כותרת
> C;
1/1
בריאות

הצלחה למיזם "מגן חיים" במרכז הרפואי לגליל

נהריה בריאותפורסם: 09.01.19 , 09:50ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


במרכז הרפואי לגליל התקיים השבוע טקס חגיגי לציון סיום הפעילות הדו-שנתית של מיזם "מגן חיים", אותו הובילה בשנתיים האחרונות הקרן למיזמים לאומיים בשיתוף ובתמיכת משרד הבריאות, כפיילוט ארצי במרכז הרפואי לגליל ובמרכז הרפואי שיבא, לשם הורדת ההידבקות בחיידקים בבתי החולים.

הנהלת המרכז הרפואי יחד עם צוות היחידה למניעת זיהומים וצוות מיזם "מגן חיים" צילום: רוני אלברט

המשך הפעילות בתחום תשתלב בתוכנית העבודה השנתית של המרכז הרפואי.
באירוע נטלו חלק הנהלת המרכז הרפואי לגליל, מנהלי מחלקות, אחיות אחראיות, צוות היחידה למניעת זיהומים וכן מנהל הפרויקט מטעם הקרן למיזמים לאומיים, רונן גלשטיין, וצוותו.
מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי, ד"ר יעל זיו, הציגה את ממצאי שנת 2018, שהראו על ירידה במספר מקרי ההידבקות בחיידקים במחלקות ואת התוכנית הצפויה לשנת 2019, כחלק מלוח הפעילות של המרכז הרפואי, עם סיומה של התוכנית הרשמית שהפעילה הקרן למיזמים לאומיים. באירוע, שהתקיים במרכז לחינוך לבריאות ע"ש אנגל שבמרכז הרפואי, הוענקו תעודות הצטיינות והוקרה לצוותים מצטיינים מכלל הסקטורים, שהובילו בנתוני צמצום ההידבקות בקרב מטופלים.
מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "מיזם 'מגן חיים' הוא פרויקט שעורר שינוי תרבותי בדרך ההתנהלות של כל באי המרכז הרפואי - צוות עובדים, מטופלים ומבקרים. בשנתיים האחרונות אנו רואים איך מספר הזיהומים הנרכשים במחלקות השונות יורד בצורה עקבית, הודות למחויבות המקצועית והאחריות האישית של כל אחד ואחת מהעובדים.
מדובר בתהליך משמעותי בקרב כלל המערך, ממנהל המחלקה ועד עובדת הניקיון, תוך גילוי מנהיגות של מנהלי מחלקות ויחידות, אחיות אחראיות והנהלת המרכז הרפואי כולה.
אני שמח לראות כיצד הדבר מקרין כלפי הסביבה.
מטופלים ובני משפחה מקפידים יותר על היגיינת ידיים ומבינים שהמטרה למגר את הזיהומים משותפת לכולם".
כמו כן הודה ד"ר ברהום לקרן למיזמים לאומיים, למשרד הבריאות בראשות סגן השר יעקב ליצמן, לנשיאת עמותת ידידי המרכז הרפואי, רעיה שטראוס בן דרור, על התמיכה, לצוות היחידה למניעת זיהומים, לצוות מיזם "מגן חיים" על הפעילות האינטנסיבית, לחברי ההנהלה ולכלל העובדים במרכז הרפואי על היישום בשטח.

הכתבה פורסמה בעיתון "מבט נהריה וגליל מערבי". לכתבות נוספות יש להיכנס לאתר: mabatnet.co.il