כותרת
> C;
1/1
נדל"ן וכלכלה

למה לקנות נכס דרך תיווך?

נהריה נדל"ן וכלכלהפורסם: 21.01.18 , 12:52ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


למה לקנות נכס דרך תיווך?
רבים מהמתעניינים בקניית דירה נמנעים בשלב הראשון מלפנות לשירותי תיווך. הסיבה העיקרית לכך הינה הרצון לחסוך בדמי התיווך.
האם חסכון בדמי התיווך באמת מקטין את העלות הסופית אותה ישלמו הקונים?
התשובה לכך אינה חד משמעית ולא ניתן לבחון אותה אלא בזמן אמת. לעומת זאת, נוכל לעמוד על טיב ואופי השירותים אותם מקבלים הקונים מסוכן הנדל"ן אל מול העלות.
אם כן, מהם השירותים אותם צריכים הקונים לצפות לקבל מסוכן הנדל"ן שמייצג אותם?
נחלק את השירותים לארבע קבוצות עיקריות:
1.בירור צרכים רצונות ויכולות- כאשר קונה פונה לקבל שירות מסוכן נדל"ן מקצועי הסוכן יברר בראש ובראשונה את הצרכים והרצונות של הקונה: מיקום, סוג הנכס המבוקש, מספר חדרים, קומה, כיוונים, קירבה לגני ילדים, בתי ספר, תחבורה וכו' . לאחר בירור הצרכים יבחן הסוכן את היכולות הפיננסיות ואפשרויות המימון של הקונה, את סטטוס המגורים הנוכחי של הקונה, האם ישנן פעולות אותן על הקונה לבצע לפני רכישת הדירה כגון מכירת הדירה בה הוא גר, קבלת כספים ממקורות שונים וכו'.
2. ייעוץ- לאחר שבירר הסוכן את כל הפרטים הרלוונטיים הוא ייעץ לקונה על דרך הפעולה הנכונה ביותר עבורו בהתחשב ברצונות, הצרכים והיכולות שלו וימליץ על סדר הפעולות הנכון כגון: התייעצות עם עו"ד, פנייה לקבלת אישור עקרוני למשכנתא, ייעוץ של יועץ משכנתאות וכו'.
3. ליווי- חיפוש הנכסים המתאימים ביותר לצרכי הקונה, ליווי להצגת הדירות, ליווי לבנקים, עו"ד, עירייה וכל גורם מקצועי אחר שיעזור בתהליך הרכישה. ליווי לחתימת חוזה ועד קבלת המפתח. שלב זה הינו שלב קריטי בתהליך מכיוון שהסוכן יחסוך זמן ועוגמת נפש לקונה בכך שייקח אותו אך ורק לנכסים העונים על צרכיו ודרישותיו שעברו בדיקה מדוקדקת שהם אכן ניתנים למכירה מבחינה חוקית.
4. ניהול משא ומתן- לאחר שמצא הקונה את הנכס שעונה על צרכיו ולאחר שיש בידיו את המימון המתאים יעביר הקונה לסוכן הצעת מחיר. בשלב זה הסוכן ינהל משא ומתן עם בעל הנכס או נציגו להשגת המחיר, תנאי התשלום והפינוי הטובים ביותר עבור הקונה.
 
אם כן, אין ספק שליווי של סוכן נדל"ן מקצועי הופך את תהליך רכישת הדירה לפשוט יותר וקל יותר עבור הקונה ואף מסייע בהשגת מחיר ותנאי רכישה טובים יותר עבור הקונה.
קונה שמחליט לשכור את שירותיו של סוכן נדל"ן מומלץ לו שיבחן האם הוא מקבל את כל השירותים שהוזכרו קודם על מנת להבטיח תמורה מלאה לתשלום.