כותרת
> C;
1/1
לימודים

ביה"ס גולדה מציג: חלו"ם של יומן

נהריה לימודיםפורסם: 26.09.18 , 10:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בתמונה: הצוות החינוכי ותלמידים מביה"ס מחזיקים את יומני מסע חלו"ם


על רקע הכרזתו הרשמית של משרד החינוך, לפיה ביה"ס רעות ע"ש גולדה מאיר שבנהריה הינו בית ספר המוביל פדגוגיה חדשנית ואיכותית, החל בית הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים, בפיתוח תוכניות לימודיות חדשניות ואיכותיות המקדמות מצוינות עפ"י יכולותיהם של התלמידים, כל זאת בהובלת המנהלת איריס מלכה אללוף והצוות החינוכי.
כבר ביום הלימודים הראשון של השנה קיבלו 730 תלמידי בית הספר (מספר התלמידים הגבוה ביותר מבין כל בתי הספר היסודיים בנהריה), כמו גם הצוות החינוכי, יומני מסע חלו"ם (ראשי תיבות של: חוקרים, לומדים ומגלים עולם).
את היומנים המיוחדים, שהינם ראשונים מסוגם במדינה, פיתח צוות מו"פ (מחקר ופיתוח), המורכב מצוות הניהול של בית הספר.
היומנים הייחודיים - התואמים את התפיסה הייחודית, הפדגוגית והערכית של בית הספר כבי"ס חלו"ם - בנויים מערכים בהם דוגל בית הספר, מהכרת אישים שונים בתולדות המדינה, ובהם דוד בן גוריון, שמעון פרס, אילן רמון ושושנה דמארי, ועד להרכבת תפריטי תזונה.
היומן בנוי עפ"י השפה הבית ספרית והתפיסה החינוכית של בית הספר, כאשר כל תלמיד ומורה עובדים עליו יחד.
בין השאר כולל היומן ברקודים המכילים היסטוריה של אישים שנבחרו ע"י הצוות החינוכי, כל זאת לצד תפריטי בריאות ותאריכים חשובים שנקבעו מראש.
נוסף על כך, כל תלמיד מציב לעצמו בתחילת השבוע יעד מסוים, אותו הוא בודק בתום השבוע, תוך כתיבת משוב על עצמו.
שיתוף הפעולה נרקם בין כל הצדדים, כאשר רכזת השכבה היא שכותבת את המשוב לתלמיד.
"כל תלמיד ומורה בבית הספר, כולל ההורים, יודעים בדיוק את תוכנית הלימודים, כולל מהו שיר השבוע ומה מצפה להם בכל יום", מסרו בבית הספר.
התלמידים קיבלו את יומני המסע מידי המחנכות, שמלוות ומלמדות את השימוש ביומן לאורך כל השנה.

דובר משרד החינוך איזור צפון מר דויד גורלי מוסר: שמנכ"לית משרד החינוך מחוז צפון הד"ר אורנה שמחון ברכה על היוזמה של ביס גולדה והעומדת בראשו איריס מלכה אללוף