כותרת
> C;
1/1
תלמידים ונוער

משפחת אלבז-דרור זכתה בחידון הציונות של ביה"ס ויצמן בנהריה

נהריה תלמידים ונוערפורסם: 10.01.19 , 09:45ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


לעיני כ-700 צופים, ובהם תלמידים, אנשי צוות והורים, נערך בביה"ס ויצמן בנהריה חידון הציונות למשפחות, זו השנה השלישית.

נאוה אלפסי נאור עם משפחת אלבז-דרור  צילום באדיבות ביה"ס ויצמן 

מדובר בפרויקט אותו מובילה המועצה הציונית בישראל, בשיתוף ההסתדרות הציונית, המחבר בין משפחות ציוניות מרחבי הארץ ובין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.
החידון משקף את סיפורה של התנועה הציונית ושל מדינת ישראל והופך את התוכן הציוני-ערכי לרלוונטי בישראל של שנת 2019. החידון, שנערך במעמד מנהל מחוז צפון של המועצה הציונית, דוד ג'רבי, כלל השנה מספר שיא של 13 משפחות, שגילו בקיאות רבה בכל הקשור למורשת ישראל.
החידון נפתח בברכת מנהלת ביה"ס, יפית שניצר, שהדגישה את חשיבות החיבור לשורשים הציוניים והרחבת הידע על ההיסטוריה של העם.
את החידון הנחתה רכזת התרבות בביה"ס, נאוה אלפסי נאור.
במקום הראשון בתחרות זכתה משפחת אלבז-דרור, שעלתה לחידון המחוזי.
במקום השני סיימה משפחת הר אבן, שכללה 3 דורות. יצוין כי משפחת הר אבן זכתה בחידון שנערך בשנה שעברה וייצגה את ביה"ס בחידון המחוזי.
בשלב הראשון של התחרות נשאלו המשפחות שאלות בזק בשיטת "מבחן אמריקאי" (לענות על תשובה אחת מתוך ארבע תשובות). בשלב הבא, שלב הרחובות, הוצגו לילדים תמונות של אישים מוכרים ועליהם היה לומר מיהו האיש בתמונה שעליו נקרא הרחוב.
בשלב השלישי היה על המשפחות להקשיב לציטוט מפורסם ולומר ע"י מי נאמר ובאיזה הקשר. לשלב הגמר עלו 3 משפחות - אלבז-דרור, הר אבן ובן גוזי, שהתבקשו להשלים מילים של שיר ישראלי ידוע. שלוש המשפחות שהגיעו למקומות הראשונים זכו במשחקי טריוויה משעשעים לכל המשפחה.
חידון הציונות ייערך בחודשים הקרובים במקומות שונים בארץ וצפוי להגיע לשיאו באירוע גמר ממלכתי, שישודר במוצאי יום העצמאות בערוץ 10 בהנחייתו של אלי יצפאן, ובמעמד נשיא המדינה/ראש הממשלה.
המשפחה שתזכה בשלב המחוזי תצטרף למחנה האימונים, שהינו למעשה סמינר המרכז במקום אחד את כל המשפחות הנבחרות מרחבי הארץ. הסמינר יכלול הרצאות הכנה לחידון, שאלוני הכנה וריאיונות סופיים, כאשר בסיום הסמינר ייבחרו 12 משפחות שיגיעו לשלב הגמר.
דובר המחוז במשרד החינוך, דוד גורלי, מסר כי מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, שיבחה את העושים במלאכה ואיחלה הצלחה למשפחת אלבז-דרור בחידון המחוזי.