כותרת
> C;
1/1
חדשות

כיכר העיר הדיגיטלית של נהריה - מאמר דעה

נהריה חדשותפורסם: 20.04.18 , 09:07ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


השיח אודות הבחירות לראשות העיר נהריה, הולך ומתלהט בכיכר העיר הדיגיטלית, ונראה כי תומכי מועמדים, מכל המחנות, מעלים פוסטים ומגיבים בלהט בקבוצות הפייסבוק העירוניות. הבחירות צפויות להתקיים  בעוד כחצי שנה, ב 30.10.18, ומי שבאמת מכיר את השטח, יודע שלא כבכל הבחירות האחרונות, משהו בהחלט מבעבע תחתיו.
ובאשר למתמודדים, כרגע שלושה שועלי בחירות וותיקים בנהריה: ראש העיריה ז'קי סבג, אורן סודאי, ואייל וייזר, בנוסף הכריזו מועמדות כבר לפני חודשים רבים: ירון ישראלי ושי בן דוד (שכפי הנראה כבר חזר בו מהתמודדותו), ואל"מ במילואים רונן מרלי, שעדיין לא פתח בקמפיין מועמדות רשמי, אבל מצליח לייצר הרבה מאוד באזז סביב התמודדותו לראשות העיריה.

השכילו המועמדים המוכרים לעשות, ואספו סביבם מאמינים דיגיטליים, שבכל פוסט רלוונטי, מעלים תמונה של המתמודד, עם כיתוב כזה או אחר, הקורא לבחור בו. משהו בסגנון: הו, הא, מי זה בא? ראש העירייה הבא. אבל, בואו, אם כבר החלטתם לרוץ, לכו על זה חכם, צרו קמפיין אמיתי, לא עוד צילום מסך ממצגת פאואר פוינט. כאן לא שנות ה – 80 מיינד יו - אנחנו ב 2018!
העולם כבר השתנה, ובעיקר ציבור הבוחרים הצעירים, אלו שגרילה בפייסבוק לא משפיעה עליהם, אלו שילמדו אותנו מהי מערכת בחירות שקופה, אלו שלא יצאו לבחור בבחירות האחרונות, ועל פי התגובות, נראה שיגיעו בהמוניהם לקלפיות בבחירות הקרובות.
ועל מה תושבי נהריה לא מתלוננים בימים אלה? על אירועי יום העצמאות הדלים, לטענתם, על אירוע השקת גשר המיתרים טרם זמנו, על התותח בכניסה לעיר והרשימה עוד ארוכה. כל מה שצריך זה להצטרף לקבוצות הפייסבוק העירוניות, ולהתעדכן בפרטי השיח היומי. ממש כיכר העיר, רק בפייסבוק.

ועם זאת, האם באמת עומד להתרחש שינוי בבחירות השנה? האם אכן תושבי נהריה מעוניינים בדרך חדשה, או שמא, מעוניינים דווקא בהמשך כהונתו של ראש העיר, ז'קי סבג, שנתן את מיטב שנותיו לעיר?

את התשובה העדינה נדע אחרי שכל המתמודדים יעלו בקמפיין הבחירות שלהם, נשמע את החזון שמלווה אותם, ואת רחש התגובות בכיכר העיר הדיגיטלית.
כך או אחרת, אנחנו מאחלים בהצלחה לכל המתמודדים!