כותרת
> C;
1/1
חדשות

נפרדים מרונה בצער ובלב כבד

נהריה חדשותפורסם: 19.12.18 , 09:18ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון פירסמה לכל מוסדות החינוך, למנהלים ולמורים בצפון הודעת צער על לכתה בלא עת של רונה רמון.
וזו לשון ההודעה: מערכת החינוך מרכינה ראש ומבכה את לכתה של רונה רמון לבית עולמה.
 
את הטרגדיות שפקדו את חייה – מותו של אילן רמון בעלה, האסטרונאוט הישראלי הראשון, ומות בנה הטייס, סרן אסף רמון – היא ניתבה לתרומה ציבורית, לקידום יוזמות חינוכיות, ולקידום מנהיגות ומצוינות בקרב בני נוער.
 
רונה עשתה זאת באצילות אין קיץ, במסירות, במחויבות, כשהיא מאמינה בכל לב בחינוך כמתקן חברתי.
 
רונה הייתה שותפה מלאה של המשרד בתכניות רבות. היא הקימה את קרן רמון, ויסדה תכניות חינוכיות משמעותיות שפעלו בקרב בני נוער.
 
בין היוזמות ניתן לציין את "מועדון הטייסת" שפעל בבתי ספר יסודיים, את תכנית "ספייסלאב" בחטיבות הביניים, את המכינה הקדם צבאית על שם בנה אסף, את "אולימפיאדת החינוך", "שבוע החלל" ואת אות רמון לקידום מנהיגות נוער, מכל המגזרים, בחטיבה העליונה.
 
"הגורל חיסר את משפחתי", אמרה רונה בטקס אות רמון, "לכן החלטתי להרחיב אותה בעשרות בני נוער מצוינים, ובמנהיגים צעירים שהפכו חלק ממשפחתי".
 
רונה רמון, מדליקת המשואה לשנת 2016, בענווה, בנחישות, באמונה, הייתה למשרד החינוך שותפה אמיתית לעשייה, ומקור להשראה.
אנו נפרדים מרונה בצער ובלב כבד, ושולחים תנחומים.
דובר המחוז דויד גורלי מציין כי לרונה רמון ז"ל היה קשר עמוק לצפון...בעלה אילן ובנה אסף טמונים בבית העלמין תל שימרון שמשקיף על נהלל..כמו כן רונה היתה מעורבת בפיתוח ובקידום מיזמים חינוכיים בצפון ובכלל זה פרוייקט הטייסת שהפגיש טייסים מבסיס רמת דויד עם תלמידים מהצפון.
הפרוייקט ששמו המלא : טייסת 10, מועדון הטייסת הינו פרוייקט חינוכי, שמטרתו פיתוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירים בישראל, מתוך כוונה ליצור בסיס לאזרחות אחראית, עמוד תווך לקיומה ארוך הטווח של מדינה דמוקרטית.
'הטייסת' מטפחת בחניכים שלה מוטיבציה וחתירה למצוינות ובונה שיח בין מנחי התכנית – המנהיגים החברתיים והילדים, בין הילדים לחבריהם בקבוצת השווים, ובין כל ילד לעצמו בדיאלוג פנימי.
 
דפוסי חשיבה חדשים המוקנים לחניכים במסגרת פעילותם בפרוייקט הוכחו ככלים מוצלחים למיגור התנהגויות מעכבות הצלחה, ובכלל זה צמצום ביטויי אלימות בבית הספר ומחוצה לו, תוך שיפור האקלים הבית ספרי ומעבר לשאיפה למצוינות ומעורבות חברתית גבוהה.
העצמה אישית, שיפור בדימוי עצמי ופיתוח מנהיגות חיובית המוקנים בתהליך החינוכי, אף הובילו את החניכים להציג שיפורים ניכרים בהישגיהם הלימודיים ולהתנדבות בקהילה.
 
מועדון הטייסת פועל על פי מודל של העמדת מנהיג חברתי מעורר השראה  המשמש 'מבוגר משמעותי' ומודל לחיקוי עבור החניכים.
המנהיג מלווה את הקבוצה, בשיתוף פעולה צמוד עם ההורים והמחנכים, ואלה הופכים בעזרת התכנית למבוגרים משמעותיים אף הם.
 
המסלול הינו דו-שנתי ומיועד לילדים מרקעים מגוונים ובעלי יכולות שונות.
הקבוצה מורכבת מ-20 תלמידים, בכיתות ה'-ו' בבית הספר היסודי ובכיתות ז'-ח' בחטיבת הביניים, במסגרתו מתקיימים מפגשים אישיים וקבוצתיים בין המנהיג החברתי לילדים.
 
בנוסף על מפגשים אלה, חניכי התוכנית נפגשים דרך קבע עם טייסי חיל האוויר בסדיר ובמילואים מטייסות מבצעיות של החיל המשמשים עבורם מודל להצלחה ומצוינות.
הקצינים משתפים אותם בסיפורים מעוררי השראה מעולמם האישי, באתגרים אותם חוו במהלך חייהם ובאופן בו התמודדו איתם, מלווים אותם בפעילויות שונות, בביקורים בטייסת ועוד.
 
מועדון הטייסת נהנה בעבר גם מהשתתפותנו הפעילה, ואנחנו בתהליכי חזרה להעברת חוגי תעופה לחניכי המועדון.
 
חוגי התעופה יכללו כשישה-שיבעה מפגשים במהלך השנה, כאשר בסיומו של כל מחזור יתקיים אירוע הטסה בניהול טייסת 10 וע"י טייסיה.
התכנית פועלת בצפון בבתי הספר במגדל העמק, רמת ישי ויקנעם עילית.