כותרת
> C;
1/1
קולנוע, סרטים וביקורות

אהבה יוונית ~ Worlds Apart

נהריה קולנוע, סרטים וביקורותפורסם: 10.09.17 , 09:28ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


 
שנת יציאה : 2015
בימאי :  כריסטופורוס פאפאקליאטיס
שחקנים : ג''י. קיי. סיימונס, כריסטופורוס פאפאקליאטיס, אנדראה אוסברט
 
לא בכדי אנו חייבים להבין את משמעות המילה סוריאליזם
סוריאליזם  (Surrealism)  הוא "מעל למציאות", חוויה על-מציאותית. הסוריאליזם משלב חוסר הגיון והפתעה תמונות חלום בלתי הגיוניות, עם דמיון מפתיע.
במקום להתבונן החוצה על העולם החיצוני זה שאנו רגילים לראות מדי יום, הסוריאליזם מבקש לשנות את כיוון ההסתכלות ולהתבונן פנימה-אל תוך המחשבה האנושית.


אודות הסרט
סרטו השני של הבימאי היווני פאפאקליאטיס אחרי What If... (2012)
על רקע מהומות סוציו-אקונומיות וגל הפליטים השוטף את יוון המודרנית, מתגלים שלושה סיפורים סוריאליסטיים וההשלכות מאיימות להצית את חבית חומר הנפץ הבאה.
כל אחד מהסיפורים מייצג דור אחר של יוונים, הסרט משלב בתוכו סיפורי אהבה, בגידה, רגש, אך בעיקר מבקש להעביר לצופה בו את תחושת חוסר האונים אל נוכח המציאות החדשה והלא פשוטה בה המדינה שרויה.
מבט אישי
בד'כ תוך כדי צפייה בסרט כלשהוא, אני בונה בראשי את גוף הכתבה הבאה שלי, מסדר את השורות, וגם מנסה להוסיף מעט הגיון במידה והסרט לא "פוגע בול" או לא עולה בקנה אחד עם הטעם האישי שלי.
לומר את האמת "אהבה יוונית" זה לא בא לי בקלות, אני מחשיב אותו כמכה מתחת לחגורה ולקח לי די הרבה זמן להתאושש ממנו ורק אוכל לגלות שהסרט הצליח להפתיע לא רק אותי, אלה גם את חוג מכריי שיוצא לנו לדבר על לא מעט סרטים בזמננו הפנוי.
סרט חזק ועוצמתי -אתם חייבים לראות !!
 
שוב, מילה טובה לקולנוע המקומי פרימיום סינמה על איכות הצפייה, הכיסאות הנוחות והסאונד המעולה
חוויה של ממש.
ציון אתר Imdb : 7.6
ציון שלי : 8, והמועמד שלי לאוסקר על בקטגוריית הסרט הזר הטוב (אם ייבחר לייצג את יוון למרות שהסרט יצא לאקרנים בשנת 2015 ורק השנה הגיע אלינו)
 
רוצים לדבר על הסרט ? עשו Join לקבוצת "מדברים קולנוע" בפייסבוק – אני ממתין לכם שם..