כותרת
> C;
1/1
עסקים

כיצד לשפר את דירוג האתר בגוגל?

נהריה עסקיםפורסם: 13.07.21 , 09:58ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

קידום אורגני בגוגל מהווה את אחת מהפעולות הנחוצות לכל אילו מביניכם אשר אינם מופיעים בדף תוצאות החיפוש הראשון תחת מילות וביטוי המפתח הרלוונטיים לגביכם. על פי מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו עולה כי 80% מהגולשים המבצעים שאילתת חיפוש כזו או אחרת בגוגל, אינם טורחים לעבור לדף תוצאות החיפוש השני, ולכן, המטרה העיקרית של כל תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל הוא לשפר את דירוג האתר לדף התוצאות הראשון ולדאוג שהוא יישאר שם לאורך זמן. כיצד עושים זאת? להלן מספר טיפים חשובים מהמומחים שלנו:

לפני הכול, מחקר מילות מפתח

איתור מילות המפתח הרלוונטיות לגביכם היא פעולה המתאפשרת בין היתר באמצעות "מתכנן מילות המפתח" של גוגל הממתין לכם ב-ADWORDS, בו ניתן לקבל הערכה כללית על מספר החיפושים הנעשים למילות המפתח הרלוונטיות עבורכם. במידה ותהיו מעוניינים לקבל אינדיקציה רחבה ומדויקת יותר בנוגע למספר החיפושים הנערכים לכל מילת מפתח רלוונטית עבורכם, תוכלו לעשות זאת באמצעות כלים חיצוניים דוגמת ה-MOZ KEYWORD EXPLORER או באמצעות ה- UBERSUGGEST ששניהם כלים חינמיים. שימוש ב- UBERSUGGESTיאפשר לכם בין היתר למצוא גם מילות מפתח ארוכות בנות 3 מילים ויותר הידועות בשם הכולל: ביטוי זנב ארוך.

לאחר שאיתרם את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם, קיימת חשיבות רבה לשילובם בתוכן המופיע באתר המיועד לקידום. פעולה זו מיושמת אומנם על ידי חברת הקידום שבידיה הפקדתם את תהליך הקידום, אך בהחלט תוכלו לעשות זאת בכוחות עצמכם באמצעות תג ה-TITLE שהוא למעשה התג המתאר את נושא העמוד בתוצאות החיפוש. כמו כן, חשוב לשלב את מילות המפתח בתג H1 שהוא למעשה הכותרת הפנימית של העמוד.

מעבר לכך, חשוב שדף האינטרנט אליו אתם מקשרים את ההפניה, יכלול אף הוא כמות מסוימת של מילת המפתח העיקרית, כאשר ההמלצה הטובה ביותר היא לעשות זאת באופן מבוקר (מבלי להגזים) ובאמצעות הקשר הגיוני לנושא הפסקה או המשפט.

כיצד מזהים ירידה בדירוגים של מילות מפתח קיימות?

התחרות ההולכת וגוברת על תוצאות הדירוג בגוגל, עלולה להוביל לדחיקתו של האתר המקודם, ולכן, חשוב מאוד להיות עם "יד על הדופק" בכל הנוגע לפיחות בתנועה דרך גוגל. תוכלו לאפיין זאת בקלות באמצעות שימוש נכון בגוגל אנליטיקס ובמידת הצורך לחבר את האתר לכלי עזר נוסף של גוגל ה-SEARCH CONSOLE באמצעותו ניתן לראות המספר הכולל של חשיפות מילות המפתח דרך דו"ח הביצועים. במידה ואין הסבר הגיוני לכך שחל פיחות במעמדה של מילת מפתח מרכזית עבורכם, חשוב להתייחס לשינויים כאלו ואחרים שביצעתם באתר באמצעות מערכת ניהול התוכן. לעיתים שגיאות טכניות עלולות להוביל לבעיית אבטחה הגורמת לגוגל לשלוח הודעות אזהרה לגולשים המעוניינים להיכנס לאתרכם.

האם האתר המקודם ידידותי למשתמש גם בסביבת המובייל?

כאשר מדברים על אתרים מונגשים לסביבת המובייל מדברים למעשה על אתרים רספונסיבים שעברו התאמות מקיפות לצרכי תצוגה מיטבית בעת גלישה בסביבת המובייל (טלפונים חכמים, טאבלטים וכו). כידוע, למעלה ממחצית מפעולות הגלישה היומיומיות של כולנו, נעשות באמצעות סביבת המובייל, ולכן, שיפור דירוג האתר בגוגל חייב לעבור דרך התאמה רספונסיבית של האתר לסביבת המובייל. לצורך כך, קיימת חשיבות לקיומן של מספר בדיקות כגון: בדיקת מהירות טעינת דפי האתר ובדיקת אופן תצוגת האתר בניידים.

דגשים חשובים נוספים לשיפור דירוג האתר בגוגל?

אתרים מדשדשים במקום בכל הנוגע לתוצאות דירוגם ו/או אתרים החווים ירידה בדירוג, חייבים לעבור בדיקה מקיפה בנוגע לבאגים כאלו ואחרים הקיימים בהם ו/או לתהליך אופטימיזציה לצרכי קידום אתרים אורגני בגוגל שלא בוצע כהלכה ובאופן מקצועי. בנוסף, חשוב להתייחס לאיכויות התוכן המופיע באתר המקודם ולהיבטים שונים בתחום מאפייני ה-ON PAGE ומאפייני ה-OFF PAFE המיועדים לצרכי קידום מיטבי של האתר לאורך זמן. בדיקה מעמיקה של הנושא באמצעות מומחי SEO תאפשר לכם להיחשף לכלל הסיבות המובילות לירידה בתוצאות הדירוג ו/או לדשדוש במקום מבלי להתקדם למקום אליו אתם רוצים להגיע בדירוג. בדיקה זו מומלצת בעיקר עבור אתרים חדשים שטרם בוצע לגביהם תהליך קידום וגם לאתרים אשר קודמו על ידי אנשי קידום בעבר שההתקשרות עימם פסקה מסיבות כאלו ואחרות. בשני המקרים, בדיקה מקיפה של מומחיseo תאפשר לכם לזהות את הבאגים ולטפל במה שנדרש לצרכי קידום מיטבי.

קרדיט תמונה: שאטרסטוק