כותרת
> C;
1/1
תלמידים ונוער

ביה"ס ויצמן זכה באליפות השחמט ע"ש נחום נפתלי

נהריה תלמידים ונוערפורסם: 19.06.18 , 19:03ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


בתמונה:  שותפי המיזם יחד עם התלמידים מחמשת בתי הספר
בית הספר ויצמן זכה במקום הראשון בגמר אליפות השחמט השישית לבתי ספר יסודיים בנהריה ע"ש נחום נפתלי ז"ל, שהתקיים ביום שישי שעבר במרכז תקוותנו, לאחר שצבר 27.5 נקודות. במקום השני סיים ביה"ס בגין (25.5 נקודות) ובמקום השלישי אבן שוהם (19). כמו כן השתתפו בתחרות בתי הספר רעות ע"ש גולדה מאיר ורמז.
בתחרות המסכמת השתתפו 50 תלמידים, שהגיעו לחמשת המקומות הראשונים בכל אחת מהקטגוריות א'-ג' וד'-ו', בתחרויות שנערכו בבתי הספר. התחרויות בחמשת בתי הספר הללו התקיימה כחלק משיתוף פעולה בין קרן מת"ת, מרכז שחמט צפון ומרכז תקוותנו, והיא נקראת על שמו של נחום נפתלי ז"ל, שהיה שחמטאי ונפל ביומה הראשון של מלחמת יום הכיפורים. כל הילדים המשתתפים קיבלו מדליות ונוסף על כך חולקו גביעים לשלושת בתי הספר הזוכים.
טקס הסיום נערך במעמד חברו הטוב של נפתלי והתורם מקרן מת"ת, פרדי זינגר; אמו של נפתלי, צפורה; מנהלת מרכז שחמט צפון, חיה זלץ, היו"ר שמוליק זלץ ומנהלת מרכז תקוותנו, סיגל כהן.
רכזת תחרויות השחמט בנהריה, דורית ריטבו, אמרה: "אנו רואים עלייה מתמדת בדרישה למשחק השחמט, שהוכח כי הינו תורם לפיתוח חשיבה אנליטית ויצירתית, כמו גם פיתוח היכולות האישיות, עידוד יוזמה וביטחון עצמי ושיפור יכולת הריכוז".
אמו של נפתלי, צפורה, סיפרה על בנה, שאהב מאוד את משחק השחמט, וחברו הטוב פרדי זינגר סיפר על הבחירה להנציח את זכרו בדרך יפה זו, תוך שהדגיש כי כל אחד מהתלמידים המשתתפים הם ה"זיכרון החי" של משחק השחמט, שנחום כל כך אהב. מנהלת מרכז תקוותנו, סיגל כהן, בירכה את הילדים והזמינה אותם לשחק שחמט במרכז שבראשו היא עומדת.

בתמונה: עדי פרץ - הבת היחידה שהגיע לתחרות הגמר והפגינה כישוריה.




בתמונה: נבחרת בית הספר וייצמן המנצחת.


בתמונה: פרדי זינגר מקרן מת"ת מקבל שעון ממרכז שחמט צפון.