כותרת
> C;
1/1

פרמיירת קולות נהריה תוצרת הארץ

נהריה פורסם: 08.06.23 , 15:34ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: Ritvo photpgraphyצילום תמונות: Ritvo photography

ביום שלישי ה-30.5.23 באולם מלא מפה לפה, הציגה להקת הזמר הייצוגית של מתנ"ס נהריה – 'קולות נהריה', את הפרמיירה החגיגית, המרשימה והנוצצת שלה לתכניתה החדשה 'תוצרת הארץ', שהוקדשה כולה למדינת ישראל החוגגת 75 שנה להיווסדה עם מיטב השירים שהולחנו, נכתבו ותורגמו לעברית.

במופע שהתקיים בהיכל התרבות נהריה ונמשך כשעתיים, הופיעו ארבעת הרכבי הלהקה:

הרכב הילדים (כיתות ב'-ד'), ההרכב הצעיר (כיתות ה'-ח'),

ההרכב הבוגר (כיתות ט'-י"ב)

והרכב 18+ (לגילאי 18+), המונים יחדיו 70 זמרות וזמרים.

הלהקה הייצוגית, על כל הרכביה, הציגה מחוות לזמרים וליוצרים ישראליים, וותיקים וחדשים, ואף למחוות זמר שהפכו לחלק בלתי נפרד מפס הקול הישראלי בפרט ומתרבות המוסיקה הישראלית בכלל, בעיבודים חדשים ופנומנליים וברמת פרפורמנס הוליוודית, בהם מחווה מרגשת לכלת פרס ישראל בתחום הזמר העברי, נורית הירש, לצביקה פיק ז"ל, לעופרה חזה ז"ל, ללהקת 'סקסטה', לעידן רייכל, לעומר אדם, לבניה ברבי, למחזמר הגדול בכל הזמנים 'קזבלן', למלחין וליוצר אפי נצר, שאף נכח בפרמיירה החגיגית ועוד...

את התכנית החדשה של הלהקה בכלל ואת מופע הפרמייריה החגיגי בפרט, ביים, הפיק, עיבד, ניהל מוסיקלית וניצח ביד רמה, מנהל תחום התרבות ואמנויות הבמה במתנ"ס נהריה, חנן עבדה, המשמש גם בתפקיד מנהל הלהקה הייצוגית.


על הכוריאוגרפיה הופקד זו השנה העשירית, הרקדן והכוריאוגרף בני הרוש.

על התלבושות הופקדה זו השנה הראשונה, מעצבת התלבושות אביבה זהרוביץ'.

על ההנחיה הופקדה זו השנה השנייה נאווה נאור אלפסי.

על ניהול הבמה וההצגה הופקדו ליאת עבדה, ליאת בודנשטיין ושרון ואזן-אזולאי.

מתוצרת הארץ לתוצרת נהריה:
המופע נפתח בשיר מקורי שנכתב במיוחד ללהקה על ידי שלושה יוצרים נהריינים מוכשרים. את המילים כתבה ברכה פדרמן, את הלחן שמואל אלבז ואת העיבוד כמו כל שאר העיבודים של התכנית בכלל והמופע בפרט, עיבד חנן עבדה.

שיר הסיום של המופע נכתב גם הוא במיוחד ללהקה על ידי הצמד ברכה פדרמן וחנן עבדה, כשהפעם כותבת הלחן הייתה המוסיקאית והיוצרת, טובה פורת.

במהלך הערב נישאו דברים על ידי מנכ"ל החברה למרכזים קהילתיים-מתנ"ס נהריה, ליאור הרשמן, ועל ידי מנהל הלהקה הייצוגית, חנן עבדה. השניים התייחסו בדבריהם לחשיבות הרבה של הלהקה הייצוגית ועל המקום החשוב שהיא תופסת במסגרת תחומי החינוך, התרבות והקהילה בעיר בכלל ובמסגרת תחום המוסיקה בעיר בפרט.

בפרמיירה החגיגית שנערכה במעמד ראש מינהל החינוך, התרבות והקהילה, אילן וקנין, מנכ"ל החברה למרכזים קהילתיים-מתנ"ס נהריה, ליאור הרשמן, ויו"ר דירקטוריון החברה למרכזים קהילתיים-מתנ"ס נהריה, קרן אטיאס בובליל, נכחו אנשי ציבור, אמנים, אנשי תרבות, אנשי חינוך, מנהלי בתי ספר בעבר ובהווה, תושבים ועוד. להתראות בפרמיירה הבאה של הלהקה הייצוגית.