כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

שותפות ביחד נהריה- צפון ניו ג'רזי

נהריה תרבות ופנאיפורסם: 24.04.18 , 09:19ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

מחזקים את הקהילה בנהריה!


בנהריה פועלת משנת 2004 התוכנית "שותפות ביחד", של הסוכנות היהודית לארץ ישראל.
שותפות נהריה – צפון ניו-ג'רזי, הוקמה במטרה לחזק את הקשר בין הקהילה בניו-ג'רזי לישראל ולעיר נהריה, לשפר את איכות החיים באזור (מבחינת חינוך, חברה, תעסוקה, עסקים ועוד), לפתח ולטפח קשרים בין הקהילות, לפתח תוכניות עבודה משותפות בין מקצוענים לקידום ולרווחת שתי הקהילות וחיזוק הזהות היהודית משני הצדדים, כשהמטרה העיקרית של הסוכנות היא לקחת חלק פעיל ולהיות מעורבת בכל הקשור לקיום ולהתפתחות של מדינת ישראל והעם היהודי. 
מזה 14 שנים, מקיימת השותפות פרויקטים רבים, כשהקהילה בניו-ג'רזי תורמת כספים רבים להפעלת התוכניות והפרויקטים למען תושבי העיר נהריה.
השנה, שותפות ביחד בנהריה לוקחת חלק בפיילוט של פרויקט חדש של יחידת השותפויות של הסוכנות היהודית, בשיתוף עם קרן רודרמן, שנקרא 248, רשת עולמית של בוני קהילה (Jewish Doers), מתנדבים בגילאי 29–45,
בעלי פוטנציאל להימנות עם הדור הבא של ההנהגה המקומית בקהילה, ובעלי אוריינטציה קהילתית, ניסיון בפיתוח מיזמים חברתיים וראש פתוח, כשהמטרה היא ליזום תהליכים מעניינים בבניית קהילות ברמה המקומית, שניתן לשכפל בקהילות היהודיות בכל העולם.
את הפרויקט מנהלת רוית שטינמץ-שמלה, רכזת קשרי גומלין בשותפות ביחד נהריה, ובשנת הפיילוט נבחרו 2 יזמים קהילתיים מנהריה להצטרף לפרויקט, איתי שרעבי, יועץ עסקי לחברות סטארט אפ, וליאת אבוחצירה בן דרור, דוברת ויועצת תקשורת לארגונים וחברות, שיטוסו בחודש הבא לניו יורק, כדי להציג את המיזמים הקהילתיים, עליהם עבדו בשנה האחרונה.
כחלק מהלמידה וההכנות למיזמים האישיים, יזמו חברי הפרויקט, בחג סוכות האחרון, את הקונספט הייחודי בנהריה: "סוכה על הים".
סוכה פתוחה לקהל הרחב, בה התקיימה הרצאה בנושא חיבור בין קהילות ברשתות החברתיות.
האוירה בסוכה היתה כל כך נעימה ומרגשת, שהחליטו להפוך את האירוע למסורת.
שרעבי, נשוי + 4, מנהל את חברת Golden Touch"" חברה לייעוץ אסטרטגי וגיוס משקיעים לחברות סטארט אפ, העלה לאויר אתר אינטרנט ייחודי, המאפשר שיחות און ליין, בין גולשים מכל העולם, המתעניינים בנושאים דומים, בתוכן האתר.
בנוסף, ישמש האתר כאינדקס לפעילויות ייחודיות, למיזמים מקומיים בקהילות השונות ולאתרים שונים בתחום היהודי.
איתי מאמין ששיח משותף וזמין, יביא להעלאת המודעות בנושאים אקטואליים בעולם היהדות בארץ ובתפוצות, ויעלה את רמת ההזדהות והזיקה לעם היהודי.

איתי, מדוע היה חשוב לך להצטרף לפרויקט?
"היה לי חשוב מאוד לקחת חלק בפרויקט הזה בכדי ללמוד איך ניתן לגבש קהילה עם מודעות הדדית בכלים טכנולוגיים וחדשנות, וכיהודי, חשוב לי שנעשה הכל כדי שהחיבור בין קהילות העם היהודי בארץ ובתפוצות ילך ויתחזק, כדי לשמור על חוסנו של עם ישראל."
אבוחצירה בן דרור, נשואה + 2, מנהלת את משרד היח"צ והדיגיטל "לדעת קהל", והדוברת של המועצה האזורית מעלה יוסף, הקימה את הפודקאסט הראשון של שותפות ביחד בנהריה.
מטרת הפודקאסט, תוכנית רדיו אינטרנטית, היא לעדכן את הקהילה אודות העשייה של השותפות, בארץ ומול הקהילה השותפה בניו-ג'רזי, ובאמצעות התוכנית, לחזק את הקשר בין הקהילות, ואת הזהות הישראלית – יהודית בקרב יהודי הקהילות בתפוצות, שדועכת בשנים האחרונות.

ליאת, איך את מתכוונת להביא את הפרויקט שלך לקהל הנהרייני?
בנהריה צומח דור חדש, רענן, של אנשים שצורכים חדשות מקומיות און ליין, על הדרך, ומגיבים תוך כדי תנועה.
לקהל הזה אני מכוונת, ואני מאמינה, שהוא יסחף אחריו את כל השאר.
המהות היהודית שלנו בארץ ישראל, וודאי ההתיישבות שלנו כאן בצפון, על הגבול, אינה מובנת מאליה, וחשוב לייצר תכנים שיעלו את המודעות לכך, ולעשייה של הקהילה ושל הסוכנות היהודית ושותפות ביחד בנהריה בנושאים אלה, הן ברמת התרומות, והן ברמת המשלחות ההדדיות.
מעבר להיותו שידור אינטרנטי, הפודקאסט מצולם, והוא ישותף באתר של 248, באתרים צפוניים נוספים, וברשתות החברתיות, לחשיפה מירבית של התוכן."

רוית שטינמץ-שמלה, מנהלת הפרויקט: "פרויקט 248 הוא מיזם חשוב של הסוכנות היהודית ושותפות ביחד, שנמצא השנה בשנת פיילוט.
אני שמחה שנהריה נבחרה להשתתף בשנה הראשונה של הפרויקט, ואין לי ספק שאיתי וליאת יקימו מיזמים שיצליחו לחבר בין הקהילות משני הצדדים, ויהפכו לשגרירים שיעלו את המודעות לעשייה הרבה של שותפות ביחד נהריה – צפון ניו-ג'רזי." 

אולי יעניין אותך גם