כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

שכנים כן בוחרים ומשפיעים על מחיר הנכס

נהריה נדל"ן וכלכלהפורסם: 21.01.18 , 13:01ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


שכנים כן בוחרים ומשפיעים על מחיר הנכס
ההחלטה על רכישת דירה היא מהמשמעותיות ביותר שנקבל בחיינו.
מעבר לנתונים הפיזיים של הנכס (מס' חדרים, קומה, נוף) ומעבר לנתונים הכלכליים (מחיר, עלויות המשכנתא והשיפוץ), עלינו לקחת בחשבון גם את אטרקטיביות המיקום, הסביבה, אופי הקהילה וכן... גם את סוג השכנים שנרצה שיגורו לידינו.
בעידן המודרני, אנו מתגאים למשל במספר חברינו בפייסבוק  (למרות שאת חלקם כלל לא פגשנו באופן אישי). אנחנו מצ'אטטים, שומרים על קשרים ענפים וירטואליים, נהנים לעשות לייקים ולשתף ומעריכים עצמנו לפי מספר התגובות שנקבל.
נאמר כבר במקורות "טוב שכן קרוב מאח רחוק" - האם זה באמת נכון? אכן יש לא מעט דוגמאות שבהן יחסי שכנות הפכו לחברות קרובה. אולם לצד אלה ישנם מקרים שבהם דייר אחד הופך את חיי השכנים לסיוט מתמשך, פוגע באיכות חיי הדיירים ובמקרים קיצוניים אף בערך הנכס.
מי מאיתנו לא זוכר מילדותו, כי שכנינו היו האנשים הקרובים לנו ביותר; הדלתות היו לרוב פתוחות, וכל פעם ששכן ביקש ביצים או סוכר זה הפך מיד למפגש חברתי על קפה ועוגה.
כיום, רבים מאיתנו, זוכרים את ימי ההולדת של חברינו הוירטואליים אך לצערנו, איננו יודעים את שם השכנים הגרים מולנו ובמה הם עוסקים, וחוץ מ"שלום" קצר ונימוסי במעלית, אין לנו כמעט כל אינטראקציה משמעותית עימם.
מחקרים מוכיחים, כי אנשים חברותיים (ולא וירטואלית) הם אנשים מאושרים יותר. אז במקום שנסתתר רוב היום מאחורי מסך המחשב, בואו נצא ונפגש עם אנשים בשר ודם; בואו נעשה זאת בגינה הציבורית, בקנטרי קלאב ובמתנ"ס השכונתי. בואו נזמין את שכנינו למפגש חברתי לדון על עניני חולין אצלנו במרפסת.
כל אלו ועוד יהוו את היסודות החברתיים לבניית קהילה חזקה, חמה ומגובשת. קהילה חזקה שתשפר את איכות חייכם, תמשוך אוכלוסייה חזקה כמוה, תשמור על איכות הסביבה, על טיפוח הבניינים וכפועל יוצא תשמור על נכסכם במגמת צמיחה תמידית.
בפרויקטים החדשים והשימוש באמצעים טכנולוגיים עכשוויים, מאפשרות לנו חברות הבנייה, מערכת דיירים פרטית לתקשר ולהחליף מידע במתחם ייחודי לדיירים. בתכנון הנדל"ני מקפידים על מרחבים ציבוריים, מדשאות רחבות ידיים ומתקנים יוצרי עניין על מנת לעודד מפגשים ציבוריים.
לסיכום
בחירתנו קשורה בסגנון חיינו ובאיכותם ונעדיף חיים לצד שכנים הדומים לנו, שאיתם נפגש מדי יום וניצור קשרי חברות ושיחד נוכל למסד אבן פינה לקהילה שכונתית ומשם לעירונית, בעלת מטרה, זהות ויחסי גומלין מפרים.
כל זאת בהכרח, אם נשמור על עקרונות אלו, יעלה את ערך הנכסים בשכונה ואתם תהנו מכך לטווח הארוך.