כותרת
> C;
1/1
בריאות

כללית: עירנותה של עובדת הביאה להצלת חיי המטופל בנהריה

נהריה בריאותפורסם: 02.01.19 , 11:14ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


חייו של מטופל שסבל מאירוע לבבי חמור, ניצלו הודות לעירנותה של עובדת מינהל והודות לטיפול יעיל במיון הקהילתי במרפאה היועצת של כללית בנהריה.

בתמונה: מימין: אלכסנדרה קוסטינסקי, רינה בן שמחון, ענת אלגרישי ודלאל בשארה
צילום: דוברות כללית

הכל החל כאשר רינה בן שמחון מצוות משרד המרפאה היועצת של כללית בנהריה, קיבלה בוקר אחד שיחת טלפון מבתו של מטופל, שמסרה כי אביה אינו חש בטוב.
למרות שהבת לא פירטה את הבעיה, עפ"י טון הקול שלה, התרשמה העובדת, כי מדובר במצוקה של ממש, ועל כן בחרה שלא להפנותו לרופא המשפחה, אלא הנחתה את הבת להביא את אביה בהקדם למיון הקהילתי הפועל במרפאה.
בהגיעו בליווי אשתו, כעבור כשעה, הבחינה בן שמחון שהמטופל חיוור מאוד ומזיע, מחזיק בחזהו ומתלונן על כאבים.
מכיוון שהמטופל ואשתו הינם דוברי רוסית בלבד, היה לעובדת קשה לתקשר עימם, אך הודות לניסיונה הרב, רגישותה וההדרכות שניתנות לצוות המרפאה, זיהתה בן שמחון כי מדובר במצב חירום, וכדי לא לאבד זמן יקר, הכניסה את המטופל למיון הקהילתי, לטיפולה של האחות אלכסנדרה קוסטינסקי, המשמשת ממלאת מקום מנהלת הסיעוד של המרפאה, אשר עבדה באותו היום במיון הקהילתי.
המטופל הושכב מיידית במיטה, נמדדו לו הסימנים החיוניים, בוצע תרשים א.ק.ג והוא נבדק ע"י ד"ר בשארה בשארה, מומחה לרפואה פנימית, אשר זיהה כי הוא נמצא בעיצומו של התקף לב.
המטופל קיבל טיפול ראשוני עפ"י פרוטוקול ע"י ד"ר בשארה, וכן ע"י האחיות אלכסנדרה קוסטינסקי וענת אלגרישי.
בד בבד הוזמן אמבולנס של נט"ן וגם האחות דלאל בשארה מהכירורגיה הגיעה כדי לסייע. בד בבד יצרה האחות קשר עם בעלה, שהינו קרדיולוג בטיפול נמרץ לב, ויחד עם ד"ר בשארה, הודיעה לו על החולה שנמצא בדרך.
כאשר הגיעה ניידת נט"ן, איבד המטופל את הכרתו. המוניטור אליו היה מחובר זיהה מצב של פרפור חדרים, שהינו הפרעת קצב מסכנת חיים, והיה צורך במתן שוק חשמלי עד שהמטופל חזר להכרה.
ד"ר בשארה עידכן את הרופא התורן בטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל, שהמטופל נמצא בדרך אליהם, כשהוא במצב קשה. המטופל התקבל מיידית, עבר צינתור וכעבור ימים ספורים שב לביתו להמשך מעקב קרדיולוגי.
בכללית שיבחו את עירנותה של עובדת המינהל, כמו גם את המהלך המהיר של האבחון והטיפול, שהתאפשר במיון הקהילתי אותו מפעילה כללית בנהריה, ואשר איפשר את הצלת חייו של המטופל.

הכתבה פורסמה בעיתון "מבט נהריה וגליל מערבי". לכתבות נוספות יש להיכנס לאתר: mabatnet.co.il