כותרת
> C;
1/1
דורית-וולפוביץ-ריטבו

חילופי נשיאים במועדון רוטרי והאופן הפנימי 2020/21

נהריה דורית-וולפוביץ-ריטבופורסם: 30.06.20 , 13:44ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
תמונה ראשית צלם: RITVO PHOTOGRAPHYצילום תמונות: צילום RITVO PHOTOGRAPHY

ביום ראשון נערך טקס חגיגי של חילופי נשיאים ברוטרי ובאופן הפנימי במסעדת מורגנפלד באכזיב. עשרות חברים הגיעו לחלוק כבוד לנשיא היוצא שמוליק גרמיזה ומר אבי ברבי הנשיא הנכנס ממועדון רוטרי נהריה הוותיק. נשיאת האופן היוצאת גב' רעיה כהן הנשיאה הנכנסת אסתי בלס .

אורחי הכבוד באירוע: נציג הנגיד המיועד פרנקל ועוזרו רן לין ראש האשכול אזור חוף איציק קירשנבאום,רונן מרלי, ראש עירית נהריה ,חברות האופן הפנימי, חברי רוטרי, את הערב הנחה חבר וותיק ברוטרי יוחנן ברנדייס, בתוכנית האמנותית של הערב הופיע צמד הזמרים , גל קליין וענבל משה, חברי להקת "אחי ישראל" מבית היוצר של ביה"ס למוסיקה מיסודו וניהולו של חנן עבדה.

בטקס חגיגי ומסורתי של חילופי הנשיאים כיאה להחלפת רוטריונים סיכם הנשיא היוצא שמוליק גרמיזה את השנה שחלפה ודקר את הנשיא הנכנס אבי ברבי . הנשיאה של האופן הפנימי רעיה כהן סיכמה את הפעילות ובטקס רשמי דקרה רעיה כהן את אסתי בלס . זהו אקט סימבולי כאשר כל נשיא מקבל סיכה של האופן הפנימי כיאה לנשיא. במהלך הטקס כבדו בדקת דומייה את זכרם של שני חברים יקרים נשיאים בעבר אלי כהן ודוד טולדנו שנפטרו טרם עת. אבי זיגלמן קבל את אות הגבוהה ביותר פול האריס, על שמו של מייסד רוטרי, ניתן כהוקרה לחברים המגלים מסירות מיוחדת למטרות רוטרי ושמאמציהם ותרומותיהם יוצאות הדופן. כמו כן כבדו את המצטרפים חדשים משה סקרישבסקי ורעיתו רותי ודדי אלימלך ורעייתו שני אשר קבלו את סיכות רוטרי. עוד במהלך הטקס קבל אלעד סלע את השעון הנודד שבתום כל שנה מקבל חבר רוטרי למשמרת על מסירותו למועדון ועל שיתוף הפעולה. מגן מיוחד על הנתרומה והנתינה רבת השנים קבל ראובן משכית הרוטריון הוותיק ביותר שגם חשף את הפתק מעל הפעמון שמתחיל ונועל כל מפגש רטוריוני.

אבי ברבי (63) להורים, רחמין (ז"ל) ולמרסל שתיבדל לחיים ארוכים ובריאים, אח בכור לחמישה אחים (2 אחים, ו-3 אחיות נפלאים), אלמן כ 9 שנים מנורית שהייתה עמוד התווך בבית והותירה בלכתה בור ענק. אבא לשלושה ילדים, בת בכורה, סב ל-3 נכדים 2 בנים , מהבן הצעיר יש נכד נוסף ונכדה בדרך. התחנך בעכו, וב2010 עבר להתגורר בנהריה .

אחרי שנתיים עבר לבי"ס הטכני של ח"א, שם הוכשר כטכנאי קשר מוטס. 6 שנים שרת בחייל האוויר עם שחרורו סיים את לימודיו כהנדסאי אלקטרוניקה באורט קרית ביאליק. עבד משנת 1983 ברפאל ולפני כשנה פרש לגמלאות מוקדמות לאחר 36 שנים מעניינות ומאתגרות. ברפאל עבד במגוון תפקידים והאחרון שבהם היה ראש מטה מע' לחימה יבשתיות. מתגורר עד היום בנהריה, בזוגיות עם שולה הרטמן דביר. חבר במועדון רוטרי משנת 2012.

בנאומו הודה אבי לכל העושים במלאכה למרות השנה המאתגרת והקשה והדגיש שזהו הטקס הפרונטלי הראשון שלא נעשה בזום, כמוכן בדבריו אמר: "בשנת נשיאותי, במידה ואמצא רצון מצד נציגי שני המועדונים, אעשה כל מאמץ לאחד וליצור סינרגיה מתבקשת. בתאום עם נשיאת האופן הנכנסת, אסתי בלס חברתי, נקים יחד ועדה שתבחן את כל ההיבטים לאחוד המבורך.

אסתי בלס נשואה לזאב איש ים ותיק ומפקח ימי .הורים ל3 בנות ו7 נכדים. אשת עסקים עצמאית של חברת אסתיקו שעסקה 17 שנים ביצוא של מזון כשר לקהילות יהודיות מישראל להונג קונג ,לשם נשלחנו ל5 שנים מטעם חברת הספנות "צים" ושם גם הקמתי את חברת אסתיקו, במהלך השנים הקמתי גם ביחד עם שותף ומאמן בכיר בארץ את "סדנת היום " בנהריה שעסקה באימון אישי לחיים ונגעה דרך עדשה מיוחדת בתחומים רבים כמו: זוגיות. מיקוד. מטרות, הכנת נערים לגיוס רגע לפני......ובמשפחה.

בנאומה הדגישה את השנה המורכבת והמאתגרת ואמרה: "בעקבות העצירה שנכפתה עלינו, יותר מתמיד נדרשת היום עבודת צוות מגובשת של חברות האופן, שיודעות להניע בכול עת את הגלגל הפנימי שבנו, בשיתוף הדוק ומפרגן עם חברינו במועדון רוטרי ועירית מנהריה. בהבנה שכאשר אנחנו שמחים, בריאים ואיתנים, יש בנו את הכוח לתת וגם להשפיע על חוזקה וחוסנה של הקהילה הנזקקת בעיר נהריה. החזון של אסתי להקים חבורת זמר של נשות האופן וליצור חזון משותף לנו ולדורות הבאים."

במיוחד הודתה לראש העיר רונן מרלי וצוות העיריה שפותחים לנו דלת רחבה ליצור ביחד ובאהבה חברה בריאה. איכותית וראויה.

רוטרי הוא ארגון בינלאומי של אנשי מקצוע מובילים בתחומם ובקהילתם שמאוגדים ברשת מועדונים ארצית ועולמית, הפועלים למינוף עסקים משותפים, חברות וקידום פרויקטים הומניטריים בנהריה זה מתבטא בעזרה לקהילה ודאגה לבני ובנות נהריה. במלגות , בבית חם לנערה , במינוף העזרה למחלקה אונקולגית , בקידום השחמט בעיר ואחרים. האופן הפנימי מקדם נשים צעירות להעצמה אישית לסיוע בבתי חולים ,ובבתי הספר המועדון הוקם ב-1986 ע"י נשות חברי הרוטרי ומיסודה של חברתנו רחל משכית ז"ל.

מטרת המועדון, בדומה למטרותיו של הרוטרי, היא פעילות למען הקהילה. חברות המועדון נפגשות אחת לחודש, כיום בבתים פרטיים, לשמיעת הרצאה. במשך השנה מתקיימים אירועים משותפים עם הרוטריונים כמו חלוקת מלגות לסטודנטים, חגים, טיולים והרצאות.במועדון קיימות ועדות המאפשרות את פעילותו. למועדון עמותה בשם "קרן נשי האופן", אשר הוקמה ב-1989 ומטרתה לגייס כספים למימון פעילותו ההתנדבותית של המועדון למען הקהילה, וזאת עפ"י עקרונות ברורים שהוחלט עליהם במועדון.

הנהלת הקרן מתחלפת במועדים קבועים. הקרן מקבלת בקשות לסיוע מגורמים שונים ומתפקידה להחליט על ייעוד הסיוע והיקפו. המקורות הכספיים של הקרן הם מאירועי תרבות אשר אנו יוזמות ומבצעות בשיתוף עם הרוטרי. התמורה המתקבלת מהם מאפשרת את פעילות הקרן. כל זאת בנוסף להתנדבות אישית של חברות בתחומים קהילתיים שונים כמו בית חולים, עולים חדשים וכו' .