כותרת
> C;
1/1
בריאות

כיצד להימנע מהכאבים השכיחים ביותר בחיי היום יום?

נהריה בריאותפורסם: 01.04.18 , 15:43ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
לקראת יום הבריאות הבינלאומיהכאבים המעיקים ביותר מהם אנו סובלים במהלך היום מקורם בעמוד השדרה, כאשר כאבים אלה נגרמים מעומס מצטבר על הגוף ולא מפגיעה ישירה או פציעה: כשאנחנו עובדים במשרד, בישיבה מול מחשב בישיבה, העבודה היא בעיקר של חגורת הכתפיים, שגוררת עמה גם כיפוף של הגב העליון והצוואר וכמובן עבודה אסימטרית של הידיים.
אם בעבר אנשים היו עובדים עבודה פיזית, היום רוב האנשים עובדים בעבודה משרדית, מול מחשב. שעות העבודה הן ארוכות, ומבלי שנשים לב, אנו גולשים אל תוך הכיסא בישיבה כפופה, לא שומרים על סביבת עבודה מותאמת ומעמיסים לאורך כל היום על אותם מפרקים, שרירים ועצבים. גם עומס קל/מתון לאורך שעות מרובות נותן לבסוף אותותיו בהופעת כאבי צוואר, לעיתים עם הקרנה לידיים, ובכאבים בגב העליון או התחתון.
כך נוצרים כאבים שיכולים להתגבר ולגרום לבלטי דיסק, ללחץ על עצב ולשאר כאבים לא נעימים שמשבשים את שגרת היום יום.
לקראת יום הבריאות הבינלאומי, החל ב – 07 לאפריל, אילת לוי, פיזיותרפיסטית מהמובילות בארץ, ובעלת קליניקות לטיפולי פיזיותרפיה בנהריה, בעברון ובגבעתיים, משתפת כיצד ניתן להימנע מכאבים אלו על ידי הקניית הרגלים פשוטים במהלך היום, ומרעננת במספר טיפים לשמירה על בריאות הגוף ויציבה נכונה:
  1. ארגון סביבת העבודה: מסך המחשב מולכם, מעט בהטיה לאחר, כך שהעיניים "נופלות" בדיוק על המסך. הכיסא נותן תמיכה לגב התחתון ולאמות. ומשענת הגב בהטיה של כ 10 מעלות לאחור. כפות הרגליים מונחות על הרצפה או על שרפרף, כששומרים על מנח ברכיים של 90 מעלות. שומרים על מרווח של כ 5 ס"מ בין הברך לכיסא, כך שהכיסא לא יגע בדיוק בקיפול של הברך (מונע לחץ מהעצבים שעוברים מתחת לברך).
  2. תמיכה בכף היד: בזמן עבודה על המחשב מומלץ להשתמש בכרית לשורש כף היד, והאמות כתמיכה. כשהידיים ללא תמיכה - העומס עובר לחגורת הכתפיים והצוואר.
  3. איזון הגוף: אם העבודה כרוכה במענה טלפוני, יש להניח את הטלפון בצד הנגדי ליד הדומיננטית. זאת אומרת, אם כותבים ביד ימין, מדברים בטלפון ביד שמאל – כך מונעים הטיה של הצוואר, ומפעילים באופן שווה את שתי הידיים – חשוב לאיזון הגוף.
  4. לקום כמה שיותר מהכיסא: לבצע כמה שיותר הליכות במהלך היום. השתדלו לעלות במדרגות במקום במעלית. ככל שנזוז יותר, נזרים דם אל השרירים ונחמם את המפרקים וכך נמנע נזק מצטבר.
  5. חילוץ עצמות: פעם  בשעה מתרגלים מתיחות לחצי דקה – קל, פשוט ומקל על הגב ! מסובבים את הראש מצד לצד -6  חזרות. מותחים את הידיים שלובות מעל הראש, מורידים לגובה הכתפיים, פותחים אותם הצידה (ההיפך מהתנועה של הכיפוף בא יושבים רוב הזמן) ומסובבים את הגב מצד לצד .

אולי יעניין אותך גם