץ

מפיקת האירוע סטפני אגוזי , אז איך נולד הערב המיוחד הזה? "הרעיון הזה ניצת פה ממש, עופר, ואני שאנו חברים עם לי עד היום, אריה רוזן, קהילת גולשי הרוח, גלים וסאפ. חלקם בני המושב צעירים ומבוגרים כאחד, חלקם בנים חוזרים וחלקם התקבצו מכל רחבי הארץ. אחרים גרו בהוואי מספר שנים בתקופה שלי גרה שם. בין כולם עובר כחוט השני ההיכרות והאהבה האמיצה לים וללי כולם לקחו חלק בהפקה.

בתחילה חשבנו על אירוע קטן ומקומי, אולי הקרנה בקטנה של הסרט "הילדה והים" רק לבני המושב. גם גיוס הכספים נעשה מתוך מחשבה על גיוס של קהילת שבי ציון והגולשים.

מהר מאד כמו כדור שלג העניין גדל, התחברנו למורן טפירו מנהל קבוצות המדיה המובילה בארץ לגלישת רוח JUST SURF שהצטרף לצוות.

היו הרבה מחשבות על איך לייצר אירוע של חברים ברוחה של לי המתאר את מצבה, את המאבק הבריאותי אך עם הרבה אופטימית, אנרגיות ואהבה, כך נולדו הסלוגנים "חברים מחבקים את לי קורזיץ", "חזקה מהרוח".

מירב שמחוני בת שבי ציון מעצבת גרפית בעברה נרתמה עיצבה ומיתגה את הקמפיין כולו בצבעים של אופטימיות ובשילוב תמונות מרגעי השיא של קריירת הגלישה.

מה עם כיבוד? אסף לביא מבירה מלכה התנדב באהבה לתרום ברז בירה וחביות, הוזמנו חטיפים דרוזיים, נתרמו פירות ועוגות הישר מרמת הגולן.

כמיטב המסורת והוויה של לי, הכל התלבש כמו כפפה ליד, כל מה שתוכנן "נפל בול במקום", האווירה הייתה מחשמלת, מרגשת ומצמררת כאחד. אפילו הסרטים שהוקרנו נבחרו בפינצטה, באירוע אף הוקרן בהקרנת בכורה הקליפ "STORM RIDERS" של ארנון דגן בעריכה של גיורא קורן.

לאור מצבה הבריאותי לא הסתייע בידה להיות איתנו פה היום.. והיא שלחה לנו סירטון מרגש מהלב בו היא מודה ומעריכה את כל התמיכה מכולם.

בגיוס המונים נכתב:"כולנו מכירים את לי קורזיץ כאלופת העולם בגלישת רוח, כזו שטרפה את הים, ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בכבוד ונפצה תקרות זכוכית כשזכתה ארבע פעמים באליפויות העולם.בעשור האחרון מתמודדת לי עם מצב בריאותי קשה מאוד וזה הזמן לעמוד לצידה ולתמוך בה. לי זקוקה לעזרה כלכלית כדי להשתקם ולחזור לחיים. בואו ניתן לה את רוח הגבית שהיא כל כך זקוקה לה."

ורד בוסקילה שבעברה הייתה שייטת 470 אלופה לכשעצמה והיום עורכת דין כפי שאמרה לישראל היום וכתבה בפוסט מרגש: "לי קורזיץ היא האדם הטוב ביותר שאני מכירה. יש לה לב זהב. הרים של כישרון. כנות ויושרה, עדינות מפתיעה ואישיות יוצאת דופן, מעוררת השראה על אמת. היא תמיד תבוא היא, הכי נקייה ותמיד תכבוש. אני מתגעגעת לימים בהם היא הייתה יכולה להיות חברה שלי. בשנים האחרונות אני בעיקר חברה שלה. כי כמעט ואין אותה. היא הולכת ומצטמצמת. אט אט קטנה בגוף ובנשמה. הכאב מכרסם אותה. אני מתגעגעת לחברה שלי".

תרמו לאירוע – אריה רוזן (עלויות הפקה), עודד הגברה (הגברה, תאורה), אסף לביא (בירה מלכה), קרן רון על עמדת ה- DJ בפתיחה, גולן קידר (גולש ותופר מפרשים אלוף) על עמדת ה- DJ בסיום, מורן טפירוJUST SURF) ואריאל מגל - שירה, עומר נצר – שירה, אילן אליהו מחברת BG, קיבוץ שעל – פירות ועוגות, זזיק – גולש בנשמה והמנחה הבלתי מעורער של הפקות גלישת הרוח בארץ מירב שמחוני – הלבשת בתים שעיצבה ומיתגה את הקמפיין ארנון דגן (גולש העל, יוזם תחרויות ה"STORM RIDERS" הבעלים של חברת הגלשנים FUTER FLY, חבר של לי), גיורא קורן (איש ים, גולש על, דיג וצלם ימי אלוף, חבר של לי מהוואי), אמיר ארבל (בן המושב, גולש בנשמה, מתקן ובונה גלשנים וחבר של לי מהוואי), עינב יעקובי (בן המושב, איש ים, גולש על כל סוגי הגלשנים), ואנחנו משפחת אגוזי (סטפני ועופר המפיקה והמפיק בפועל ) לדורותיה.. (אנשי ים, גולשי גלים ורוח) חברים / משפחה של ליקה היקרה והאהובה שבזכותה הבן שלנו שליו אגוזי הגיע להישגים מרשימים בתחום גלישת הרוח כאשר ליקה מלווה אותו לאורך הדרך כמנטורית וחברה לחיים. עינת עמר- מפיקת אירועים טל גולדברג – הפעלות תודה מיוחדת לאריק עפרון מנהל חוף שבי ציון וועד שבי ציון.

לתרומות נוספות : https://giveback.co.il/project/69076