כותרת
> C;
1/1
תלמידים ונוער

נבחרת תלמידי מח"ט עמל פסגות נהריה תייצג את ישראל בכנס יזמים בניו יורק

נהריה תלמידים ונוערפורסם: 05.11.18 , 10:42ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


קבוצת תלמידים מביה"ס מח"ט עמל פסגות נהריה, זכתה במקום הראשון בארץ בגמר הארצי של ניפטי ישראל, ותיסע לייצג את ישראל באירוע העולמי של ניפטי שייערך בניו יורק במרץ 2019.

התלמידים שזכו פיתחו מיזם חדשני בשם "איתוקל" (איתור קל), שנועד להנגיש מרחבים בלתי מוכרים לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה.
הם פיתחו את המיזם במסגרת תכנית לפיתוח חשיבה יזמית של NFTE בבית הספר מח"ט עמל פסגות נהריה.
התלמידים יובל אוחיון, אריאל זוהר, יוהד ביטון, שליו סויסה והמנטור שלהם שהוא בעצמו תלמיד י"ב, אביב אזרן, פיתחו את המיזם בהנחייתם של המורים אביטל פרח ושי ביאליק סולימני.

במהלך תהליך פיתוח המיזם הם שוחחו עם אוכלוסיית עיוורים, הורים לילדים עיוורים, יצרו קשר עם המרכז הישראלי לעיוור, האגודה למען העיוור והמחלקה לשירות לעיוור במחוז צפון.
 
"איתוקל" הינה ערכה ניידת של חיישנים (צ'יפים) אלקטרוניים אשר באמצעותם ניתן לאתר שקעים חשמליים, מתגים, ארונות ושאר חפצים במרחב, אשר אדם לקוי ראייה/עיוור עשוי להזדקק להם.
החיישנים הקבועים נמצאים במקומות אסטרטגיים בחדר כגון: חדר השינה, מקלחת, שקע על יד המיטה ועוד. הערכה מופעלת באמצעות השלט, שעליו מדבקות עם כתב ברייל .
"איתוקלמותאמת גם לאוכלוסיית לקויי ראייה אשר מתקשים להתמצא במרחבים ציבוריים כגון בבתי מלון, צימרים וקניונים
 
יצוין שכל שכבת כיתות י' בבית הספר לומדים יזמות  במסגרת תכנית "ניפטי" ומלבד לימודים עיוניים ותאורטיים הם ממציאים  מיזמים ומוצרים חדשניים.
חברי הקבוצה השתתפו גם בתחרויות חשובות  נוספות
 
מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בירכה: "זוהי גאווה גדולה לבית הספר ולרשת עמל. התלמידים פיתחו מיזם חדשני בעל משמעות ערכית חשובה מאוד.
זכייתם במקום הראשון בארץ מעידה על כך שהמיזם הוא פרי חשיבה מקורית ויצירתית, תכנון, פיתוח וביצוע ברמה גבוהה, בשילוב עם רגישות חברתית ומענה על צורך אמיתי של אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. כל הכבוד להם
".
 
מנהלת ביה"ס דורית חילאי וסגניתה אסנת בירנבוים שליוותה את הפרויקט: "התלמידים שלנו הוכיחו שאין דבר העומד בפני הרצון. כל צוות בית הספר מצדיע להם וגאה בהם".
  
 
אחד התלמידים יובל אוחיון: "ההישג מאד מרשים, אבל עברנו תהליך מאד מיוחד ומשמעותי.
למדנו על עולם העסקים ועל מיומנויות חשובות שיעזרו לנו בעתיד. צוות בית הספר שלנו עודד אותנו ותמך לאורך כל הדרך".