כותרת
> C;
1/1
קולנוע, סרטים וביקורות

"דאנקירק" Dunkirk (2017)

נהריה קולנוע, סרטים וביקורותפורסם: 31.07.17 , 09:28ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
"דאנקירק" Dunkirk (2017)

אתם יודעים שאני מעריץ מושבע של הבימאי כריסטופר נולאן, גם קראתם כתבה שעשיתי עליו כאן http://karmieli.co.il/node/9817
נולאן נחשב לבימאי החם הפועל כיום , המתכון המנצח שלו זה :תסריט טוב צילומים מרהיבים ללא אפקטים חזותיים כפי שאנו רגילים לראות, מקבץ של שחקנים מעולים ,חוש חד , דיוק והקפדה על הפרטים הקטנים, הופכים קרוב לוודאי את נולאן לדבר החם של הוליווד.
בסרט "דאנקרק" הוא עשה זאת שוב, הסרט מגולל את סיפורם האמיתי אודות פינוי חיילי בעלות הברית מבלגיה, האימפריה הבריטית וצרפת, שהוקפו על ידי הצבא הגרמני בחופי הנמל דנקירק, שבצרפת, בין 26 במאי – ל 04 ביוני 1940, במהלך הקרבות של צרפת במלחמת העולם השנייה.
כ-400,000 חיילים נקלעו ,בעל כורחם ללא יכולת לחזור הביתה, כל ניסיונות החילוץ אם בעזרת ספינת מלחמה או מטוסי חילוץ עלו בתוהו כיוון שהחופים הופגזו על ידי הגרמנים.
הבריטים מוצאים דרך מקורית לבוא לעזרתם בדרך שונה, והמוטו של "מבצע דינאמו" (כך כונה המבצע) היה:          "אם החיילים לא יכולים לחזור הביתה...הבית יבוא לחיילים".
הסרט מסופר משלוש נקודות מבט שונות,
1.       החיילם אובדי העצות לנוכח התקרבותם של הכוחות הגרמנים לאיזור, בשלב הזה אנו עדים מה בדיוק עובר על החיילים, מצוקה, דיכאון עמוק, נסיון חילוץ עצמי ללא הצלחה.
 
2.       ספינת חילוץ אזרחית, שמפליגה מבריטניה אל עבר חופי צרפת כדי לנסות ולחלץ כמה שיותר חיילים, כשעל סיפונה אב ושני בניו עם מגוון דיאלוגים הקשורים למלחמה ההיא, (השחקן מארק ריילנס זוכה האוסקר על משחקו ב"גשר המרגלים"
 
 
3.       טייס מטוס קרב בשם פרייר (טום הארדי המעולה), שמנסה ,למרות שמיכל הדלק של מטוסו מראה כמעט 0, להפיל כמה מטוסי אויב ובכך לשמור על האיזור המופגז  נקי וסטרילי ככל שניתן
כהרגלו של נולאן , ניכרים גם ב"דאנקירק" את צילומיו המרהיבים, החל מההמתנה מורטת העצבים של החיילים בחופים  דרך צילומים של הספינה הקטנה השטה אל הלא נודע, ועד לטיסה של מטוס הקרב אלו נעשו בטכניקה של פעם, וזה פשוט ידהים אתכם..באחריות.
פסקול הסרט :
נולאן בחר גם הפעם (לשמחת כולם) בהנס זימר המלחין המוכר מ"שודדי האריביים", טרילוגיית "האביר האפל" ו"התחלה"
הנה כמה עובדות שתרצו לדעת על הסרט :
לצורך צילומי הסרט, 2 ספינות מלחמה שהשתתפו בקרבות ב 1940 שימשו כתפאורת רקע
נולאן עשה שיעורי בית לקראת צילומי הסרט, ונפגש עם כמה מותיקי החיילים של מבצע דינאמו
הנס זימר השתמש בתקתוקי שעון הכיס של נולאן כדי ליצור את "השעון המתקתק" בספקול המלווה את הסרט.
נולאן יחד עם אשתו המפיקה אמה תומאס וחבר משותף עשה את המעבר מאנגליה לחופי דאנקירק בספינה כדי לאמוד מקרוב את הדרך שעשו המחלצים בזמן הפינוי,  נולאן טען שזה לקח 19 שעות בגלל תנאי מזג האויר הקשים ומצב הים.
הבימאי השתמש בלא פחות מ-50 סירות בסט הצילומים כדי לדמות עד כמה שניתן את מהלך החילוץ.
הסרט צולם במצלמות IMAX כדי להפיק את מירב האוטנטיות לכן מומלתץ לצפות בו במסכי IMAX במידה וניתן.
למרות שנולאן מזוהה יותר עם סרטים בעלי אופי של מותחנים פסיכולוגים ולא לינאריים שבהם צריך להפעיל את המוח, הסרט "דאנקירק" הוא סרטו הביוגראפי הראשון של הבימאי.
הסרט מדורג במקום ה-47 המכובד במדרג של אתר Imdb בקטגוריית Top250 http://www.imdb.com/chart/top?ref_=tt_awd עם ציון 8.6
 
נקודה מעניינת היא שאף על פי שהגדרתו של הסרט הוא עלילה מלחמתית , לא תראו כאן טיפת דם, וגם אף לא גרמני אחד, כנראה זהו דרכו של הבימאי המוערך להראות לנו את הזוועות שהתרחשו, מנקודת מבטו המיוחדת.
עוד יותר מעניין הוא, כמה זמן נצטרך להמתין עד הסרט הבא של הבימאי, לא משנה כמה....ברגע שסרט שלו יוצא לאקרנים...זוהי חגיגה לעיניים.
חפשו אותי ב"מדברים קולנוע" בפייסבוק, אני ממתין לכם שם
ספרו אם אהבתם את הסרט
שלכם
דני פרידמן