כותרת
> C;
1/1
התפתחות אישית

אפיקי הפרסום בדיגיטל שכל בעל עסק חייב להכיר

נהריה התפתחות אישיתפורסם: 12.08.19 , 12:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

עסקים מקומיים בצפון מתמודדים עם אתגרים רבים ולא מעט קשיים ייחודיים. התחרות על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים מחייבת נוכחות דיגיטלית משמעותית, וכדי לנצל באופן יעיל במיוחד את המשאבים שמוקדשים לכך חשוב לבחור נכון את אפיקי הפרסום הנכונים ביותר לכל עסק.

פרסום בגוגל

אפיק פעולה אחד שכדאי לבחון הוא פרסום בגוגל.

החברה שאפשר לומר ששינתה את החיים של כולנו ואת הדרך שבה אנחנו צוברים מידע מציעה ממשק נוח מאוד להעלאת מודעות - גוגל אדוורדס. למרות שכמעט כל בעל עסק יכול להעלות בעצמו מודעה, מומלץ ליצור קמפיין פרסומי שכזה בעזרת מקצוענים בתחום.

סיבה אחת היא הצורך בבחירה מדויקת של מילות המפתח שעבורן תופיע המודעה. חברה מנוסה כמו חברת לינקשייק, שהנה מהותיקות בישראל, כבר ביצעה מחקרי מילות מפתח רבים ולכן יכולה להבטיח, ולקיים, התאמה מלאה של כל קמפיין לקהל היעד שלו.

מרכיב נוסף שמחייב בקיאות ספציפית וניסיון מגוון הוא קביעת המקומות שבהם יופיעו המודעות שלכם: ניתן לפרסם אותן בדפי תוצאות החיפוש (עבור כאמור חיפושים רלוונטיים) ואופציה נוספת היא ה-GDN, רשת המדיה של גוגל. הבחירה היא בהתאם לקהל היעד של המודעה ולמטרות שלה. עוד כדאי לזכור שהמודעות חייבות להיות ממוקדות ומדויקות מאוד, ולכן גם את הניסוח שלהן מוטב להפקיד בידי מי שזוהי המומחיות שלו.

קידום אורגני

דרך פעולה נוספת שמבוצעת על-ידי חברות מובילות בתחום כמו לינקשייק באופן יעיל במיוחד ומאפשרת לעסקים מקומיים בצפון למשוך אליהם לקוחות חדשים רבים, היא קידום אורגני.

קידום אתרים, תהליך שמוכר גם בשם SEO, כולל שורת פעולות באתר של העסק וברחבי הרשת באופן כללי כשהמטרה היא הופעה במקומות הראשונים בתוצאות חיפושים רלוונטיים. קידום אורגני חוסך לעסק לא מעט כסף לאורך זמן בזכות האפשרות לוותר על הפרסום הממומן. בנוסף, הוא תורם למיתוג העסק, וזאת מפני שהגולשים סומכים על אתר שגוגל מתייחסת אליו כאיכותי ובעל ערך אמיתי ומגיעים אליו עם רמת אמון התחלתית גבוהה.

חשוב להדגיש שגוגל ביצעה בשנים האחרונות שורה ארוכה של עדכונים מהותיים באלגוריתם שלה. גם מנועי חיפוש אחרים מציבים כללים נוקשים לגבי מה מותר ורצוי לעשות ומה אסור כדי לקדם אתרים, וללא ידע עדכני ומקיף פשוט אי אפשר להביא אתר למקום גבוה.

פרסום ברשתות חברתיות

פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין ויש עוד - רשתות חברתיות הן גם זירת פרסום אפקטיבית, ואפילו מאוד, אבל גם באפיק זה תקפה המשוואה הפשוטה: בלי בקיאות וניסיון, מאמצי השיווק לא יניבו מקסימום תועלת ולמעשה אף עלול להיגרם לעסק נזק תדמיתי.

שיווק ברשתות חברתיות - תהליך שנקרא גם SMO (ראשי תיבות של Social Media Optimization) - נשען על פילוח מדויק, על יצירתיות (חובה על מנת להתבלט בין אינספור הגירויים והתכנים בכל פיד) ועל אופטימיזציה מתמדת (בזכות הגישה לנתונים רבים שמספקים תמונת מצב טובה מאוד לגבי הביצועים של כל קמפיין).

לינקשייק מתמחה גם ב-SMO. פרטים נוספים לגבי אפיקי הפרסום בדיגיטל והדגשים השונים בכל אחד מהם תוכלו למצוא באתר החברה.