כותרת
> C;
1/1
נהריה

מנהיגים צעירים בזמן קורונה

נהריה נהריהפורסם: 31.01.21 , 19:43ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

במח"ט פסגות ובבית הספר מדעים ואומניות מרשת עמל זכו באות שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין ע"ש אלעד ריבן ז"ל.

בשנים האחרונות המעורבות בקהילה, העזרה והמנהיגות בכל קריית החינוך בנהריה בה נמצאים שלושה בתי ספר על יסודיים הפכו לערך עליון.

שלושת בתי הספר העל יסודיים פועלים רבות.

השנה, שלושת בתי הספר קבלו אותות הצטיינות.

בכתבה נפרדת כתבתי על בית הספר שחקים שבו הצטיינו שלושה תלמידים.

חשוב לציין שכל בתי הספר פועלים למנהיגות צעירה, בוגרת ואחראית והשנה יותר מתמיד זו הייתה שנה לא פשוטה לצוות החינוכי ולתלמידים בפרט.

נאור עזריה, תלמיד כתה יב', הרב תחומי מדעים ואמנויות מרשת עמל:

זכה באות משרד החינוך ע"ש אלעד ריבן ז"ל.

נאור הפגין התנדבות וחריצות ומחשבה ויציאה מהקופסה למען חבריו.

בימים של שבירת שגרה והפרת האיזון, היכולת להכיר את הרגשות, לזהותם וליישם אותם ולהעניק להם במה וקול היא חשובה ביותר ויכולה לסייע בהחזרת תחושת השליטה והחוסן.

נאור הרגיש על עצמו ועל חבריו לכיתה ולשכבה את תחושת הניתוק לאור הסגר, הבידוד והלמידה מרחוק.

בתקופות מתח וחוסר ודאות ראה לנכון לרענן ולבסס כלי התמודדות יעילים, כלים ש"עבדו לנו" בעבר ושיכולים לשוב ולהיות יעילים כעת ולסייע לנו בהתמודדות עם קשיי ההווה.

נאור "קרא" את המצוקות החברתיות של חבריו לכיתה ולשכבה ומכאן יזם את "משחק התמונות" ו"השאלון" שיגרמו לשיחות חברתיות.

נאור הבין עד כמה ישנה חשיבות ליצירת תקשורת שיש בה שיתוף, שיח והקשבה עמוקה.

דורית חילאי: "ערכי ההתנדבות והערבות הדדית תוך אמפטיה הם הערכים הבולטים במיזם ונמצאים בהלימה מלאה לחזון בית הספר.

היכולת והרגישות של נאור לראות את המצב הרגשי שבו נמצאים חבריו והמחשבה כיצד לסייע בתקופה מורכבת זו ראויים להערכה".

אלינור אביטבול, תלמידת כיתה יב' במגמת תקשוב במח"ט פסגות מרשת עמל:

אלינור אביטבול התנדבה במקומות רבים, יחד עם מועצת תלמידים לבתי-אבות בחגים על מנת לשמח את החוסים.

בנוסף, לפני כשנה ליוותה אישה מבוגרת ובודדה בשם ג'נט, במסגרת "דרך ערך" לתושבים וותיקים בעיר נהריה.

הליווי כלל פגישות ופעילויות משותפות.

הקורונה קטעה את המפגשים ואלינור המשיכה לשמור על קשר טלפוני.

אלינור חניכה "בפרויקט צהלה" במהלך המפגשים החניכים לומדים "ידיעת הארץ, על הצבא, מורשות קרב ועוד.

במסגרת מגמת תקשוב, אלינור לקחה חלק בפרויקט ב"תעשידע" - שם למדה והרחיבה ידיעות בנושאים טכנולוגיים מרתקים ותיקון פלאפונים.

באופן שוטף אלינור השתתפה בניקיון חופים, איסוף מצרכי מזון, אריזת משלוחי מנות עבור אקי"ם, חלוקת פלאיירים ברחבי העיר בימים מיוחדים ועוד.

במהלך 3 שנים אלינור פעלה בפעילויות התנדבותיות בתחום מעורבות חברתית ותמיד חיפשה מקומות התנדבות מעבר לשעות המחויבות כדי לעזור לאחר.

לדברי אלינור: "בכל פעם מחדש אותם התנדבויות גרמו לי הרגשה טובה, גם כי אני עושה טוב למען האחר ויותר מזה- אני עושה עוד יותר טוב בשביל עצמי.

הערך המוסף שזה נותן לי הוא שההתנדבות היא דרך חיים ולא אירוע חד-פעמי."

לדברי הגב' אסנת בירנבוים מנהלת ביה"ס: "זוהי גאווה גדולה לעיר נהריה, לרשת עמל ולבית הספר אשר מובילים לערכים ערכיים וחברתיים.

בחירתה של אלינור על ידי הוועדה של משרד החינוך, מוכיחה כי קיימת באלינור רוח התנדבות ואהבת האדם וזוהי תעודת כבוד לחברה הישראלית.

אלינור דוגמה ומופת לאחרים וראויה למלוא ההוקרה וההערכה על פעילותה".

השנה זכו 5 תלמידים מקריית החינוך מרשת עמל בנהריה.

הישג מרשים וגאווה גדולה לעיר נהריה.

כל התלמידים המצטיינים עם המנהלות הוזמנו בשבוע שעבר ללשכתו של ראש עיריית נהריה, רונן מרלי.

אילן וקנין, ראש מנהל חינוך וקהילה בעירית נהריה: "העיר נהריה מובילה במספר התלמידים אשר זכו בפרס אלעד רייבן ז"ל.

חמישה תלמידים מדהימים, הביאו לידי ביטוי את המנהיגות שלהם תוך כדי תרומה נהדרת לקהילה ובכך הביאו כבוד גדול לעיר נהריה .

יישר כוח למנהלי בתי הספר ולצוותים ובעיקר למצטיינים שלנו".

את סיפורם של תלמידי שחקים תוכלו למצוא בכתבה נפרדת >>

כל הזוכים באות לזכר גלעד רייבן 

צילום באדיבות העיריה
 
 
 
 

 

צילום באדיבות העיריה
 

 

מדעים ואומניות נאור עזריה 

צילום באדיבות העיריה