כותרת
> C;
1/1
חינוך

בצפון : נגיף הקורונה מינף המהלך להתאמת לימודי ביולוגיה ומדעים לאתגרי המחר בעולם משתנה

נהריה חינוךפורסם: 11.03.20 , 11:02ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

' המאבק להדברת נגיף הקורונה ולמציאת חיסון יעיל נגדו הוא גורם מניע שבין היתר מינף והעצים את המהלך להתאמת לימודי המדעים לשלושת צירי הלמידה: ידע, מיומנויות וערכים , במסגרת החשיבה

להתאמת הלמידה לאתגרי המחר בעולם משתנה' .

כך , מנהלת המחוז , ד''ר אורנה שמחון , הבוקר .

המטרה: להעמיק את החקר והחשיבה המדעית, את משמעות החשיבה הביקורתית, ואת האופן שבו משפיע המדע על חיי היומיום שלנו מציין דובר המחוז , דויד גורלי .

למידת המדעים, במערכת החינוך, היא למידת שכבות שמתחילה בגילאים הצעירים, בלמידה על גוף האדם, על הצמחים ועל בעלי חיים. בהמשך מתוודעים התלמידים לעולם החומרים ובכלל זה תנועה ואנרגיה, חלקם ממשיכים ונבחנים במדעים ברמה מוגברת ואחרים ממשיכים גם למסלולי הטכנולוגיה.

בשנת הלימודים הקודמת, כחלק מהתכנית הלאומית לקידום המדעים בישראל, נרשם הישג במספר התלמידים שניגשו לבגרויות ברמת 5 יחידות: בפיזיקה נוספו עוד 958 תלמידים, בכימיה נוספו 1,200 וביולוגיה נוספו עוד 777.מאות מאלה הם תלמידים מעכו , נהריה , מעלות , ירכא , משגב , כרמיאל והגולן .

בנוסף, המשרד משפץ ומצייד את מעבדות בתי הספר, מוסיף שעות תגבור, מקיים סיורי תלמידים באוניברסיטאות ומעמיק את הלמידה ההתנסותית.

בשנה האחרונה צוידו 240 מעבדות מדע וטכנולוגיה, 80 מעבדות כימיה, 150 מעבדות פיזיקה ו-35 מעבדות ביולוגיה. בשנים הבאות יצוידו עוד מאות מעבדות, בכל רחבי הארץ.