כותרת
> C;
1/1
התפתחות אישית

אלטרנטיבה משלימה

נהריה התפתחות אישיתפורסם: 13.01.19 , 09:17ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


לאחר שבגיל 40 אובחנה עם בעיות קשב וריכוז, כמו בנה האמצעי, החלה דפנה פרן מקיבוץ ראש הנקרה ללמוד רפואה משלימה.
כיום היא מטפלת באקסס בארס – שיטת טיפול חדשנית המסייעת לצאת מחסמים אישיים ולהתמודד עם מגוון בעיות, כולל קשב וריכוז, ונחשבת לאחת המנחות הבכירות בארץ שמלמדות את השיטה.

 
בגיל 40 לקחה דפנה פרן את בנה האמצעי לאבחון דידקטי כדי להבין מדוע קיימים קשיים בלמידה דווקא אצל הילד האינטליגנט, הערני והסקרן ללמוד.
הילד התקשה לזכור תבניות באנגלית שנלמדו כבר שנתיים בחזרתיות והתקשה לפצל משוואות פשוטות במתמטיקה.
בשל העובדה שהיה יודע את התוצאה הסופית, אך לא מסתדר עם הדרך, הדימוי העצמי שלו היה נמוך, והוא היה מגיב לפעמים בייאוש, בחוסר אונים ואף בתוקפנות.
בנה אובחן עם הפרעות קשב וריכוז ודיסקלקוליה, ואז הבינה פרן שהיא בעצמה כזאת מאז ילדותה.
"זה הרגע בו הבנתי שזה מה שעיכב גם אותי במשך כל שנות לימודיי בבית הספר.
כילדה תמיד הייתה לי סקרנות ללמידה, אבל תמיד הרגשתי שאני נשארת מאחור, שאני הלא מבינה, לא חכמה ולא מקובלת בחברה שכל כך חשוב להיות בה שווה משהו.
בגיל זה יש השוואתיות: להם קל ללמוד, אז הם בטח שווים יותר ולכן יכולים להיות המדריכים והמובילים.
גם החברה כבר ציפתה ממני שאשאר מאחור.
ללא ספק שילמתי על כך מחירים: פיתחתי כלים עוקפים כדי להישאר רלוונטית ועסקתי בתפקידים ניהוליים שאף אחד לא התלהב מהם אבל השאירו אותי 'חשובה'".

פרן, בת 65, אם לשלושה ילדים וסבתא לשישה נכדים מקיבוץ ראש הנקרה, הנחשבת לאחת המנחות הבכירות בישראל המלמדות את שיטת הטיפול החדשנית האקסס בארס, תגלה בראיון איתה כיצד שיטה זו מסייעת לה בטיפול בהפרעות הקשב והריכוז שלה ועוזרת לגברים, לנשים ולילדים במגוון אתגרים: להתמודד עם הפרעות קשב, לצאת מחסמים אישיים על כל גווניהם, קשיי שינה, מתחים, לחצים, חרדות, משקל עודף ועוד.

פרן עוסקת ברפואה אלטרנטיבית מזה 30 שנה, במהלכן למדה וטיפלה בקליניקה בקיבוץ, בשיטות כמו: רייקי, שיאצו, טווינה, דיקור סיני, פרחי באך וקינסיולוגיה – עבודה דרך שרירי הגוף וניקוי מקומות שזקוקים לניקוי.
באמצעות האקסס בארס, שאף זכתה לאישורים של מחקרים מדעיים, הצליחה פרן להשיג תוצאות מרשימות אצל מטופליה.
כך למשל, ילד, שאובחן על הרצף האוטיסטי ותיקשר רק בעזרת מבטים וקולות, החל לתקשר עם בני משפחתו בעזרת שפה.
אז התברר לבני משפחתו שהוא מבין מה אומרים חבריו וחברותיו לכתה.

ילדה נוספת הגיעה אליה עם בעיות התארגנות, שיצרו לה קושי ואתגרים בבית, בבית הספר, בחוגים ובכל מקום בחייה ובחיי הסובבים אותה.
לאחר מספר מפגשים טיפוליים, היא התייצבה בזמן עם תיק מסודר לבית הספר, בכיתה הייתה הרבה יותר רגועה ופנויה ללימודים, והבית היה מקור של שקט לכל המשפחה.
במקרה אחר, בחורה אנורקסית, שהשתחררה מאשפוז בתחושה שהרפואה הקונבנציונלית לא מסייעת לה, הצליחה לאחר סשן אחד של אקסס בארס למצוא עבודה קבועה, לאחר חודשיים מצאה בן זוג, ולאחר שנה נסעה עם חברותיה לחו"ל לתקופה ארוכה.
במקרה נוסף מטופלת, שסבלה מכאב מטריד בכתפה במשך מספר חודשים, הופתעה שהכאב נעלם לאחר טיפול של כרבע שעה בלבד בקליניקה. 

פרן הגיעה לשיטת האקסס בארס לפני כארבע שנים – באמצעות פוסט שפורסם בפייסבוק.
לאחר שלמדה את השיטה, היא הפכה למטפלת בשיטה והייתה אחת מעשרה המנחים הראשונים שלימדו בישראל טיפול בשיטה זו.
לדבריה, האקסס בארס הוא כלי שמאיץ תהליכים, "ואני התאהבתי בשיטה לאחר שגיליתי אילו שינויים מדהימים אנשים עוברים בצורה קלה ויעילה באמצעותה, שהמפתח בה הוא הבחירה.
זה לא אומר שהכל בא מתוכנו, אבל לבחור אנחנו כן יכולים".

פרן, ששימשה בעמדות מפתח בקיבוץ מגוריה: מנהלת המטבח ומייסדת ומנהלת של המערכת הרווחה הפורמלית בקיבוץ, מסבירה כי רוב התנהלותנו כיום מושתת על פחד החוסם אותנו כאנשים בוגרים.
לדבריה, אצלנו היהודים זה נפוץ אולי באופן מוגזם, "אבל בכל מקום זה מנגנון הישרדותי.
אני מאפשרת ללקוח לשחרר אמונות ותפיסות שכביכול שומרות עליו.
ככל שאנחנו מסירים את השיפוטיות, כך אנו מצליחים להתחבר לעצמנו ולהגיע לאושר ולעושר שלנו, כי כל אחד מאיתנו הוא האלוהים של עצמו – רק שהוא עטוף בג'יפה".

בהמשך התקדמה פרן לשיטה כולה הנקראת אקסס קונשסנס (בעברית: הגישה לתודעה), הכוללת סל של כלים אנרגטיים, שהאקסס בארס הוא אחד מהם.
שיטה זו, שפותחה על ידי גארי דגלאס ושותפו ד"ר דין הייר, עוסקת בפירוק של אמונות ודעות שעדיין לא התפוגגו מהגוף, ומסייעת לאנשים להפחית מגופם חרדות, מתחים, תחושת דכדוך ויצירת קלות בחיים.
פרן: "אם בעבר כל יום עבודה שלי התפצל לאינספור חלקים בשביל לשמור על ריכוז ותפוקת עבודה, בזכות האקסס קונשסנס מצאתי עצמי מנהלת יום עבודה רצוף ומגוון ויעיל בן 12 שעות ללא מאמץ מיוחד.
רבים מבני משפחתי והקרובים אליי שאלו אותי לגבי העיסוק שלי בדברים מוזרים ואני עניתי שאני רק שומעת יותר שאומרים לי ש'אוהבים אותי'.
ההסבר לכך הוא שהבחירה בי מאפשרת לי לחוות את מה שמתאים לי, כשבעבר הייתי שומעת את מה שנדמה לי שמתאים לי".

האקסס בארס מושתת על 32 נקודות על פני הראש, כשכל נקודה מייצגת היבט מסוים בחיים: יצירה, תקשורת בינאישית, שליטה, דימוי גוף, כסף ועוד.
כל נקודה אוצרת בתוכה אנרגיה המורכבת ממכלול החוויות, המחשבות, והאמונות שלנו ביחס לאותו תחום. האקסס בארס מאפשר – באמצעות מגע עדין בנקודות אלו – לפרוק ולשחרר מטען עודף, ולשחרר את נקודות המבט, החסימות והמגבלות שנטבעו בהן.
ד"ר פנין מארצות הברית, נוירולוג חוקר מוח שחוקר שיטות אלטרנטיבות ואחרות, ניסה שיטת טיפול זו על בשרו וכשחיברו אותו למכשירים הבודקים מה קורה במוחו לפני ואחרי קבלת בארס, התברר לו שלאחר טיפול של שעה באקסס בארס התוצאות במוחו היו כשל אדם שעשה שעתיים של מדיטציה עמוקה עם מיומנות של 20 שנה.

פרן: "האקסס בארס מאפשר לנו להגיע למודעות הנקייה שלנו באמצעות פירוק המטען האלקטרו-מגנטי העודף, שהצטבר כתוצאה מכל האמונות שרכשנו לנו במשך שנים, כמו למשל: 'אם תאכל תשמין', 'אם תלך יחף תתקרר'.
אלו מטענים שעברו מדור לדור, ואנו לא מודעים להשלכות של מקובעות זו.
כל אחד יודע מיהו, והוא רק עטוף בקליפות וסורגים שלא נותנות לו לעוף. למה? כי ככה חינכו אותנו ואמרו לנו במשך שנים בצורה ישירה או עקיפה, ולכן קשה לנו לתפקד בלי הגדרות אלו.
כשאנחנו אומרים לילד שלנו: 'אל תעשה את זה, זה מסוכן', אנחנו נמצאים באוטומט. כך למשל, הורים רבים אומרים לילדיהם שהשמפו שורף את העיניים, למרות שרוב סוגי השמפו כיום הם אל-דמע".

כיצד מתנהל תהליך הגישה לתודעה?
"התהליך נעשה בכמה אופנים: חלקו נעשה בשכיבה על מיטה ובמגע עדין בראש או באזורים שונים בגוף.
באמצעות מגע עדין המטפל מניע אנרגיה ומאפשר פתיחת חסימות. זה יכול להיעשות בעזרת שיחה ורבלית בצורה מסוימת אחרת, שבעזרתה צפות בעיותיו של האדם ובעזרת שאלות פתוחות מאפשרים לאדם לשחררן.
המפתח להצלחת השיטה הוא באופן שאילת השאלות: שאלה פתוחה היא שונה מהשאלות הסגורות אליהן אנו רגילים, כשהשאלה הפתוחה מאפשרת לידיעה יותר רחבה להיכנס ולהגיע אליי, כמו למשל מה יאפשר לכאב שלי להיעלם?
משאירים את השאלה הזאת פתוחה, וזה מאפשר לידע להיכנס ובהמשך הכאב ייעלם בעוד שעה או בעוד כמה חודשים.
כשאני מודעת שיש פה בעיה ואני נוקטת בפעולה  מתוך בחירה, אז אני מגיעה למקום של אפשור לדברים אחרים להיכנס לחיים שלא שיערתי שיכולים להיות.
בזכות שאילת השאלות בדרך הנכונה בצירוף הבחירה יש מקום לשינוי.
בעצם זה שאני שואלת את גופי: 'מה אתה רוצה ממני היום?', יעלו רעיונות שונים שישפרו את מצב רוחי".

יש לך דוגמאות לכלים מעשיים שהאקסס בארס נותן?
"אחד מכלי האקסס שניתן לקחת לחייכם הוא שכאשר מתחולל משהו, יש לי תחושת אי נוחות כמו למשל: יציאה מריכוז, מופיע כאב ראש, התחלת שפעת, תחושת מועקה קלה, לא בא לי ועוד כאלה.
אז אני שואלת את עצמי: 'האם זה שלי והאם זה שייך אלי?', ואני מקשיבה לתשובת הגוף, שממש יודע. אני לא מקשיבה לראש שלי, שעושה עלי מניפולציות.
כלי זה עשה פלאים בחיי, משום שהוא שיחרר ממני אינסוף דברים שאינם שלי והוריד טונות של עומסים".