כותרת
> C;
1/1
חדשות

נחנך המבנה החדש של מתי"א נהריה בשכונת אוסישקין

נהריה חדשותפורסם: 26.09.18 , 10:49ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


המבנה נחנך לאחר שהעירייה נענתה לפניות ההורים של ילדי החינוך המיוחד והקצתה עבורם מבנה חלופי, נגיש ומרווח יותר מבעבר.
מתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) נהריה מטפל בכ-1,500 תלמידי חינוך מיוחד ברחבי העיר, ובהם גם תלמידי שילוב, מגיל 21-3

 
באירוע חגיגי, שהתקיים לקראת חג סוכות, נחנך המבנה החדש של מתי"א נהריה (מרכז תמיכה יישובי אזורי) שבשכונת אוסישקין.
האירוע התקיים במעמד ראש העירייה, ז'קי סבג, מנכ"ל העירייה, דני חמיאס, מנהלת מתי"א, תמי ניב אלון, מפקחת החינוך המיוחד, אלסה שגב שהם, יו"ר המועצה הדתית בנהריה, הרב משה קורקוס, ובהשתתפות מנהלי בתי ספר, צוות השירות הפסיכולוגי והחינוך המיוחד, עובדי עירייה, הורים וצוותי חינוך.
המבנה החדש נחנך לאחר שהעירייה נענתה לפניות ההורים של ילדי החינוך המיוחד והקצתה עבורם מבנה חלופי, נגיש ומרווח יותר מבעבר, לרווחת הילדים, ההורים והצוותים החינוכיים.
מתי"א נהריה מטפל בכ- 1,500 תלמידי חינוך מיוחד ברחבי העיר, ובהם גם תלמידי שילוב, מגיל 21-3.
פעילותו של מתי"א בנהריה כוללת בין השאר ניהול קבוצות טיפוליות, קבוצות תמיכה להורים וכן הדרכות של צוותי החינוך המיוחד, ובהם מורים, גננות, מרפאות בעיסוק וקלינאיות תקשורת.
עד לאחרונה פעל מתי"א נהריה במבנה בו שכנה בעבר הספריה העירונית ברחוב הרצל.
המשכן החדש שהוקצה עבורו ע"י העירייה מתאים יותר לצרכי החינוך המיוחד, זאת מכיוון שהוא נגיש לבעלי מוגבלויות, וכמו כן, יש בו חדרים גדולים המאפשרים עבודת צוות מקצועית, הדרכת הורים ופעילות של קבוצות טיפוליות שונות.
בין השאר מעניק המרכז שירותים בתחומים כהוראה מתקנת ומשלבת, טיפול פרא-רפואי, ריפוי בעיסוק וריפוי בדיבור, פיזיותרפיה, טיפול בהבעה וביצירה באמצעות אומנות, תנועה, דרמה ומוסיקה, וכן אבחון והערכה דידקטית, השתלמויות, ימי עיון, הדרכה מקצועית וייעוץ להורים.

הטקס נפתח בקביעת מזוזה ע"י יו"ר המועצה הדתית, הרב קורקוס, ולאחר מכן נגזר הסרט ע"י ראש העיר ומנהלת מתי"א נהריה, שגם הנחתה את האירוע.
את הקטעים האמנותיים ביצע עידן בומס מביה"ס למוסיקה מיסודו ובניהולו של חנן עבדה.
כחלק מהאירוע נישאו נאומי ברכה, במהלכם סקרה מנהלת המרכז, תמי ניב אלון, את שירותי החינוך המיוחד המוענקים לאוכלוסיית התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים בעיר, תוך שהדגישה עד כמה חשובה עבודת הצוותים המקצועיים, הדורשת מקצועיות, מומחיות, התמדה ולב רחב.
בדבריה הודתה במיוחד ניב אלון לעיריית נהריה ולעומד בראשה, ז'קי סבג, עליו אמרה, כי הוא עשה ככל שביכולתו כדי לבנות את המרכז המרשים במשכנו החדש.
בין השאר אמרה ניב אלון לראש העיר: "אתה ידוע כמי שעושה בעיר דברים רבים, אך הפעם הזזת עבורנו הרים.
ברצוננו להודות מעומק ליבנו על שפתחת ליבך והקצית מבנה מכובד ומתאים ביותר למרכז התמיכה של החינוך המיוחד בנהריה.
השכלת להעניק לנו מבנה מותאם, הנותן מענה הולם ומכבד, ולא חסכת במשאבים להעשרת חזות המבנה שיאיר את פניו לנכנסים בשעריו.
כל מנהלי המחלקות ועובדי העירייה התגייסו לעזור בכל בקשה שהיתה לנו ברוחב לב ובחיוך נעים, כדי להשלים את היערכות המבנה".
כמו כן אמרה לראש העיר: "מהשבר הגדול, מהמקום הקשה בו היינו, מהנדידה, מאי הבהירות ומהחשש הגדול של הצוות וההורים, באת והתגייסת למשימה.
הבנת את משמעות הבית החם והמקצועי והמקום שהוא משרת עבור תושבי נהריה".

מפקחת החינוך המיוחד, אלסה שגב שהם, שהקריאה את השיר "אנשים טובים" של רמי קליינשטיין, הודתה לכל הגורמים השונים על שיתוף הפעולה.
מנכ"ל העירייה, דני חמיאס, שנשא דברים בשמו של סבג, גילה בפתח דבריו, כי ראש העיר עמל רבות כדי למצוא בית למרכז מתי"א, במטרה לתת מענה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים.
כמו כן הדגיש חמיאס, כי נהריה הינה אחת הערים המובילות בישראל במתן מענה לילדים עם צרכים מיוחדים, תוך שנתן כדוגמה את תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, שהסניף שלה בנהריה ייהנה מתיקצוב העירייה בחמש השנים הקרובות.

לאחר מכן עלו לבמה שתי אמהות, נציגות ההורים לילדי החינוך המיוחד, כאשר שירה סגל נשאה דברים בשם ההורים וענבל נחמני הגישה תעודות הוקרה למכובדים.
בסיום הטקס הרימו המשתתפים כוסית לשנה החדשה.

מהעירייה נמסר, כי היא פועלת רבות לטיפוח החינוך המיוחד בעיר.
כך, למשל, משקיעה העירייה כ-8 מיליון שקלים בשנה בהסעות ובליווי תלמידי החינוך המיוחד.
כמו כן תמכה העירייה בהקמת סניף בנהריה של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, ואף הקימה כיתות תקשורת חדישות בבתי הספר בגין ונופר.
מהעירייה נמסר עוד, כי היא ממשיכה להשקיע משאבים בקידום מערכת החינוך המיוחד בעיר.