כותרת
> C;
1/1
חדשות

עיטורי האומץ והמופת הוענקו אמש לשוטרי נהריה בטקס הענקת עיטורים וציונים לשבח של משטרת ישראל 2018

נהריה חדשותפורסם: 07.11.18 , 09:28ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בטקס מרגש שהתקיים הערב במעמד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן ומפכ״ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הוענקו עיטורים וציונים לשבח ל-54 שוטרים, שוטרות ואזרחים, על תפקודן וגבורתם ב-21 אירועים שונים, שכללו סיכול פיגועים והצלת חיי אדם במהלך השנתיים האחרונות 
 
במעמד הטקס ניתנו עיטורים לשני שוטרי מחוז חוף - תחנת נהריה,  על פעילותם הנועזת והנחושה להצלת חיים. 
 
עיטור האומץ לרס׳ל סאפי פלאח ועיטור המופת לסמ׳ר ליאל חמו, ניתנו כאמור על פעילותם בסיוע לאב ובנו שנקלעו לים סוער והיו בסכנת חיים מידית. 
 
השוטרים משרתים בסיור תחנת נהריה סיכנו את חייהם והצילו חיי אזרחים,  עת היו בסכנה.
 
לציין,  כי עיטור האומץ הינו העיטור הגבוה ביותר שהוענק היום.
 
שני השוטרים הביאו  גאווה רבה למחוז חוף ואנו מברכים ומודים להם על פעולת ההצלה אותה ביצעו והצילו חיים.
 
במהלך הטקס הוענקו העיטורים הבאים: 
*עיטור האומץ הוענק לשוטר ממחוז חוף-תחנת נהריה, בגין מעשה גבורה, שנעשה בעת מילוי תפקיד ותוך חירוף נפש, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל.
 
*עיטור המופת הוענק ל-14 שוטרים,  בינהם לשוטר נוסף מתחנת נהריה  ול-4 אזרחים בגין מעשה שנעשה באומץ לב, הראוי לשמש מופת. כמו כן, הוענק עיטור המופת למשפחותיהם של שני שוטרים בגין פעילות מבצעית אותה ביצעו בשנת 1954.
 
*צל"ש מפכ"ל הוענק ל-31 שוטרים ולמתנדב משטרה אחד בגין מעשה מצוין או התנהגות מצוינת במהלך פעילות מבצעית או בפעילות משטרתית אחרת תוך גילוי כושר מנהיגות ויוזמה. כמו כן, הוענק צל"ש מפכ"ל יחידתי אחד.
 
רגעים מרגשים במיוחד נרשמו בעת הוקרת הגבורה שהפגינו שוטרים ואזרחים אשר חירפו את נפשם למען ביטחון המדינה-  רס"מ יוסי קירמה ז"ל, רס"ר הדס מלכא ז"ל, רס"מ האיל סיתאווי ז"ל, רס"מ כמיל שנאן ז"ל, סמ"ר סולומון גברייה ז"ל, מפקח משולם בר נתן ז"ל, שוטר טוביה וולפסטל ז"ל והאזרח ארי פולד ז"ל.
  
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר במהלך הטקס: ״שוטרים ושוטרות, משפחות יקרות, מעוטרים ומעוטרות יקרים. העיטורים המוענקים כאן אינם מוענקים לחינם. זכיתם בהם, תוך סיכון חיים כולם הפגינו גבורה יוצאת דופן, נחישות מול איום, סיכון עצמי למען הכלל ומחויבות להצלת חיים! אתם לא רק הגיבורים של משטרת ישראל. אתם הגיבורים של כולנו. אני מצדיע לכם!
אני רוצה להודות למפכ"ל היוצא רוני אלשיך. אמנם הפרידה הרשמית ממך תהיה בעוד כחודש, אך אני מוצא לנכון כבר עכשיו להודות לך על שנים רבות וארוכות של פעילות לילה ויום למען ביטחון ישראל, הן בשנותיך הארוכות כקצין בצבא ההגנה לישראל, בשירות רב-השנים שלך בשב"כ, וכמפכ"ל משטרת ישראל. תודה לך״.
 
השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר: ״שמעתי היום את ראש השב"כ מתאר בכנסת, ובצדק רב, כיצד מנע השב"כ מאות פיגועים רק השנה. וחשבתי לעצמי, שאם המפכ"ל היה נדרש, למשל, להעריך כמה פיגועים, כמה מעשי פשע, כמה מעשי אלימות, כמה תאונות דרכים, מונעים יום-יום שוטרות ושוטרי ישראל ברחובות ישראל בכל שנה ושנה – הרי שכולם יודעים ומבינים, שהמספרים האלה היו בעשרות ואולי מאות אלפי אירועים בשנה. וכך אנחנו צריכים לראות את כל הפעולות של ארגוני הביטחון שלנו. כך אנחנו צריכים לראות את הפעולות של המשטרה ושל השוטרות והשוטרים שמוצבים יומם ולילה בכל רחבי מדינת ישראל. אני גאה באנשים הנהדרים והמופלאים הללו: לוחמי מג"ב, שוטרי משטרת ישראל ואזרחים בעלי תושיה, בהם ארי פוֹלד השם יקום דמו- שנאבק במחבל הארור עד נשמתו האחרונה - ולצערנו, דווקא באירועי קיצוֹן אנחנו לומדים להכירו היטב. 
הטרור והאלימות, לצערנו, הם חלק מחיינו כאן. מחולליו מקדשים מאבק בישראל ובישראלים באשר הם, ומשטרת ישראל עומדת ותוסיף לעמוד מולם כחומה בצורה בלי הבדלי דת, מגדר או השקפת עולם, כפי שמשקף המגוון האנושי של מקבלי העיטורים, ולצערנו- גם של הקרבנות. היכולת לעמוד נחושים וּלהוסיף לחיות דווקא כאן, לכאוב עד אין קץ אך גם לא להיכנע למבקשים לזרוע בנו פחד ויגון- מתעצמת בזכות אנשים מסורים ונפלאים כאלה״.
 
מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך אמר: ״טבע המלחמות, העביר בהדרגה חלק גדול מן הלחימה אל העורף. כך, מוצאים עצמם שוטרי ישראל שוב ושוב, מגֵנים בגופם על אזרחי ישראל מפני טרור. מכל שוטר אנו דורשים חתירה למגע ופעולה נחושה. שוטרים שזהו חלק מתפקידם, זוכים לעיטור, רק כאשר מדובר בפעילות חריגה, מעבר למה שמצופה משוטר בסיטואציה נתונה. כל אחד מ-54 המעוטרים, שוטרים ואזרחים, שחלקם קיפדו את חייהם במהלך אירועי הגבורה בגינם עוטרו, הם גיבוריה של משטרת ישראל וגיבוריה של החברה, אשר זכו לרשום פרק מפואר במורשת הארגון ומדינת ישראל. פני המעוטרים כפניה של החברה הישראלית. הם מייצגים את הרקמה החברתית הישראלית על גווניה ומסמלים את השאיפה של כולנו לפעול למען חיזוקה וביצורה״.
 
בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל: ״תרומתם של השוטרים בהתייחס לאיומי הטרור, בדרך כלל זוכה להערכה הציבורית. נסתרת יותר היא מסירות נפשם של השוטרים בלחימה בפשיעה, כמו גם בהשלכת חייהם מנגד, כדי להציל אזרחים מול איתני הטבע. הגם שלכל אחד מהמעוטרים סיפור משלו, הרוח המשותפת לכולם אחת היא- רוח של מקצועיות, אחריות וערבות ההדדית, שמהווה השראה לאינסוף משימות ואתגרים. סיפוריהם הוא סיפורו של ארגון שנלחם מיום הקמתו על זכותנו הבסיסית לביטחון אישי, לחיות חיי שלום וביטחון בארץ הזו. העיטורים מוענקים ליחידים אך הם מוקדשים גם לרוח ערכי המשטרה, לאותן תכונות של אצילות נפש של התנדבות, של חתירה למגע של עשיה למען הכלל. דווקא בימים האלה,  יש וחשוב להזכיר, שגיבורה של אומה, הוא מי שמוכן להסתכן למען הכלל. ההשראה שמקבלי העיטורים מגלמים בפועלם מהווה אות ומופת אשר לאורם מתחנכים ויתחנכו שוטרי משטרת ישראל״.
 
בסיום דבריו, פנה המפכ"ל למקבלי העיטורים ובני משפחותיהם ואמר: ״כל סיפור מסיפורי מעשי גבורתכם, הינו אבן דרך לעתיד מדינתנו וערובה לחוסן לאומי וערכי. כל סיפור הוא סמל, ממנו ישאבו הדורות הבאים חינוך וכוח. חלק משמעותי בשרשרת ארוכה של גבורה, מהמאבק להקמת המדינה ועד ימינו אנו. המשיכו במלאכת הקודש החשובה, המשיכו להביא גאווה וכבוד למשטרת ישראל ולעם ישראל, ושובו תמיד למשפחותיכם בשלום. בשם שוטרי משטרת ישראל ומפקדיה, בשם אזרחי ישראל כולה, אנו מצדיעים לכם״.