בערב ראש השנה הוצג המיתוג החדש של העיר נהריה, עם חגיגה בשדרות הגעתון שכללה השקת חולצות ותיקים ממותגים, בעמדות שהפעילו תנועות הנוער בעיר. נהריה לבשה חג ודגלים עם המיתוג החדש הוצבו בכבישי הגישה לנהריה ובשדרות הגעתון. הליך המיתוג, מבטא עם השלמתו את השינויים שעברה העיר במרוצת השנים מאז הוקמה בפברואר 1935. נהריה מצטרפת לעשרות ערים בארץ ולאלפי ערים ברחבי העולם שביצעו מיתוג מחדש שיצק לתוכו ערכים, נושאי ליבה וחדשנות כחלק ממיצובן.
שלב בניית האסטרטגיה על ידי חברת איי פלוס לעיצוב, מיתוג, קריאייטיב ווידיאו, החל בבחינת ההיסטוריה של נהריה; כמושבה חקלאית, העיר בה נוסדו תעשיות מצליחות כמו שטראוס, זוגלובק וישקר, העיר אליה הגיעו לנפוש תיירים רבים וזוגות, שבחרו לבלות במלונות שלה את ירח הדבש. לאחר מחקר בבחינת המצב הקיים, נכסי העיר ובדיקת נתונים דמוגרפיים, ניתוח חזון ראש העיר לעתיד, ראיונות ושיחות עם תושבים מכל רחבי העיר ומפגשים עם צוותי החשיבה שהוקמו לנושאי מיתוג ותיירות - הוגדרו המטרות, היעדים וחזון המיתוג. בחודש אוגוסט הוצג הליך המיתוג בפני חברי מועצת העיר ולווה בהמשך במפגשים וישיבות עם קבוצות חשיבה מקרב תושבי נהריה, חברי מועצת עיר במסגרת וועדות עירוניות, אנשי חינוך, מנהלי מחלקות בעירייה ועוד.
כלפי פנים המטרה של המיתוג היא להעביר את הבשורה על סדר היום החדש והשינוי המתחולל בעיר, לצקת תקווה לעתיד בלב התושבים, לצד החזרת "הגאווה הנהריינית". כלפי חוץ: למצב את נהריה כעיר אטרקטיבית יותר במגוון תחומים. על פי כל אלו הוגדרו ערכי המותג נהריה: צמיחה והתפתחות, חופש ומרחב, אופטימיות ותקווה, ליברליזם ופלורליזם, ועל פיהם נבחרה הבטחת המותג "החופש לגדול". החופש - הים הפתוח, תחושת הנופש המאפיינת את החיים בנהריה, לצד הרצון להחזיר את העיר לימיה הגדולים כעיר תיירות מובילה בישראל, ומצד שני לגדול - מגוון האפשרויות לצמיחה, לצד הרצון לבסס את נהריה כמקום טוב לגדול בו, בכל גיל ובכל זמן ובמגוון תחומי חיים.
בסיום שלב האסטרטגיה הוגדרו העקרונות, הערכים, הטון והסטייל עבור שלב העיצוב: אופטימיות שתתבטא בצבעוניות פסטורלית וחמה, דינמיות שתשדר תחושה של שינוי ותנועה והוגדר כי הלוגו המתחדש יהיה פתוח, חופשי וללא צורה שתסגור ותתחום אותו. שהמיתוג יכיל אלמנטים שיבטאו את תחושת החופש שמאפיינת את החיים בנהריה, לצד הרצון למתג את נהריה כעיר העתידה לגדול משמעותית בשנים הקרובות והמטרה למשוך משפחות צעירות לגור בה. כמו כן, הוגדר שסמל העיר הוותיק יישמר, והוא יהיה חלק מהלוגו העדכני. בנוסף התקבלה החלטה מהותית להוריד את המילה “עיריית” כפי שהופיע בלוגו הקודם, ולמצב את שמה של העיר במרכז. נעשתה פנייה לאקדמיה ללשון כדי לקבל פתרון לסוגיה: איך נכון לכתוב את שם העיר נהריה? והתשובה - נַהֲרִיָּה עם ניקוד, וללא ניקוד עדיף נהרייה. במסגרת המיתוג, הוחלט להשתמש בניקוד בצורה משחקית שעושה שימוש בהפשטה אייקונית של צורות שמאפיינות את העיר: שמש, גלים, שמשייה והפארקים הירוקים. ללוגו החדש התווספה גם שורת המיצוב "החופש לגדול" וכן שם העיר באנגלית.
את תהליך המיתוג הובילו אמיר פרץ, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ו-Massart שבבוסטון. במסגרת ניסיונו המקצועי עבד בסטודיו מוביל למיתוג ועיצוב והוביל פרויקטים של מיתוג מול עיריית חולון, עיריית בת ים, בצלאל ועוד. דין קריספל, בוגר בית הספר JUMP CUT לקולנוע, עבד בעשר השנים האחרונות בתעשיית הטלוויזיה בתפקידי תוכן שונים. מתמחה בתוכן, קריאייטיב, עריכה וצילום וידיאו. את בניית האסטרטגיה הובילה טימור הררי, יועצת ומתכננת אסטרטגיה שיווקית למגוון לקוחות מסחריים, פוליטיים, עמותות וסטארט אפים. בעבר פלנרית אסטרטגיה במשרדי הפרסום באומן בר ריבנאי וגיתם BBDO. פרויקטים מובילים: אסטרטגיה למיתוג נמל אשדוד, ניהול קמפיין מפלגת העבודה לבחירות בת”א ועוד. טימור מנחה פאנלים, שולחנות עגולים, סדנאות חשיבה ויצירתיות, קבוצות מיקוד ואירועים.
רונן מרלי, ראש העיר: "מיתוג העיר מחדש מהווה חלק מהחזון העירוני שמציב את נהריה בקדמת הבמה כבית לכל החיים. נהריה כעיר מחוז, עיר קיט, חופש ונופש בירת הגליל המערבי, מהווה פלטפורמה מרכזית בצפונה של מדינת ישראל המיתוג שנעשה על ידי חברה בראשה עומדים שני ילידי העיר נהריה, מאפשר בתום הליך אסטרטגי עמוק ומקצועי לבטא את החוזקות של העיר ומביא בשורה לנהריה עם פתיחתה של שנה חדשה".
מיתוג חדש לנהריה, צילום: מיקי אלקובי